Električni športni terenec še ni ujel tradicionalne konkurence

Preizkusili smo: kamera v praksi ni tako dobra kot vzvratni ogledali, tudi realni doseg ni najboljši.
Fotografija: Audi e-tron v realnosti zmore okoli tristo kilometrov. FOTO: Aljaž Vrabec
Odpri galerijo
Audi e-tron v realnosti zmore okoli tristo kilometrov. FOTO: Aljaž Vrabec

Premika se tiše kot miška, z obliko ujame poglede kot postaven mišičnjak, zraven pa sta še dva aduta, ki zanimata vse tehnološke navdušence: električni pogon in kamera namesto vzvratnih ogledal. Audi e-tron je zato eden najbolj posebnih avtomobilov na trgu, ki bodo pomembno vplivali na našo prihodnost.

Audi e-tron je dolg 490 cm. FOTO: Aljaž Vrabec
Audi e-tron je dolg 490 cm. FOTO: Aljaž Vrabec




Vsi govorimo o električnih avtomobilih, a vendar nam zaradi majhnega dosega in dolgotrajnega polnjena baterij še ne dišijo preveč. Človek (žal) še vedno gleda predvsem na lastno udobnost, šele nato tudi na širšo okoljevarstveno podobo našega planeta in avtomobilske izpuste.

Audi e-tron bi lahko bil del spremembe. Po merilih standarda WLTP naj bi poln akumulator zagotavljal doseg do 400 prevoženih kilometrov, baterijski sklop ima 36 celičnih modulov, dolg je 2,3 metra, širok 1,6 metra in visok 34 cm (avtomobili je sicer dolg 490 cm); in kar je najpomembnejše: ima zmogljivost 95 kWh, pri Audiju pa obljubljajo, da je v primeru prometne nesreče ustrezno zavarovan. Zraven sta dva priključna kabla, pospravljena pod sprednjim pokrovom. S tem so pri Audiju omogočili, da ne zasedata prostora v prtljažniku, a je zato treba nenehno odpirati in zapirati sprednji pokrov, ki marsikdaj ni najbolj čist in si na njem umažete roke.

Električna energija poganja dva motorja s štirikolesnim pogonom. FOTO: Aljaž Vrabec
Električna energija poganja dva motorja s štirikolesnim pogonom. FOTO: Aljaž Vrabec


Približno tristo kilometrov


Pri Audiju navajajo tudi uradno porabo energije med 22,5 in 26,2 kWh/100 km, naša je bila med 27 in 29 kWh/100 km. V praksi to pomeni, da smo s polno baterijo prevozili približno tristo kilometrov, ampak v precej umirjeni vožnji. Največkrat smo jo sicer polnili na hišnem omrežju čez noč, na hitrih polnilnicah pa smo potrebovali približno uro, a je tudi res, da nikoli nismo imeli povsem prazne baterije.

Naša poraba je znašala med 27 in 29 kWh/100 km. FOTO: Aljaž Vrabec
Naša poraba je znašala med 27 in 29 kWh/100 km. FOTO: Aljaž Vrabec


Vprašanje ostaja, ali je takšen doseg že dovolj, da bi se ljudje odločali za popolnoma električne avtomobile, še posebno če so dražji od sto tisočakov. Kajti za daljši izlet je treba dobro premisliti pot in pregledati, kje so električne polnilnice. Ta pomislek je postal še toliko bolj tehten, ko smo po e-tronu sedli v primerljivega športnega terenca, pri katerem dizelski motor pri tri četrt polni posodi za gorivo še vedno obljublja 680 kilometrov dosega.

Notranjost je oblikovana vrhunsko. FOTO: Aljaž Vrabec
Notranjost je oblikovana vrhunsko. FOTO: Aljaž Vrabec


Električna energija poganja dva motorja s štirikolesnim pogonom. Prednji ima 125 kW in skrbi za ponovno zbiranje zavorne energije, zadnji pa ima 140 kW in njegova naloga je pospeševanje. V običajnem voznem programu je skupna moč 265 kW, v športnem programu pa je iz njiju mogoče iztisniti 300 kW. Največjo hitrost so omejili na 200 km/h, do stotice avtomobil pospeši v 6,6 sekunde (5,7 sekunde v športnem programu).

Prostor za kabla je pod sprednjim pokrovom. FOTO: Aljaž Vrabec
Prostor za kabla je pod sprednjim pokrovom. FOTO: Aljaž Vrabec


Kako je s kamero namesto ogledal?


Armaturna plošča je že znana iz drugih najnovejših audijev z dvojnim zaslonom. V e-tronu je v meniju še prikazovalnik električne energije. Tudi drugo je v skladu s premijskim razredom. Materiali so vrhunski, oblika prav tako, še pomembnejše pa je, da je prostora dovolj za vsaj štiri potnike. Prtljažnik meri 600 litrov.

Pogled v zaslon med vožnjo. FOTO: Aljaž Vrabec
Pogled v zaslon med vožnjo. FOTO: Aljaž Vrabec


Vzvratno ogledalo (kamera) se včasih prehitro izključi. FOTO: Aljaž Vrabec
Vzvratno ogledalo (kamera) se včasih prehitro izključi. FOTO: Aljaž Vrabec
Dodatni posebnosti sta kameri namesto dosedanjih bočnih ogledal, voznik pa dogajanje za seboj spremlja na zaslonih v vratih. Kamera zajema podobno sliko kot ogledalu, ob nevarnosti v mrtvem kotu pa slika dobi utripajoč rumen okvir. Kamera je ogrevana, zato slika ne bo zamrznjena in v dežju ne bo kapljic. Kljub temu ni vse popolno. Na zaslon se je treba navaditi, saj je postavljen niže, kot bi bili vzvratni ogledali. Obenem slika ponuja premalo globine, zato voznik nima najboljšega občutka, kako daleč za njim so druga vozila. In ko enkrat avtomobil ugasnete in v njem še malo posedite (morda koga pokličite ali pošljete kratko sporočilo), se ugasne tudi zaslon, zato se morate med izstopanjem iz e-trona pošteno nagibati prek ramen, da preverite dogajanje in da (bog ne daj) koga ne zbijete z vrati.

Vse torej še ni idealno, toda tudi e-tron je dokaz, da so električni avtomobili, ki bodo povsem po naših željah, vedno bliže.

Audi e-tron. FOTO: Aljaž Vrabec
Audi e-tron. FOTO: Aljaž Vrabec

Komentarji: