Dizelski karavan Audijeve šole  

Audi A4 avant se upira športnim terencem – tudi v lastni hiši.  

Objavljeno
14. februar 2020 06.00
Posodobljeno
14. februar 2020 06.42
Pogonska izvedba kot kombinacija dizelskega štirivaljnika, samodejnega menjalnika in štirikolesnega pogona. FOTO: Gašper Boncelj
Audi A4 je bil za znamko iz Ingolstadta  vselej eden tistih avtomobilov, ki so mu rekli kruh in maslo - model ki je predstavljal hrbtenico prodaje znamke. Ampak časi in tržni okusi se spreminjajo, klasiki prostor jemljejo športni terenci. Konkretno, v Sloveniji so lani prodali 150  primerkov audija A4, prav toliko kot je bilo  kupcev za manjšega SUV-a Q2, več se jih navdušilo za Q3 in Q5 …

Audi A4 avant 40 TDI quattro S line S tronic

Zastopnik: Porsche Slovenija, Ljubljana
Cena: 51.070 € (65.742 € testni model)
Euro NCAP: preizkus še ni bil opravljen
Izpust CO2: 139 g/km
 


Pred nadaljevanjem ena zanimivost: še se spomnim besed nekdanjega Audijevega dolgoletnega šefa Franza-Josefa Paefgena, da ga teži, ko zjutraj pogleda na sosedov vrt in tam vidi najlepši karavan na svetu – alfo romeo 156 station wagon. Sodobni naslednik tega modela – alfa giulia – je (žal) le limuzina, torej moramo za karavane pogledati drugam …

image
Audi A4 avant je dobro znana karavanska izvedenka prestižnega modela srednjega razreda. FOTO: Gašper Boncelj


Tokrat je torej z nami  audi A4 avant, ki je v teh časih vendarle kar čeden izdelek. Lani je bila sicer celotna modelska linija prenovljena. Navzven blago, zadaj so zdaj vse luči s svetlečimi diodami, spredaj hoče delovati A4 malce bolj športno, čeravno je še vedno v ospredju rahlo zadržana eleganca. Tudi znotraj mu te ne manjka, z vselej dobro izbranimi materiali in natančno izvedenimi spoji. Glavna novost je večfunkcijski zaslon na dotik na sredini armaturne plošče, ki je izveden v slogu modelske serije A6/A7/A8, a se drugače kot pri omenjenih kombinira s klasičnim spodnjim upravljanjem klimatske naprave, tudi jakost igranja audio naprave je moč nastaviti s kolescem. Ni pa več večjega vrtljivega gumba za potovanje po različnih menijih, tega pač pogrešam.

image
Kar nekaj sprememb je doživela armaturna plošča. FOTO: Gašper Boncelj


Vrata v avantu odpremo s prepoznavnim potegom kljuk, znotraj pa takoj dobro sedemo, vsaj v mojem primeru nisem potreboval kakega dodatnega nastavljanja ali privajanja; tudi ravno prav oziroma ne preveč odebeljeni volanski obroč mi je hipoma dobro sedel v roki. Zadaj je prostornost solidna, boljša v prtljažniku (495 litrov osnovne prostornine), ki je lepo urejen in praktično povečljiv, ni pa tam kake posebej nove rešitve.

image
Audi A4 avant je dolg 476 cm, a gledano s strani z uglajeno linijo svojo dolžino kar skriva. FOTO: Gašper Boncelj


image
Ročica samodejnega menjalnika z dvema sklopkama. FOTO: Gašper Boncelj
Oznaka motorja testnega avtomobila je bila 40 TDI, česar se še vedno nisem navadil. Številka 40 pri Audiju obsega motorje z močjo od 124 do 150 kilovatov. Tokratni, ki bi mu nekoč rekli 2.0 TDI, je imel 140 kW/190 KM, pa najvišji navor  470 Nm pri 4000 vrtljajih na minuto. Delovanje dvolitrskega štirivaljnika v odlično zatesnjeni kabini in motornem pokrovu znotraj komaj kaj slišite, manj elegantno (beri ropotajoče) vse skupaj deluje, če ga slišite od zunaj, posebej v kakem hladnem jutru.

Zmogljivosti so sicer zgledne, tudi poraba je bila v redu, v hladnih dneh testa se je vrtela med 6,5 in 7,5 litra/100 km. Podvozje je ustrezna kombinacija čvrstosti in udobja, skupaj pa je bilo pripravljeno v kombinaciji še z dvema dobro delujočima stvarema, ki jih v takšnem avtomobilu vselej pozdravljam: samodejnim menjalnikom in štirikolesnim pogonom.

image
Lepo urejen prtljažnik, kar pa se pri tej znamki tudi pričakuje. FOTO: Gašper Boncelj


image
Zadaj je solidno, ne pa izjemno prostorno. FOTO: Gašper Boncelj