Hibridna rešitev za čistejše okolje

Hibridni in električni avtomobili so korak naprej k čistejšemu okolju. Med njimi je tudi hyundai ioniq.

Objavljeno
05. maj 2020 15.00
Posodobljeno
05. maj 2020 15.45
Model ioniq je na voljo v kar treh različicah; kot povsem električni model, kot priključni hibrid (zraven je tudi kabel) in kot hibrid bencinskega in električnega motorja brez kabla. FOTO: Aljaž Vrabec
Narava nam že dolgo sporoča, da tako ne gre več naprej, zato človeštvo potrebuje spremembo in manjše obremenjevanje našega planeta. Električni avtomobili so lahko del rešitve, v Evropo so prišli predvsem z vzhoda, zadnja leta pa še posebno napredujejo Hyundaievi pogoni. Model ioniq je na voljo v kar treh različicah; kot povsem električni model, kot priključni hibrid (zraven je tudi kabel) in kot hibrid bencinskega in električnega motorja brez kabla.

Hyundai ioniq HEV 1,6 GDI impression


Zastopnik: Avto Trade, d. o. o.
Cena: 27.490 € (testni model 29.720 €)
Euro NCAP (2016): *****
Izpust CO2 (NEDC): 79 –97 g/km


image
Kar se tiče drugih podrobnosti, je v slabih 4,5 metra dolgem avtomobilu dovolj potniškega prostora za štiri ljudi. FOTO: Aljaž Vrabec


V zadnjih tednih smo preizkusili vse tri različice, tokrat pa se bomo najbolj posvetili hibridni izvedenki. Motorni sklop namreč sestavljata 1,6-litrski bencinski motor s 105 konjskimi močmi (77 kW) in elektromotor s 43 konjskimi močmi (32 kW), skupno pa zmoreta 141 konjskih moči (104 kW). Avtomobil je stabilen, brez nadležnega nagibanja, tudi moč motorja omogoča povsem dovolj, da brez težav v klanec prehitite kakšno počasnejše vozilo pred seboj, največjo hitrost pa doseže pri 185 kilometrih na uro.

Vse avtomobilske teste najdete TUKAJ


image
Armaturna plošča je pregledna, brez pretiranega števila stikal. FOTO: Aljaž Vrabec


image
Spremljate lahko, kako ekonomična je vaša vožnja. FOTO: Aljaž Vrabec
Moč se na sprednji kolesi prenaša prek šeststopenjskega samodejnega menjalnika z dvema sklopkama. Razmerje med obema motorjema je složno, zato pri nižjih hitrostih ni nepotrebnega preklapljanja na bencinski motor. Ali obratno; kakor malo umirite vožnjo, sistem takoj prične izrabljati električni motor ali pa polniti baterijo. V mestu tako lahko precejšen del poti opravi samo na elektriko, skupno pa to pomeni, da z enim polnjenjem bencinskega rezervoarja opravite precej kilometrov. Poraba v testnem času je sicer znašala okoli pet litrov na sto prevoženih kilometrov.

image
Motorni sklop namreč sestavljata 1,6-litrski bencinski motor s 105 konjskimi močmi (77 kW) in elektromotor s 43 konjskimi močmi (32 kW), skupno pa zmoreta 141 konjskih moči (104 kW). FOTO: Aljaž Vrabec


Kar se tiče drugih podrobnosti, je v slabih 4,5 metra dolgem avtomobilu dovolj potniškega prostora za štiri ljudi, materiali v notranjosti pa so primerljivi s konkurenco. V marsičem spominja na Toyotinega priusa, a vseeno je ioniq že dobro znan med iskalci električnih in hibridnih pogonov. V svoji drugačnosti sicer moti slabša vidljivost skozi zadnjo deljeno šipo, spodnjega dela pa ni možno očistiti z brisalci. Če je torej slabo vreme, ni ravno dobro.

image
Prtljažnik je koristen s 456 litri prostora, še posebno, ker v hibridni različici zraven ni nobenih kablov. FOTO: Aljaž Vrabec


Prtljažnik je koristen s 456 litri prostora, še posebno ker v hibridni različici ni nobenih polnilnih kablov. Prtljažnik ima sicer visok nakladalni rob, a je preprosto dosegljiv, saj se z vrati odpre tudi zadnja šipa. Prav tako imajo dovolj prostora potniki. Zadaj je najbolje, če sta dva, a za kakšno krajše potovanje se lahko tam nagnetejo tudi trije.

image
Skozi zadnja okna je pogled precej otežen. FOTO: Aljaž Vrabec


image
V marsičem spominja na Toyotinega priusa, a vseeno je ioniq že dobro poznan med električnimi in hibridnimi pogoni. FOTO: Aljaž Vrabec


image
Če sta sprednja sedeža pomaknjena povsem nazaj, potem zadaj ni veliko prostora. FOTO: Aljaž Vrabec