Focus IV. je še bolj družinski avtomobil (FOTO)

Prepoznavni Fordov model je vstopil v četrto generacijo.
Objavljeno
21. julij 2018 17.00
Posodobljeno
21. julij 2018 17.00
Ford focus je lep dokaz, da lahko družinski avtomobili združujejo uporabnost in dinamično vožnjo. FOTO: Aljaž Vrabec
Kar težko je verjeti, da je ford focus, ki je s svojo precej unikatno podobo vedno osvajal avtomobilske navdušence, na naših cestah že dvajset let. V teh dneh je na jugu Franciji prvič na ogled četrta generacija, in če lahko sklepamo po prvih ovinkih, bo focus še naprej eden bolj priljubljenih avtomobilov.

S prepoznavno obliko in dobro lego na cesti je ford focus lep dokaz, da lahko družinski avtomobili združujejo uporabnost in dinamično vožnjo. Nova generacija ima sicer podobne mere (438 cm) kot prejšnja. Zunanja podoba naj bi nakazovala prihodnje Fordove modele, pri čemer so poleg oblike in tehnike veliko pozornosti namenili tudi zmanjševanju teže avtomobila.

image
Poleg motorja z močjo 133 kW sta dober vtis pustila tudi podvozje in predvsem odzivnost volana. FOTO: Aljaž Vrabec


Ni nepomemben podatek, da so po svetu prodali že šestnajst milijonov primerkov. »Dvajset let je dolga pot, polna zgodb in zgodovine,« je na predstavitvi spregovorila karizmatična Serife Celebi, ena od vodij razvoja novega focusa. »Verjamemo, da smo znova dobro opravili svoje delo in da vam predstavljamo najboljšega focusa do zdaj. V središče smo postavili naše kupce, njihova največja želja pa je bila, da povečamo notranjo prostornost.«

Rečeno, storjeno. Več prostora je predvsem na drugi klopi, kar je za družinsko uporabnost eden pomembnejših dejavnikov. Brez težav zadaj sedijo celo višjerasli ljudje, pa tudi prtljažnik je kar razkošen. Petvratna različica sprejme 375 litrov prtljage, karavanska 608 litrov.

image
Več kot polovica vseh focusov v Sloveniji bo v karavanski različici. FOTO: Ford

 

Še veliko skritih adutov


Voznik ima na voljo več voznih načinov – normal, eco, sport in comfort, pri čemer med vožnjo več­jih razlik ni čutiti. Preizkusili smo novi osemstopenjski samodejni menjalnik in šeststopenjskega ročnega. Oba sta dobra, še posebno samodejni deluje tekoče in natančno, a tudi ročni ponuja obilo veselja.

Na prvih kilometrih po ovinkih južne Francije smo najbolj navdušeno krotili 1,5-litrski bencinski motor s 133 kW (182 konjskimi močmi), brez vsakršne pripombe pa smo bili tudi pri šibkejših različicah: od 60 kW/82 KM do 110 kW/150 KM (bencinarji) in od 70 kW/95 KM do 110 kW/150 KM (dizli). Poleg moči motorja sta dober vtis pustila tudi podvozje in predvsem odzivnost volana, kajti focus opravi vsak manever dosledno po željah voznika.

image
Notranjost je precej zadržana, vsaj če jo primerjamo z zunanjostjo. FOTO: Ford


V prihodnjih letih bo prišel na trg blagi hibrid, nekje v tovarnah že preizkušajo povsem električno različico, načrtujejo pa tudi šport­nega terenca na osnovi focusa (z drugim imenom), ki bo naslednik počasi odhajajočega modela C-max.

V Evropi ne bo bistvenih sprememb glede tržne usmeritve. Še naprej bosta v ospredju petvratna in karavanska različica, medtem ko bodo na drugih celinah dali več poudarka limuzini. Manjkali ne bosta niti športna izvedba RS in pustolovska active, za zdaj pa ne bo v ponudbi štirikolesnega pogona. Različice active na cesti še nismo preizkusili, vendar na pogled deluje zelo prepričljivo, še posebno v beli barvi s črnimi obrobami, ki jo varujejo pred udarci kamenja in vej na kolovozih.

image
Petvratna različica zadaj sprejme 375 litrov prtljage, karavanska kar 608 litrov. FOTO: Ford


Zadnjo besedo bodo imeli kupci


V notranjosti je napredek manj izrazit. Če bi bili malce zlobni, bi celo zapisali, da so oblikovalci pokazali premalo poguma, zato je focus znotraj preveč standarden in brez čustev, z izjemo elegantnejše različice vignale. Nov je zaslon na dotik, a nekateri tekmeci imajo v tem razredu že sodobnejšo podobo z digitalnimi prikazovalniki.

image
Na predstavitvi novega focusa so razvojniki veliko govorili tudi o projiciranju podatkov na vetrobransko steklo (head-up display). FOTO: Ford


Kljub temu ne manjka napred­nih tehnologij. Med varnostnimi sistemi omenimo radarski tempomat z možnostjo prepoznavanja prometnih znakov, samodejne žaromete, ki posvetijo v ovinek, ohranjanje smeri vožnje … V različicah s samodejnim menjalnikom je mogoča še pomoč pri parkiranju, pri čemer voznik ne bo počel ničesar, saj focus sam tudi pospešuje in zavira.

Slovenski uvoznik je prva vozila že dobil, a na ceste naj bi zapeljala septembra. Približno petina vseh naj bi bila pustolovske izvedbe active, malce več kot pol pa bo karavanov, ki so zdaj zares pravi družinski avtomobili. Natančne cene še niso znane, vendar naj bi najosnovnejša izvedba stala nekaj manj kot šestnajst tisoč evrov, dobro opremljen karavan pa približno 24 tisoč evrov. A kot vedno bodo zadnjo besedo imeli kupci.

  • Več prostora je na drugi klopi, kar je za družinsko uporabnost eden pomembnejših dejavnikov.
  • Med ovinki smo najbolj navdušeno krotili 1,5-litrski bencinski motor s 182 konjskimi močmi.
  • V notranjosti je napredek manj izrazit, razen v elegantnejši različici vignale.


image
V različicah s samodejnim menjalnikom je mogoča tudi pomoč pri parkiranju. FOTO: Ford