Hibridna rešitev za čistejše okolje

Hibridni in električni avtomobili so korak naprej k čistejšemu okolju. Med njimi je tudi hyundai ioniq.
Fotografija: Model ioniq je na voljo v kar treh različicah; kot povsem električni model, kot priključni hibrid (zraven je tudi kabel) in kot hibrid bencinskega in električnega motorja brez kabla. FOTO: Aljaž Vrabec
Odpri galerijo
Model ioniq je na voljo v kar treh različicah; kot povsem električni model, kot priključni hibrid (zraven je tudi kabel) in kot hibrid bencinskega in električnega motorja brez kabla. FOTO: Aljaž Vrabec

Narava nam že dolgo sporoča, da tako ne gre več naprej, zato človeštvo potrebuje spremembo in manjše obremenjevanje našega planeta. Električni avtomobili so lahko del rešitve, v Evropo so prišli predvsem z vzhoda, zadnja leta pa še posebno napredujejo Hyundaievi pogoni. Model ioniq je na voljo v kar treh različicah; kot povsem električni model, kot priključni hibrid (zraven je tudi kabel) in kot hibrid bencinskega in električnega motorja brez kabla.



Kar se tiče drugih podrobnosti, je v slabih 4,5 metra dolgem avtomobilu dovolj potniškega prostora za štiri ljudi. FOTO: Aljaž Vrabec
Kar se tiče drugih podrobnosti, je v slabih 4,5 metra dolgem avtomobilu dovolj potniškega prostora za štiri ljudi. FOTO: Aljaž Vrabec


V zadnjih tednih smo preizkusili vse tri različice, tokrat pa se bomo najbolj posvetili hibridni izvedenki. Motorni sklop namreč sestavljata 1,6-litrski bencinski motor s 105 konjskimi močmi (77 kW) in elektromotor s 43 konjskimi močmi (32 kW), skupno pa zmoreta 141 konjskih moči (104 kW). Avtomobil je stabilen, brez nadležnega nagibanja, tudi moč motorja omogoča povsem dovolj, da brez težav v klanec prehitite kakšno počasnejše vozilo pred seboj, največjo hitrost pa doseže pri 185 kilometrih na uro.



Armaturna plošča je pregledna, brez pretiranega števila stikal. FOTO: Aljaž Vrabec
Armaturna plošča je pregledna, brez pretiranega števila stikal. FOTO: Aljaž Vrabec


Spremljate lahko, kako ekonomična je vaša vožnja. FOTO: Aljaž Vrabec
Spremljate lahko, kako ekonomična je vaša vožnja. FOTO: Aljaž Vrabec
Moč se na sprednji kolesi prenaša prek šeststopenjskega samodejnega menjalnika z dvema sklopkama. Razmerje med obema motorjema je složno, zato pri nižjih hitrostih ni nepotrebnega preklapljanja na bencinski motor. Ali obratno; kakor malo umirite vožnjo, sistem takoj prične izrabljati električni motor ali pa polniti baterijo. V mestu tako lahko precejšen del poti opravi samo na elektriko, skupno pa to pomeni, da z enim polnjenjem bencinskega rezervoarja opravite precej kilometrov. Poraba v testnem času je sicer znašala okoli pet litrov na sto prevoženih kilometrov.

Motorni sklop namreč sestavljata 1,6-litrski bencinski motor s 105 konjskimi močmi (77 kW) in elektromotor s 43 konjskimi močmi (32 kW), skupno pa zmoreta 141 konjskih moči (104 kW). FOTO: Aljaž Vrabec
Motorni sklop namreč sestavljata 1,6-litrski bencinski motor s 105 konjskimi močmi (77 kW) in elektromotor s 43 konjskimi močmi (32 kW), skupno pa zmoreta 141 konjskih moči (104 kW). FOTO: Aljaž Vrabec


Kar se tiče drugih podrobnosti, je v slabih 4,5 metra dolgem avtomobilu dovolj potniškega prostora za štiri ljudi, materiali v notranjosti pa so primerljivi s konkurenco. V marsičem spominja na Toyotinega priusa, a vseeno je ioniq že dobro znan med iskalci električnih in hibridnih pogonov. V svoji drugačnosti sicer moti slabša vidljivost skozi zadnjo deljeno šipo, spodnjega dela pa ni možno očistiti z brisalci. Če je torej slabo vreme, ni ravno dobro.

Prtljažnik je koristen s 456 litri prostora, še posebno, ker v hibridni različici zraven ni nobenih kablov. FOTO: Aljaž Vrabec
Prtljažnik je koristen s 456 litri prostora, še posebno, ker v hibridni različici zraven ni nobenih kablov. FOTO: Aljaž Vrabec


Prtljažnik je koristen s 456 litri prostora, še posebno ker v hibridni različici ni nobenih polnilnih kablov. Prtljažnik ima sicer visok nakladalni rob, a je preprosto dosegljiv, saj se z vrati odpre tudi zadnja šipa. Prav tako imajo dovolj prostora potniki. Zadaj je najbolje, če sta dva, a za kakšno krajše potovanje se lahko tam nagnetejo tudi trije.

Skozi zadnja okna je pogled precej otežen. FOTO: Aljaž Vrabec
Skozi zadnja okna je pogled precej otežen. FOTO: Aljaž Vrabec


V marsičem spominja na Toyotinega priusa, a vseeno je ioniq že dobro poznan med električnimi in hibridnimi pogoni. FOTO: Aljaž Vrabec
V marsičem spominja na Toyotinega priusa, a vseeno je ioniq že dobro poznan med električnimi in hibridnimi pogoni. FOTO: Aljaž Vrabec


Če sta sprednja sedeža pomaknjena povsem nazaj, potem zadaj ni veliko prostora. FOTO: Aljaž Vrabec
Če sta sprednja sedeža pomaknjena povsem nazaj, potem zadaj ni veliko prostora. FOTO: Aljaž Vrabec

Komentarji: