Francoski prvak v sveži formi

Renault clio 100 TCe intens: Blage spremembe pri videzu, konkretnejše v drobovju

Objavljeno
28. oktober 2019 06.00
Posodobljeno
28. oktober 2019 06.00
Clio v peti generaciji je navzven blaga evolucija dosedanjega modela.
Foto Gašper Boncelj
Clio je čisto nov, pa vendarle je že na prvi pogled jasno, da vsaj v svoji pojavi ni želel radikalnega slovesa od predhodnika. Več novosti je v notranjosti.

Če so torej zunanje poteze blaga evolucija četrte generacije, kar je glede na njen velik uspeh razumljivo, je znotraj marsikaj drugače. Sprednja potnika se bosta hitro udobno namestila v zelo dobrih sedežih, ki sta ravno prav trda, ustrezno široka in s pravšnjim oprijemom. Sploh je občutek, da je spredaj prostora veliko, tudi za ramena, kakor da smo v nekoliko večjem avtomobilu, kot clio s 405 centimetri v resnici je.

Renault clio 100 TCe intens
Zastopnik: Renault Nissan Slovenija, Ljubljana
Cena: 16.030 evrov
Euro NCAP: ***** (2019)
Izpust CO₂: 116–130 g/km


Armaturna plošča je povsem nova, materiali pa kakovostni, mehki, ni vtisa kake cenenosti. Novost je tudi pokončen večfunkcijski zaslon na sredini, ki je za voznika priročen, dobro se odziva na dotike prstov, prijazno je, da je v predalu krpica za brisanje odtisov. Ker brez teh tako kot na pametnih telefonih žal ne gre.Grafika in način potovanja po menijih prav tako kar prepričata, se pa to kombinira z nekaj klavirskimi tipkami pod zaslonom.

image
V notranjosti je zelo nov in drugačen, večinoma v dobrem pomenu besede. Foto Gašper Boncelj


Radio dobro lovi postaje, kar pri Renaultu prej ni bila vselej praksa. Morda nisem znal najti kake posebne nastavitve, toda v sistemu multisense sem si moral način vožnje (na primer ekonomični) po vsakem zagonu motorja nastaviti na novo, kar se mi je zdelo moteče.
image
Večfunkcijski zaslon s prikazom nekaterih osebnih nastavitev voznega režima Foto Gašper Boncelj
Pri parkiranju si lahko precej pomagate s 360-stopinjsko kamero, tudi piskači vas pri tem lahko opozarjajo na približevanje oviri, imajo pa blago rečeno zelo specifičen zvok, ki je mene predvsem prestrašil, morda bo vam bolj všeč.

Zadaj je seveda prostora manj, glede na velikostni razred modela bi dali oznako dokaj solidno. Prtljažnik je pridobil kar nekaj litrov, je dokaj zajeten, nima skritih prekatov. Je pa  globok in ima visok nakladalni rob. Ko odpiramo prtljažna vrata, se najprej dotaknemo stikala, potem pa jih dvignemo tako, da primemo za rob, kar v mokrem vremenu ni posebej prijazno.

Clio se krmili zelo dobro, občutek za volanom je bil v srednji od nastavitev čisto pravi, lepo se pelje skozi ovinke, nagibanja pri spremembah skoraj nisem čutil. Vzmeten je ustrezno, lepo požira večino neravnin, tu in tam pa kak tip luknje začutiš za odtenek bolj, kot bi si želel. A kot celota se zdijo vozne lastnosti pohvalne.

image
Zadaj je solidno zračno. Foto Gašper Boncelj


Motor je bil tokrat turbo bencinski agregat z močjo 74 kW (100 KM). Ni prav vstopni, je pa prvi naslednji in verjetno z njim merijo na večino kupcev. Prenos na prvi kolesi ima v tem primeru prek dovolj natančnega petstopenjskega ročnega menjalnika. Pri speljevanju zaslišite značilen zvok trivaljnika, kasneje se ga sliši manj, gre pa dobro, v bistvu je po sposobnostih korekten in povsem ustrezen za običajnega uporabnika.
image
Zadnji par vrat se tudi poslej odpira z vdolbenima kljukama. Foto Gašper Boncelj


Poraba? Malce je v njem dvoživke: v dandanes res neugodnem mestnem prometu z veliko ustavljanja in speljevanja se kljub sistemu start stop dvigne čez 7,5 litra na 100 km, če se peljete po avtocesti in v mejah dovoljene hitrosti, je poraba po računalniku precej manjša, okoli 5,5 litra, pri nekoliko počasnejši, a zvezni vožnji po magistralni cesti pa bo računalnik pokazal še skoraj liter manj.