Francozi ne pretiravajo z močnimi motorji, toda talisman je izjema
Renault talisman je premijsko limuzinsko udobje za razumno ceno, njegovih 225 konjev pa je lahko tudi živahnih.
Odpri galerijo
V izumirajočem razredu srednje velikih štirivratnih limuzin Renault s talismanom brani zadnje okope nekoč slavnih francoskih limuzin z značilnim, udobju prilagojenim podvozjem. Seveda pa ponuja tudi pridobitve digitalne dobe.
Talisman je naslednik lagune, a je s 4,84 metra daljši, dejansko so ga postavili na enako platformo kot zadnjo generacijo espacea. To zagotavlja vsestransko prostornost. Tudi na zadnjih sedežih lahko govorimo o premijskem udobju in prostornosti. Ne nazadnje je solidno velik sicer limuzinsko klasičen prtljažni prostor (515 litrov), ki ga lahko povečate z zlaganjem naslonjal zadnjih sedežev v razmerju 40:60; večina podobnih limuzin te možnosti nima. Razmeroma velika dolžina vozila je ponudila dobro priložnost tudi oblikovalcem, da so ukrojili všečno, k tlom potisnjeno karoserijo z nizkim težiščem, ki pa je hkrati dovolj podobna manjšim bratrancem, se pravi, da takoj veš, da pred teboj stoji renault.
Renault talisman initiale paris
Zastopnik: Renault Nissan Slovenija, Ljubljana
Cena: 35.690 €
Euro NCAP (2015): *****
Izpust CO2: 172–190 g/km
Zastopnik: Renault Nissan Slovenija, Ljubljana
Cena: 35.690 €
Euro NCAP (2015): *****
Izpust CO2: 172–190 g/km
Vrh ponudbe
Testni primerek je z vrha ponudbe, ima najbogatejši opremski paket initiale paris in najmočnejši 1,8-litrski bencinski štirivaljnik, ki je na voljo v tem vozilu. To po Renaultovih kriterijih prinaša marsikaj. Oblazinjenje je usnjeno, sprednja sedeža pomika elektrika, lahko ju grejemo in hladimo. Pa ne le to, na voljo je celo masažna funkcija. Čeprav ima talisman še kar nekaj klasičnih upravljal (samodejna klimatska naprava, ogrevanje stekel itd.), je njegovo digitalno srce v »tablici« na sredini armaturne plošče. To je tako imenovani infozabavni sistem R-link 2, ki ga imajo tudi nekateri drugi bolje opremljeni renaulti. Na njem voznik nastavlja večino infozabavnih in varnostno-asistenčnih funkcij. Iz voznikovega zornega kota kot najpomembnejšega omenjam sistem multi sense, ki omogoča več voznih nastavitev (športno, udobno, nevtralno in personalizirano).
Številni pripomočki
Testni talisman je imel več varnostnih asistenčnih sistemov, z radarskim tempomatom vred, kljub temu pa ni omogočal avtonomne vožnje 2. stopnje – kar pomeni, da na dobro označeni cesti voznik za dobrih deset sekund lahko izpusti volanski obroč –, saj nima radarskega sistema za ohranjanje voznega pasu, ampak le zvočno opozorilo. Imel pa je sistem prostoročnega parkiranja (easy park assist), samodejno prilagodljiva žarometa v LED-izvedbi, ki včasih delujeta malo po svoje, 19-palčna kolesa, in predvsem sistem multi sense s štirimi voznimi programi: športnim, udobnim, nevtralnim in personaliziranim. Ne gre le za spreminjanje prestavnega razmerja solidnega sedemstopenjskega samodejnega menjalnika, trdote volanskega mehanizma in vzmetenja, pri individualni nastavitvi voznik lahko po svojih željah nastavi še vrsto drugih funkcij, med drugim lahko izklopi notranjo, tako imenovano ambientalno osvetlitev, ki je z različnimi barvnimi odtenki obvezen spremljevalec pri drugih voznih režimih, je pa med nočno vožnjo kar preveč močna oziroma moteča. Digitalna inštrumentna plošča ima štiri mogoče videze, del opreme initiale paris pa je še projiciranje podatkov, vendar ne neposredno na sprednje steklo, ampak le na prozorno plastično ploščo, nameščeno na vrhu armaturne plošče; to je zasilna rešitev in na srečo lahko voznik zaslon izklopi.
Testni talisman je imel več varnostnih asistenčnih sistemov, z radarskim tempomatom vred, kljub temu pa ni omogočal avtonomne vožnje 2. stopnje – kar pomeni, da na dobro označeni cesti voznik za dobrih deset sekund lahko izpusti volanski obroč –, saj nima radarskega sistema za ohranjanje voznega pasu, ampak le zvočno opozorilo. Imel pa je sistem prostoročnega parkiranja (easy park assist), samodejno prilagodljiva žarometa v LED-izvedbi, ki včasih delujeta malo po svoje, 19-palčna kolesa, in predvsem sistem multi sense s štirimi voznimi programi: športnim, udobnim, nevtralnim in personaliziranim. Ne gre le za spreminjanje prestavnega razmerja solidnega sedemstopenjskega samodejnega menjalnika, trdote volanskega mehanizma in vzmetenja, pri individualni nastavitvi voznik lahko po svojih željah nastavi še vrsto drugih funkcij, med drugim lahko izklopi notranjo, tako imenovano ambientalno osvetlitev, ki je z različnimi barvnimi odtenki obvezen spremljevalec pri drugih voznih režimih, je pa med nočno vožnjo kar preveč močna oziroma moteča. Digitalna inštrumentna plošča ima štiri mogoče videze, del opreme initiale paris pa je še projiciranje podatkov, vendar ne neposredno na sprednje steklo, ampak le na prozorno plastično ploščo, nameščeno na vrhu armaturne plošče; to je zasilna rešitev in na srečo lahko voznik zaslon izklopi.
Solidna živahnost
Navajeni smo že, da Francozi v primerjavi z večino drugih proizvajalcev ne pretiravajo s (pre)močnimi motorji. Tako je tale na sprednji kolesi gnani talisman pravzaprav izjema, saj iz 1,8-litrskega bencinskega štirivaljnika iztisne 165 kW (225 KM) in 300 Nm največjega navora. To zagotavlja solidno živahnost (največja hitrost 240 km/h), še posebno v športnem voznem režimu je talisman suveren in odlično vodljiv. K temu nekaj pripomore štirikolesni volanski mehanizem (4control), saj se pri majhni hitrosti pri zavijanju zadnji kolesi za nekaj kotnih stopinj obračata v nasprotni smeri kot sprednji, pri veliki hitrosti pa v isti smeri kot sprednji. To po eni strani omogoči večjo okretnost na parkirišču in v ozkih ulicah ter po drugi izboljša lego in vodljivost pri hitro voženih ovinkih. Poraba? Moj testni cikel je bil polovično sestavljen iz varčnega voznega režima in le manjši del športnega, kar je na koncu prineslo povprečje osem litrov na 100 kilometrov.