Družinski enoprostorec z več obrazi

Ford S-max 2.0 AWD ali dolgoprogaš z veliko prtljage

 
Fotografija: S-maxovo pojavo zaznamujeta za forde značilna maska in poudarjeno položno in veliko sprednje steklo.
Foto Gregor Pucelj
Odpri galerijo
S-maxovo pojavo zaznamujeta za forde značilna maska in poudarjeno položno in veliko sprednje steklo. Foto Gregor Pucelj

Lahko rečemo, da je poslednji Mohikanec oziroma izumirajoča vrsta, saj so se enoprostorci že skoraj povsem umaknili terencem oziroma križancem. A Ford s S-maxom vztraja, še več, kot v posmeh »terencem«, ki imajo večinoma le dvokolesni pogon, ima testni S-max štirikolesnega. In še marsikaj drugega …

Armaturna plošča ni zadnji krik digitalne mode, je pa dovolj pregledna. Izbirni »gumbki« bi bili lahko večji.<br />
Foto Gregor Pucelj
Armaturna plošča ni zadnji krik digitalne mode, je pa dovolj pregledna. Izbirni »gumbki« bi bili lahko večji.
Foto Gregor Pucelj


S-max ni majhen, dolg je nekaj več kot 4,8 metra, širok več kot 1,9 metra in visok skoraj 1,7 metra, kar pomeni, da ga ne morem priporočati tistim, ki se vozijo pretežno sami ali kvečjemu še s sopotnikom. Zaradi zajetnosti se tudi ne znajde najbolje na ozkih mestnih ulicah in potrebuje konkreten parkirni prostor. Zato pa je s prostorno potniško kabino idealen za štiri- ali celo petčlanske družine, ki jim vedno primanjkuje prostora. V S-maxu jim ga ne bo. Zaradi daleč nad pokrov motorja razpotegnjene armaturne plošče in sprednjega stekla imata, poleg odličnega pregleda nad dogajanjem pred vozilom, občutek velike prostornosti tudi voznik in sopotnik.



Slednje se nadaljuje na treh sedežih v drugi vrsti, ki so povsem ločeni oziroma samostojni. Vsakega lahko ločeno vzdolžno pomikamo za približno 15 cm in posamično odstranimo iz vozila, kar dodatno povečuje uporabnost za prevoz različno velikih oziroma dolgih kosov prtljage. Poleg tega v prtljažniku – pri opremi ST-line velika vrata odpira elektrika – zeva prava jama, saj ima v osnovi, se pravi do prekrivne ponjave, prostornino 700 litrov.
 

Dizel, ki se komaj sliši


Kar zadeva motor, se moram posuti s pepelom. Ko sem prevzel testno vozilo, sem se odpeljal, ne da bi se poglabljal v podrobnosti … In kar nekaj časa sem mislil, da pod sprednjim pokrovom brni soliden bencinski motor. V potniški kabini nikakor ni bilo slišati, da gre za turbodizel, kar je nedvomno pohvala. Dvolitrski štirivaljnik ima konkretnih 140 kW (190 KM) največje moči in največji navor 400 Nm med 2000 in 3000 vrt/min. in se S-maxu odlično poda, saj mu v nobenem primeru ne primanjkuje moči (največja hitrost 206 km/h, pospešek 0–100 km/h v 9,9 sekunde).

Prestavno ročico samodejnega menjalnika nadomešča vrtljiv gumb.<br />
Foto Gregor Pucelj
Prestavno ročico samodejnega menjalnika nadomešča vrtljiv gumb.
Foto Gregor Pucelj


Dobre zmogljivosti in udobje med vožnjo odlično dopolnjuje še osemstopenjski samodejni menjalnik, z nastavljivo športno funkcijo, ki ga voznik upravlja z vrtljivim gumbom, podobno kot pri jaguarjih in range roverjih; da nima prestavne ročice, se voznik privadi v dnevu ali dveh.
Za dodatno vozniško veselje je pri testnem primerku poskrbelo še športno, se pravi nekoliko trše vzmetenje, ki spada k opremi ST-line. Za piko na i pa tako imenovani pametni štirikolesni pogon, ki pogonsko moč samodejno razporeja med sprednjo in zadnjo osjo odvisno od razmer na cesti.


Štirikolesni pogon


To seveda ne pomeni, da je S-max terenec, saj je karoserija, še posebno sprednji spojler, nizko pri tleh, mu pa štirikolesni pogon pomaga pri speljevanju (zlasti na mokrem), v kratkih strmih ovinkih in nasploh v slabem vremenu, ko se temeljito drži podlage; nedvomno se pri razmeroma velikem vozilu štirikolesni pogon odlično obnese tudi v zimskih razmerah. Ker je 190 konjev treba nahraniti in ker S-max, kot rečeno, ni majhen, se je moje testno povprečje ustavilo pri sprejemljivih osmih litrih na 100 kilometrov.

Uporabnost povečujejo vzdolžno pomični samostojni sedeži. Foto Gregor Pucelj
Uporabnost povečujejo vzdolžno pomični samostojni sedeži. Foto Gregor Pucelj


Opremski paket ST-line prispeva nekaj športnih dodatkov, testno vozilo pa je imelo še nekaj doplačljivih asistenčnih sistemov, med drugim opozarjanje na prečni promet pri vzvratni vožnji, pomoč pri parkiranju in prilagodljivi tempomat, kar nekoliko pokvari sicer ugodno ceno.

Če kaj, v S-maxu ne primanjkuje prostora za prtljago.<br />
Foto Gregor Pucelj
Če kaj, v S-maxu ne primanjkuje prostora za prtljago.
Foto Gregor Pucelj

 

Komentarji: