Ceed z več mišične mase

Prvi kilometri: Kiin Xceed je lep in malo večji, vendar ni pravi terenec

Objavljeno
15. september 2019 15.00
Posodobljeno
15. september 2019 15.00
Kia xceed Foto Kia
Kia že ima ceeda, enega najuspeš­nejših kompaktnih avtomobilov, hkrati pa se dobro ve, da ljudje najraje kupujejo športne terence. Poslovna ideja je bila torej jasna: narediti avtomobil, ki je nekaj vmes, in nastal je Xceed.

image
Xceed ni športnik in ni terenec, a zagotovo ponuja dovolj za vsakodnevno uporabo. Foto Kia


Razvojniki Kie so sestavili poker ceedov. Osnovni različici so najprej dodali karavansko, nato shooting break (karavanski kupe), krog pa bo zdaj sklenil Xceed. X pred imenom ni brez razloga, saj je v vse smeri malo večji ali daljši. V primerjavi z osnovnim ceedom je za 8,5 centimetra daljši (ob enaki medosni razdalji), za 2,6 centimetra širši, za 6,5 centimetra pa je višji tudi sprednji pokrov. A ni vse samo v centimetrih. Avtomobil ima bolj športne linije, več izklesanih potez in obrob za zaščito pred praskami, zato se zdi, kot da so oblikovalci Kie poslali ceeda v fitnes, poskrbeli za povečanje mišične mase in ven dobili Xceeda. Rezultat končne posodobitve je, da imata ceed in Xceed enaka samo sprednja vrata za voznika in sovoznika.


image
V notranjosti pritegnejo pozornost povsem digitalni merilniki in večji zaslon na dotik. Foto Kia


Ni športni terenec

Vendar to ni športni terenec (SUV). Pri Kii so ga označili za CUV (cross­over utility vehicle), saj je denimo od sportagea krajši za 9 centimet­rov. Še najbolj terenska lastnost je, da je od tal dvignjen za 18,4 centimetra (za 4,4 centimetra več kot ceed), več kot nekateri športni terenci. Tudi potniki sedijo malo bolj pokončno, a vse drugo je približno tako kot v ceedu; avtomobil nima štirikolesnega pogona, najbolje se znajde na urejenih poteh in vozni občutki so bliže ceedu kot denimo niru ali sportageu.

Čistokrvni evropski avtomobil
Razvojniki Kie poudarjajo, da še nobenega avtomobila za evropski trg niso razvijali bolj podrobno. Preden so ga poslali na trg, so ga preizkusili v vročih in hladnih okoljih, od gorskih cest do avtocest, od Nemčije, Španije, Velike Britanije do Švedske. Prav zato pravijo, da je Xceed čistokrvni evropski avtomobil.


Tudi uporabnost roko na srce ni nič drugačna. Prostora je spredaj sicer dovolj, na drugi klopi prav tako, prtljažnik meri 426 litrov (31 litrov več kot v ceedu), ob podrti drugi klopi (40:20:40) pa je prostora za 1378 litrov. Kljub temu prostornost ni ekstremna, zato bodo družine z dvema otrokoma v ceedovi druščini še vedno posegale po karavanski različici, saj je uporabnejša za počitniške in športne dejavnosti.
image
Za takšen zaslon bo treba doplačati.
Foto Aljaž Vrabec


Precej podobno velja za vožnjo. Xceed ni športnik in ni terenec, a zagotovo ponuja več kot dovolj za vsakodnevno pot v službo, opravke v mestu in kakšen izlet. V motorni paleti so trije bencinski motorji; 1,0-litrski z 88 kW (120 KM), 1,4-litrski s 103 kW (140 KM) in 1,6-litrski s 150 kW (204 KM). Zraven je še 1,6-litrski dizelski motor, ki ima dve izvedbi (84 kW/115 KM ali 100 kW/136 KM), pri vseh razen najšibkejšega bencinarja pa je na izbiro tudi samodejni sedemstopenjski menjalnik. Od začetka prihodnjega leta bo v ponudbi še hibridni pogon.


Pri nas konec jeseni


Glavno vprašanje je torej, zakaj bi kdo kupil takšen avtomobil. Odgovor je preprost – zato, ker avtomobilov ne kupujemo samo z razumom, ampak nemalokrat s čustvi. Dovolj je bilo le nekaj ur vožnje po cestah okoli Marseilla, da so ga ljudje takoj opazili, se za njim obračali in spraševali, kateri avto je to, tudi prvi odziv po ogledu fotografij na družbenih omrežjih je bil enak: »Lep je.«

Prav s tem namenom so Xceeda tudi naredili in samo zanj pripravili še posebno zlato rumeno barvo in številne rumene odtenke v notranjosti. Jasno, izbirate lahko tudi med drugimi barvami in oblikovnimi različicami, v notranjosti pa pozornost pritegnejo še povsem digitalni merilniki in večji zaslon na dotik, a na voljo bo tudi manjši, enak kot v osnovnem ceedu.

image
V primerjavi z osnovnim ceedom je Xceed za 8,5 centimetrov daljši (ob enaki medosni razdalji).
Foto Aljaž Vrabec


V Slovenijo bo Xceed prišel do konca jeseni, cena še ni znana. Glede na to, da je večji, lepši in novejši, pa lahko pričakujemo, da bo od osnovnega ceeda dražji za približno dva tisoč evrov.