Dizelski terenec za družinsko uporabnost

Nissan X-trail se najbolje obnese na daljših razdaljah in ob umirjeni vožnji.
Fotografija: Nissan X-trail je s 4,69 metra dolžine med večjimi športnimi terenci. FOTO: Aljaž Vrabec
Odpri galerijo
Nissan X-trail je s 4,69 metra dolžine med večjimi športnimi terenci. FOTO: Aljaž Vrabec

Dolgo v Sloveniji vztraja indijansko poletje, čeprav je v preteklih tednih v naše kraje že zašel tudi mraz. Snega resda še nismo videli, toda ko je zgodaj zjutraj temperatura okoli ničle, je mrzlo tudi v avtomobilu, zato ni lepšega, če lahko potniki sedejo na ogrevane sedeže, voznik pa prime za ogrevan volan.

Testni primerek nissan X-traila je imel oboje, saj je notri najvišji opremski paket tekna. Zraven sodijo še mnogi ostali pripomočki, ki precej olajšajo voznikovo življenje; kamera in tipala za vzvratno vožnjo, ohranjanje smeri vožnje, prostoročno odpiranje prtljažnika … Jasno, zaradi vsega tega X-trail ni ravno poceni, kajti cena se giblje okoli 40 tisočakov evrov.



Štirivaljni in 1,8-litrski dizelski motor poganja 150 konjičev (110 kW). FOTO: Aljaž Vrabec
Štirivaljni in 1,8-litrski dizelski motor poganja 150 konjičev (110 kW). FOTO: Aljaž Vrabec


X-trail je s 4,69 metra dolžine med večjimi športnimi terenci, kar dokazuje tudi skoraj 1800 kg suhe mase pri izvedenki z dizelskim motorjem in štirikolesnim pogonom. Zajetnost se občuti med vožnjo, še posebno skozi ovinke in med naglim zavijanjem, zato voznik vsaj od začetka nima vtisa, da ima vse pod nadzorom. Toda ko enkrat bolje spozna značaj X-traila, potem je tudi ta terenec udoben sopotnik.

Notranjost ni v koraku s časom. FOTO: Aljaž Vrabec
Notranjost ni v koraku s časom. FOTO: Aljaž Vrabec


S štirikolesnim pogonom se znajde na slabo urejenih potem, koristi pa tudi za boljši oprijem na asfaltiranih cestah. X-trail se najbolje obnese na daljših razdaljah in ob umirjeni vožnji, ko se zraven dobro počutijo tudi sopotniki. Da je bolj za umirjeno nogo, dokazuje pospešek do stotice z dobrimi dvanajstimi sekundami, ob naglem pospeševanju pa je v kabino slišen hrup motorja.

Štirivaljni in 1,7-litrski dizelski motor poganja 150 konjičev (110 kW), kar je povsem dovolj za umirjeno družinsko vožnjo, najvišjo hitrost pa doseže pri 190 kilometrih na uro. Poraba je solidna, okoli sedmih litrov na sto prevoženih kilometrov, posoda za goriva sprejme 60 litrov dizla.

Ko potegnemo črto, je jasno, da je nissan X-trail namenjen družinam. FOTO: Aljaž Vrabec
Ko potegnemo črto, je jasno, da je nissan X-trail namenjen družinam. FOTO: Aljaž Vrabec


Prostorska uporabnost je na zavidljivi ravni. Spredaj nima težav noben potnik, tudi zadaj lahko sedijo odrasli povprečnih mer. Na voljo je dovolj odlagalnih mest za ključe, mobilne naprave, pijačo in prigrizke, poznavalce najnovejših avtomobilov pa bi znal zmotiti notranji dizajn, saj je opazno, da X-trail ni povsem v koraku s časom. Kljub temu je armaturna plošča pregledna in logično urejena, le multimedijski vmesnik se počasi odziva.

Ko potegnemo črto, je jasno, da je nissan X-trail namenjen družinam. Velikost in oblika avtomobila imata namreč več pozitivnih učinkov pri prostorski udobnosti kot za ekstremne vozniške izzive čez drn in strm.

V prtljažniku je za 565 litrov prostora, ob podrti drugi klopi pa 1996 litrov. FOTO: Aljaž Vrabec
V prtljažniku je za 565 litrov prostora, ob podrti drugi klopi pa 1996 litrov. FOTO: Aljaž Vrabec


Nissan X-trail. FOTO: Aljaž Vrabec
Nissan X-trail. FOTO: Aljaž Vrabec


Nissan X-trail. FOTO: Aljaž Vrabec
Nissan X-trail. FOTO: Aljaž Vrabec


Avtor je zaposlen na Delovnici.

Komentarji: