Družina takšen avtomobil rada zapelje v svojo garažo

BMW 220d je prepričljiv družinski bavarec.
Objavljeno
12. oktober 2018 17.00
Posodobljeno
12. oktober 2018 17.00
Gran tourer je BMW, ki je namenjen družinski uporabi in se zato konkretno razlikuje od drugih modelov – razen active tourerja, od katerega je s 4,556 metra za okroglih 20 cm daljši. FOTO: Boštjan Okorn
Gran tourer ni nikoli blestel v očeh vernih ljubiteljev znamke BMW. V osnovi ima sprednji pogon, ni limuzina, tudi športni terenec ne. A kdor izbira med družinskimi avtomobili, ga je zagotovo opazil. In marsikdo pozneje pogledal stran, BMW pač tudi v takšni pojavi ni ravno poceni. Sploh če je nabit z opremo in sodobno tehniko, kakor je bil testni.

Zastopnik: BMW Slovenija
Cena: 44.950 € (testno vozilo 55.800 €)
Euro NCAP: Preizkus še ni bil opravljen.
Izpust CO: 128 g/km


Za družinske prevoze bi se najbrž najlažje odpovedali športnemu paketu M sport, saj verjamem, da je gran tourer tudi brez njega lepo vodljiv in prav nič majav avtomobil. Je pa M dodal nekaj trdote, ki na naših cestah pomeni manj udobno vožnjo, po drugi strani pa si voznik, zlasti v kombinaciji s štirikolesnim pogonom, lahko privošči, da kakšen ovinek odpelje hitreje, tudi ko je avtomobil poln. Denimo s še štirimi potniki, med katerimi se bo morda malo pritoževal le tisti na srednjem sedežu zadaj, drugi ne bi smeli imeti težav s prostorom.

image
V notranjosti je z doplačilno opremo vse v maniri znamke, infozabavna oprema se je v testnem avtomobilu ponašala s stalno povezljivostjo, prosojni plastični zaslon pa malce zmoti občutek prestižnosti. FOTO: Boštjan Okorn


Prtljažni prostor (560 litrov) boste zaradi ravnih stranic lahko kar konkretno napolnili, tudi pod ponjavo je dovolj visok, dvojno dno skriva še nekaj koristnega prostora. Povečevanje olajša idealno, v razmerju 40:20:40 deljiva zadnja klop, podiranje lahko sprožite kar z vzvodoma v prtljažnem prostoru, a v testnem avtomobilu nam enega dela na ta način ni bilo dano spraviti v pravi položaj. Tudi (ročno) postavljanje sedežev bi bilo lahko preprostejše ...

image
Strmo odrezan zadek nakazuje uporabnost, dodan spojler pa športnost družinskega enoprostorca. FOTO: Boštjan Okorn


Več veselja vzbudi vozniku položaj za volanskim obročem, kjer bi manjšo kritiko lahko namenil le cenenemu plastičnemu prosojnemu zaslončku pred voznikovimi očmi. A nabor podatkov na njem je zares pester in zato skoraj ni treba umikati pogleda drugam. Infozabavni sistem je klasičen za to znamko, avtomobil je bil s kartico SIM vseskozi povezan. Kar je fino, če vas zanimajo vreme in novice (khm, mogoče jih je prebirati tudi med vožnjo), a sam bi si bolj želel ažurnih podatkov o razmerah na cesti. Vsaj v Sloveniji jih boste zaman iskali ...

  • BMW s poudarjeno družinsko uporabnostjo.
  • Zmogljiv dizelski štirivaljnik in štirikolesni pogon.
  • Cena je tudi v tem primeru prestižno visoka.


image
Tudi sedenje zadaj je dovolj zgledno, kakšno pritožbo boste slišali le od potnika na srednjem sedežu ... FOTO: Boštjan Okorn


Dvolitrski dizelski štirivaljnik s 140 kW lahko porodi kakšno vprašanje, povezano s prihodnostjo, a ne prav veliko povezanih z zmogljivostjo. Ne zmanjka je v nobenem voznem režimu, ne smete pa seveda pričakovati kakšne ekstremne športnosti. Če je treba, se lahko vozite v ekološkem načinu (in porabite tudi manj kot 6 l/100 km) ali v športnem in prodajalce goriva razveselite z vsaj za poldrugi liter večjo porabo. V hladnih jutrih boste dizel malce zaslišali in občutili, drugače je pričakovano tih in miren, dokler ga po nepotrebnem ne zaganjate v visoke vrtljaje. Sodelovanje z osemstopenjsko avtomatiko je zgledno in ne zahteva ročnih posegov.

Skratka, verjamem, da bi marsikatera družina takšen avtomobil rada zapeljala v svojo garažo. Ampak potem pride še pogled na ceno ...

image
Prtljažni prostor je s 560 litri prijazno velik, a ne ogromen, in lepo obdelan. Za povečevanje do 1820 litrov obstaja obilica možnosti, ki jih ponuja zadnja klop, deljiva v razmerju 40:20:40. FOTO: Boštjan Okorn