Družinski avtomobili – se letos obetajo kakšne novosti?

Trendi: Enoprostorci izginjajo, velikoprostorci so še tu, največ novega pri karavanih

Objavljeno
19. marec 2020 06.00
Posodobljeno
21. marec 2020 12.31
Opel zafira life je bil na prelomu leta eden redkih novih enoprostorcev. Drugega letos na to temo ne bo.
Foto Opel
Avtomobilska industrija nas, če odmislimo virusno krizo, pogosto kar zasipa z najrazličnejšimi novimi modeli, a vendar v tej raznolikosti prevladujejo »modni« izdelki, trenutno predvsem različni križanci. Malo pa je novih izdelkov, pri katerih je v ospredju čim večja prostornost bodisi za potnike bodisi za prtljago. Včasih se zdi, kot da ljudje teh potreb nimajo več. No, kaj se le najde.

Seveda lahko tudi z večjim športnim terencem ali križancem zadovoljite prostorske potrebe, toda v primerljivih zunanjih merah SUV-i po prostornosti ne dosegajo karavanov, enoprostorcev in velikoprostorcev. Za primerjavo: 4,5 metra dolg enoprostorec ima precej več prostora za prtljago kot približno tako dolg SUV, prostornina prtljažnika je za konkretnih 200 litrov večja …

Ko je bolj kot videz v ospredju potreba po prtljažnih litrih, izbire ni na pretek.
Enoprostorci so le še redke ptice, treba jih je skoraj iskati.
Velikoprostorci se ohranjajo, tako kot njihova zvesta in racionalna publika.
Pri karavanih kot evropski specialiteti bo letos največ novega.


Izrazito prostorni modeli oziroma modelske izpeljanke, ki imajo glede na zunanje mere največji prostorski izkoristek, so, vsaj kar zadeva novince, precej redke ptice. Enoprostorce so bolj ali manj izrinili prav SUV-modeli, v prodaji so samo še nekateri starejši modeli, prave novosti v tem segmentu že nekaj časa ni bilo. Pri manjših (kompaktnih) enoprostorcih je Mercedes-Benz edini lani predstavil novo izdajo razreda B, čeravno ga podjetje raje označuje drugače. Letos pri enoprostorcih ni predvidena prav nobena novost, nasprotno, lahko se zgodi, da bodo še kakšnega opustili.

image
Legendarni renault espace se je z letošnjim letom poslovil iz slovenske ponudbe. Foto Gašper Boncelj


Mimogrede, s slovenskega trga so že umaknili tudi legendarni model renault espace, ki se je v zadnji izdaji sicer bolj približal križancem in izgubil nekaj prostora. Veliki enoprostorci so pravzaprav v ponudbi le še pri dveh znamkah in samo ena se res dobro prodaja, volkswagen sharan oziroma seat alhambra, očitno je kar nekaj družin, ki veliko prostora in praktična drsna vrata še vedno cenijo.


Enoprostorci redkost, velikoprostorci stabilni


Zadnja prava novost je izpred nekaj let, ko so prišli na trg citroën spacetourer, toyota proace in peugeot traveller, na voljo v treh dolžinskih izvedbah, pri čemer najkrajša, 4,6-metrska deluje v smislu enoprostorca, naslednji dve se zdita že bolj kombijevski. Letos je prišla na trg še tehnično in prostorsko enaka izvedba Oplovega modela, ki nosi ime zafira life.
image
Opel zafira life je bil na prelomu leta eden redkih novih enoprostorcev. Drugega letos na to temo ne bo. Foto Opel
Čeprav to ni originalna zafira, ki je nekoč narekovala trende, pa je vseeno dobro, da se pojavi še kakšen tak avtomobil, tako za Opel kot za trg. Drugega ni na obzorju, sploh ne od japonskih, korejskih in ameriških znamk, čeprav imajo te v drugih delih sveta že vrsto let tudi tovrstno ponudbo.

Če je enoprostorcev vse manj, so v ponudbi ostali vsaj velikoprostorci, za katere lahko rečemo, da so ultraprostorni. Pri teh avtomobilih, ki so se razvili iz lahkih gospodarskih vozil, so poleg potniških na voljo lahke dostavne izvedbe; različic je kar precej, tudi podaljšane. Lani je na trg seveda šele dobro zapeljala nova generacija priljubljenih modelov citroën berlingo, peugeot rifter in opel combo. Fordova predstavnika tourneo connect in courier connect sta bila prav tako prenovljena. Posebno francoska predstavnika, berlingo in rifter, dosegata lepe prodajne številke. Kupci so ponavadi zveste stranke, ki so imele že modele prejšnjih generacij in tudi poslej povprašujejo po tovrstnih izdelkih ne oziraje se na modne trende. Ne kaže pozabiti, da so velikoprostorci cenovno razmeroma ugodni in bolje opremljeni kot nekoč, tudi v vozniškem pogledu so napredovali, čeravno tu še vedno ne blestijo.

image
Velikoprostorec volkswagen caddy se predstavlja v peti, res povsem novi izvedbi. Foto Volkswagen


Letos bo v tem razredu le ena prava, a pomembna novost. To je Volkswagnov tekmec z imenom caddy, ki bo po bolj ali manj močnih prenovah v preteklosti zdaj res pripravljen povsem na novo, na osnovi še dokaj nove platforme MQB in z nekaj večjo širino. Pri nas bo peta generacija caddyja dosegljiva novembra.


Karavan kot evropska specialiteta


Še kaj na družinsko temo? Karavani. Karavanske oziroma kombijevske izvedenke so pravzaprav specialiteta, ki smo jo znali vselej ceniti predvsem na stari celini. A tudi tu so se stvari v zadnjih letih delno spremenile, prej na slabše kot na boljše. Včasih so bili vsaj za manjše, s prtljago bolj skromne družine primerni in cenovno dostopni karavani iz tako imenovanega nižjega razreda. Morda se še spomnite peugeota 206 SW. V naslednjih generacijah tega ni bilo več; zdaj tudi novi in v Sloveniji daleč najbolj množični model clio denimo nima več karavanske izvedenke grandtour. Trgovci pravijo, da so šli vsi kupci raje k manjšim športnim terencem, a seveda morajo zagovarjati tisto, kar prodajajo.

V nižjem srednjem razredu je karavanov precej več, čeravno so jih nekateri proizvajalci opustili, posebej jih pogrešamo pri nekaterih sicer zanimivih japonskih modelih, kot sta mazda3 in honda civic. Nekaj novega pa je: Toyota je lani vrnila ime corolla, tudi s karavanskim touring sportsom, kombijevski je seveda lahko lanski slovenski avto leta ford focus. Letos prihaja kar nekaj novosti.

image
Octavia je bila pri nas vselej najbolj zanimiva kot karavan, zdaj bo imela še nekaj prtljažnih litrov  več. Foto Škoda


Za tiste, ki jim veliko pomeni prostornost, bo zanimiva povsem nova škoda octavia, ki naj bi maja na trg prišla tako v limuzinski kot (predvsem) karavanski izvedbi; koncernski tekmec bo v približno istem času še novi seat leon, kot kombilimuzina in kot karavanski sportstourer. Čeprav karavanska različica pri Volkswagnovem golfu nikoli ni bila prav v ospredju, pa jo bo imel tudi osmi in ravno novi golf, karavanski variant se mu pridruži pozno jeseni. Renault bo prenovil svojega aduta megana, pri katerem še ohranjajo karavanski grandtour, ta ostaja tudi možnost pri nakupu večjega talismana. V tej družbi omenimo še hyundai i30 iz »golfovega« velikostnega razreda in nekaj večji opel insignia – oba bosta tudi po letošnji prenovi lahko karavana.


Prestiž, ki ni SUV


Karavani prej kot velikoprostorci dobivajo malce bolj alternativne pogone, na primer priključni hibrid, ki bo letos denimo na voljo v karavanskih izvedbah kie ceed in peugeota 508, hibridni je lahko karavanski ford mondeo, priključni hibirid bo lahko tudi prej omenjeni prenovljeni megane, enako velja za Škodino octavio. Je pa res, da takšne rešitve ukradejo kak liter prtljažnika.

image
Prenovljeni renault megane v karavanski izvedbi in tudi kot priključni hibrid. Foto Renault


Karavane imajo v srednjem velikostnem razredu kljub pritisku SUV tudi premijske znamke. Karavani so vselej priljubljeni pri Volvu, je pa zanimivo, da večji V90 ni bistveno prostornejši od po številki manjšega in doslej najnovejšega V60. Pri Nemcih je nov klasičen primerek iz BMW-ja (serija 3 in z njo touring), prenovljen pa Audijev A4, ki je tudi avant; obe znamki prostorsko obilnejšo različico ponujata tudi razred višje (serija 5, A6), tam je letos osvežen še Mercedesov razred E in z njim kombijevski ET. V teh vozilih bo postopoma na voljo veliko (priključno) hibridne tehnike, je pa treba dodati, da je zanje treba odšteti goro denarja.

image
Med premijskim znamkami je nekaj modelov, ki so prenovljeni ali novi in še vozijo v karavanksi izvedbi.
Takšen primer je BMW serije 3 touring. Foto Gašper Boncelj


Za konec še malce otožen spomin: italijanska Alfa Romeo ima krasen avtomobil giulia, ampak le kot limuzino, čeprav sta bili njeni prednici alfi 156 in 159 daleč najbolj uspešni v karavanski izvedbi, italijanski station wagon je bil namreč tudi videti vrhunsko ...