Francozi ne pretiravajo z močnimi motorji, toda talisman je izjema

Renault talisman je premijsko limuzinsko udobje za razumno ceno, njegovih 225 konjev pa je lahko tudi živahnih.
Fotografija: Limuzinskemu talismanu se dobro poda kovinska črna barva ametist, je pa zanjo treba doplačati tisočaka. FOTO: Gregor Pucelj
Odpri galerijo
Limuzinskemu talismanu se dobro poda kovinska črna barva ametist, je pa zanjo treba doplačati tisočaka. FOTO: Gregor Pucelj

V izumirajočem razredu srednje velikih štirivratnih limuzin Renault s talismanom brani zadnje okope nekoč slavnih francoskih limuzin z značilnim, udobju prilagojenim podvozjem. Seveda pa ponuja tudi pridobitve digitalne dobe.

Medosna razdalja znaša konkretnih 2809 mm in skoraj ves ta prostor je namenjen potnikom. FOTO: Gregor Pucelj
Medosna razdalja znaša konkretnih 2809 mm in skoraj ves ta prostor je namenjen potnikom. FOTO: Gregor Pucelj


Na zadnjih sedežih dva potnika uživata v premijskem vzdušju. FOTO: Gregor Pucelj
Na zadnjih sedežih dva potnika uživata v premijskem vzdušju. FOTO: Gregor Pucelj
Talisman je naslednik lagune, a je s 4,84 metra daljši, dejansko so ga postavili na enako platformo kot zadnjo generacijo espacea. To zagotavlja vsestransko prostornost. Tudi na zadnjih sedežih lahko govorimo o premijskem udobju in prostornosti. Ne nazadnje je solidno velik sicer limuzinsko klasičen prtljažni prostor (515 litrov), ki ga lahko povečate z zlaganjem naslonjal zadnjih sedežev v razmerju 40:60; večina podobnih limuzin te možnosti nima. Razmeroma velika dolžina vozila je ponudila dobro priložnost tudi oblikovalcem, da so ukrojili všečno, k tlom potisnjeno karoserijo z nizkim težiščem, ki pa je hkrati dovolj podobna manjšim bratrancem, se pravi, da takoj veš, da pred teboj stoji renault.

Armaturna plošča je podobna kot v večini renaultov, osrednji »inštrument« je tablični računalnik, prijetna poživitev pa so svetle obloge. FOTO: Gregor Pucelj
Armaturna plošča je podobna kot v večini renaultov, osrednji »inštrument« je tablični računalnik, prijetna poživitev pa so svetle obloge. FOTO: Gregor Pucelj



Vrh ponudbe


Potniki na zadnjih sedežih imajo na voljo dva priključka USB. FOTO: Gregor Pucelj
Potniki na zadnjih sedežih imajo na voljo dva priključka USB. FOTO: Gregor Pucelj
Testni primerek je z vrha ponudbe, ima najbogatejši opremski paket initiale paris in najmočnejši 1,8-litrski bencinski štirivaljnik, ki je na voljo v tem vozilu. To po Renaultovih kriterijih prinaša marsikaj. Oblazinjenje je usnjeno, sprednja sedeža pomika elektrika, lahko ju grejemo in hladimo. Pa ne le to, na voljo je celo masažna funkcija. Čeprav ima talisman še kar nekaj klasičnih upravljal (samodejna klimatska naprava, ogrevanje stekel itd.), je njegovo digitalno srce v »tablici« na sredini armaturne plošče. To je tako imenovani infozabavni sistem R-link 2, ki ga imajo tudi nekateri drugi bolje opremljeni renaulti. Na njem voznik nastavlja večino infozabavnih in varnostno-asistenčnih funkcij. Iz voznikovega zornega kota kot najpomembnejšega omenjam sistem multi sense, ki omogoča več voznih nastavitev (športno, udobno, nevtralno in personalizirano).

Zelo dobra sta sprednja sedeža, ki med drugim omogočata hrbtno masažo. FOTO: Gregor Pucelj
Zelo dobra sta sprednja sedeža, ki med drugim omogočata hrbtno masažo. FOTO: Gregor Pucelj




Solidna živahnost


K opremi initiale paris spadajo nizkopresečne pnevmatike (245/40 R19). FOTO: Gregor Pucelj
K opremi initiale paris spadajo nizkopresečne pnevmatike (245/40 R19). FOTO: Gregor Pucelj
Navajeni smo že, da Francozi v primerjavi z večino drugih proizvajalcev ne pretiravajo s (pre)močnimi motorji. Tako je tale na sprednji kolesi gnani talisman pravzaprav izjema, saj iz 1,8-litrskega bencinskega štirivaljnika iztisne 165 kW (225 KM) in 300 Nm največjega navora. To zagotavlja solidno živahnost (največja hitrost 240 km/h), še posebno v športnem voznem režimu je talisman suveren in odlično vodljiv. K temu nekaj pripomore štirikolesni volanski mehanizem (4control), saj se pri majhni hitrosti pri zavijanju zadnji kolesi za nekaj kotnih stopinj obračata v nasprotni smeri kot sprednji, pri veliki hitrosti pa v isti smeri kot sprednji. To po eni strani omogoči večjo okretnost na parkirišču in v ozkih ulicah ter po drugi izboljša lego in vodljivost pri hitro voženih ovinkih. Poraba? Moj testni cikel je bil polovično sestavljen iz varčnega voznega režima in le manjši del športnega, kar je na koncu prineslo povprečje osem litrov na 100 kilometrov.

Na prvi pogled je prtljažni prostor klasično limuzinski, v resnici pa je povečljiv. FOTO: Gregor Pucelj
Na prvi pogled je prtljažni prostor klasično limuzinski, v resnici pa je povečljiv. FOTO: Gregor Pucelj

Komentarji: