Hibridni ferrari nove dobe

Naveza bencinskega osemvaljnika in treh elektromotorjev.
Fotografija: Na zadnji premi pomaga osemvaljniku eden od treh elektomotorjev. FOTO: Ferrari
Odpri galerijo
Na zadnji premi pomaga osemvaljniku eden od treh elektomotorjev. FOTO: Ferrari

Verjetno najslavnejši proizvajalec športnih avtomobilov, italijanski Ferrari, je predstavil svoj najnovejši model SF90 stradale, za katerega pravijo, da je najhitrejši ferrari vseh časov.

Prvi mož Ferrarija Louis Camilleri je ob predstavitvi dejal, da gre za mejnik v zgodovini slovite znamke. To bo namreč njihov prvi priključni hibrid, ki ga bodo izdelovali serijsko. Najnovejšo rdečo atrakcijo iz Maranella poganjajo popolnoma prenovljen bencinski osemvaljnik in kar trije elektromotorji, ki lahko za kratek čas skupaj dosežejo največjo moč kar 1000 KM. Pogon je štirikolesni, saj zadnji par poganja kombinacija osemvaljnika in električnega motorja, dva električna pa ženeta sprednji kolesi. Z mesta do 100 km/h se SF90 stradale izstreli v le 2,5 sekunde, do 200 km/h v 6,7 sekunde, največja hitrost je 340 km/h. Menda je na testni stezi v Fioranu »posekal« tudi model la ferrari.

Ferrari SF90 stradale. FOTO: Ferrari
Ferrari SF90 stradale. FOTO: Ferrari


Ker je, kot rečeno, po pogonski zasnovi novi ferrari priključni hibrid, je akumulator mogoče polniti na zunanjem omrežju. Ob napolnjenem litij-ionskem akumulatorju z zmogljivostjo 7,9 kWh se lahko do 25 kilometrov pelje tudi samo na električni pogon, kar pa verjetno pri takšnem športniku ni bistveno. Tudi ko se premika vzvratno, deluje le na elektriko. Med vožnjo lahko akumulator polni tudi bencinski motor kot generator, seveda se izkorišča tudi energija pri zaviranju. Pri Ferrariju vseeno verjamejo, da bodo kupci uporabljali možnost polnjenja na zunanjem omrežju.

Ferrari SF90 stradale. FOTO: Ferrari
Ferrari SF90 stradale. FOTO: Ferrari


Kakor pravijo, je avtomobil pripravljen na popolnoma novi platformi in ima maso 1600 kilogramov, v posebni izvedbi, pri kateri so uporabili več ogljikovih vlaken in titana, pa še 30 kilogramov manj. Novi stradale je sicer dolg 4,7 metra, širok je 1,9 metra in visok 1,18 metra.

Ferrari SF90 stradale. FOTO: Ferrari
Ferrari SF90 stradale. FOTO: Ferrari


O njegovi ceni za zdaj ne govorijo, omenjajo le, da naj bi bil cenejši kot la ferrari (1,2 milijona) in dražji kot model 812 superfast (300 tisoč). Kot navajajo, model SF90 stradale ni omejena serija in ga bodo izdelovali štiri do pet let, v Evropi naj bi ga začeli dobavljati sredi prihodnjega leta, v Ameriki pa nekaj mesecev pozneje. Ne preseneča pričakovanje, da bo med kupci 60 odstotkov takšnih, ki so bili že doslej lastniki kakega Ferrarijevega modela.

Ferrari SF90 stradale. FOTO: Ferrari
Ferrari SF90 stradale. FOTO: Ferrari


Medtem ko se je lani prodaja običajnih avtomobilov na vseh velikih svetovnih trgih začela umirjati, pa prav nasprotno velja za t. i. superavtomobile. Ferrari je lani po svetu prodal nekaj več 9250 avtomobilov, kar je bilo za 10 odstotkov več kot v letu prej. Še bolj sta lani prodajo povečala njegova najbolj neposredna tekmeca McLaren in Lamborghini, oba kar za polovico. Prvi je imel 4800 kupcev in drugi 5750.

Ferrari SF90 stradale. FOTO: Ferrari
Ferrari SF90 stradale. FOTO: Ferrari

Komentarji: