Družinska kombilimuzina s terenskim prizvokom

Fordov množični predstavnik je lahko bolj robusten, a tudi takrat nima štirikolesnega pogona.  

Objavljeno
20. november 2019 15.00
Posodobljeno
20. november 2019 15.10
Za tri centimetre privzdignjeni in na pogled rahlo terensko »obarvani« focus sledi novodobni filozofiji športnih terencev s kombilimuzinsko karoserijsko zasnovo. FOTO: Bruno Kuzmin
Sodeč po imenu se zdi najbliže aktivnemu življenjskemu slogu, saj se tri centimetre privzdignjeni focus precej lažje spopada z vaškimi kolovozi kot njegovi običajni bratje.

Ford focus active 1.5 ecoboost business

Zastopnik: Summit motors, Ljubljana
Cena: 24280 € (30340 € testni model)
Euro NCAP: ***** (2012)
Izpust CO2: 133 g/km
 

 
To ni športni terenec. Tu ni dileme, čeprav zlahka opaziš njegovo privzdignjeno držo in izdatnejšo mero karoserijsko varovalne ali pač bolje rečeno okrasno črne plastike. Tovrstna izvedba focusa se pohvali še s svojsko obliko platišč in nekaj notranjimi spremembami, kot so na otip bolj grobe, a posledično verjetno bolj trpežne sedežne tkanine.

Vse drugo izvira iz sveta običajnih bratov. Notranjost prinaša korektno ergonomijo, dobro akustično izolacijo, številna odlagališča in pravšnjo mero sedežne oprijemljivosti za ležerno ter po potrebi malce bolj dinamično vožnjo.

image
Čeprav s svojim imenom na to namiguje, pa ford focus active nima kakih posebnih terenskih sposobnosti. FOTO: Bruno Kuzmin


Takšen ford postreže še s konkretno mero informacijske inteligence, naj gre za pregleden in resolucijsko korekten sredinski zaslon, aktivno vzdrževanje izbrane hitrosti glede na spredaj vozeča vozila ali dobro vzvratno kamero.

Vsaj besedo moramo nameniti priročnosti: med odpiranjem vrat potisne vratni mehanizem okoli njihovega skrajnega roba plastično zaščito za bolj ležerno vstopanje in izstopanje iz vozila na tesnih parkirnih mestih.
 
Testnik je precej zmogljiv izdelek, čeprav ga žene stroj z le tremi valji. Tlačno podprt 1,5-litrski bencinski motor pridela ob polnem plinu moč 110 kW (150 KM) in 240 Nm – slednjo vrednost doseže krivulja navora pri dizelsko nizkih 1600 vrtljajih na minuto. Vse skupaj zadostuje za doseganje najvišje hitrosti 204 km/h in pospeška z mesta do 100 km/h v 9,7 sekunde.

Pogonski sklop je hkrati vse prej kot robat, kar bi lahko sklepal po trivaljni, ne pa štirivaljni konstrukcijski zasnovi. Za povrh postreže motor ob polnem plinu s precej všečnim zvokom.

image
Notranjost streže z dobro ergonomijo, priročnostjo in korektno informacijsko inteligenco, kjer se lahko malce obregnemo le ob projekcijski zaslon s plastičnim vmesnikom za prikaz informacij v smeri voznikovega pogleda. FOTO: Bruno Kuzmin

 
Pogon je pričakovano speljan na sprednji kolesi, na kateri prenaša moč osemstopenjski samodejni menjalnik z dvema sklopkama in okroglim izbirnim stikalom v obliki koluta, ki ni tako priročen, kot znajo biti bolj intuitivno dosegljive obvolanske prestavne ročice. Ob speljevanju in manevriranju na klancih zna zmotiti še dejstvo, da je odzivnost menjalnika ob pretikanju med položajema R in D zakasnela. Menjalnik nato v samodejnem načinu deluje izvrstno, trivaljniku pa ne zmanjka moči ne za živahno mestno kot hitro avtocestno vožnjo, povprečna poraba je med 6,5 in 8 litri na sto kilometrov.

image
Prtljažni prostor šteje z osnovnimi 375 in ob zloženi zadnji klopi največ 1354 litri med razredno izdatnejše. FOTO: Bruno Kuzmin


Vozne lastnosti so dinamične, kar je nasploh značilno za izdelke te znamke, čeprav drži, da se privzdignjeni focus po asfaltu ne pelje tako atletsko kot njegovi nižje nastavljeni in med mestnimi parkirnimi manevri na višjih obcestnih robnikih bolj ranljivi bratje.