Japonski avtomobil za evropskega kupca

Toyoto corollo TS (karavanska izvedba) so zasnovali v Belgiji, v ospredju je uporabnost.

Objavljeno
02. julij 2019 14.00
Posodobljeno
02. julij 2019 14.00
Toyota corolla TS ima nizko težišče, zato se tudi vozi dobro. FOTO: Blaž Kondža
Ime je eno, toda toyota corolla ima več različic, ki se med seboj razlikujejo že po videzu. Najprej smo tako sedli za volan karavanske z oznako TS (touring sports), pri kateri niso pomembne zgolj vozne lastnosti, temveč tudi družinska (prostorska) uporabnost.

Kupci po svetu se precej razlikujemo, zato tudi pri avtomobilih cenimo različne lastnosti. Očitno je v Evropi v ospredju prostornost, zato poleg športnih terencev pri marsikateri družini še vedno stavijo na karavane, ki so v marsičem uporabnejši od drugih karoserijskih oblik.

Toyota corolla TS 2.0 executive
Zastopnik: Toyota Adria, d. o. o.
Cena: 30.100 € (testno vozilo 33.503 €)
Euro NCAP (2019): *****
Izpust CO₂: 89 g/km


image
Toyota corolla TS meri 465 centimetrov. FOTO: Blaž Kondža


Prav zato so pri Toyoti karavansko različico corolle razvili v Evropi. Zasnovali so jo v belgijskem oblikovalskem centru v Zaventemu in ne gre samo za podaljšano izpeljanko osnovne corolle, ampak tako rekoč povsem svoj model. Corolla TS je daljša za 28 centimetrov (skupno 465 cm), za 6 centimetrov pa je večja tudi medosna razdalja (270 cm). Prtljaž­nik sprejme za 598 litrov prtljage, ob podrti drugi klopi pa konkretnih 1606 litrov.

image
Vrata nad prtljažnikom se odpirajo visoko, zato je nalaganje in razkladanje preprosto. FOTO: Aljaž Vrabec


Prostorska organizacija prtljaž­nika je preprosta. Zadnja vrata se dvignejo visoko, zato se pred vami odpre zajeten prostor, kar omogoča priročno nakladanje in razkladanje različnih predmetov. Dno je poravnano z robom vrat, spodaj je še manjši prekat. Tla prekriva dodatna plastična zaščita pred udarci in odrgninami, hkrati pa na njej manjši predmeti zaradi dobrega oprijema ne drsijo gor in dol. Veliko uporabnih odlagalnih prostorov je sicer tudi v notranjosti.

image
Notranjost je moderna in armaturna plošča pregledna. FOTO: Aljaž Vrabec


Pri karavanski različici so seveda pozornost namenili tudi obliki, da ni avtomobil samo malce podaljšan, temveč deluje skladno od začetka do konca. Strešna linija je še posebno elegantna. Zaradi nizkega težišča pa se corolla ST tudi vozi dobro, saj ni v ovinkih nobenega nadležnega nagibanja ali občutka, da upravljate dolg karavanski avtomobil.

image
Pri karavanski različici so pozornost namenili tudi obliki, da ne gre samo za podaljšano kombilimuzino. FOTO: Blaž Kondža


K temu prav tako pripomore nov dvolitrski hibridni pogonski sistem s skupno močjo 132 kW (180 KM), moč pa razporeja samodejni men­jalnik CVT s šestimi nastavljenimi predstavami, da ni nobenih preglasnih zvokov pri pospeševanju. Corolla TS sicer stotico doseže v 8,1 sekunde, največja hitrost je omejena na 180 km/h, poraba pa je med testnimi vožnjami znašala okoli šest litrov bencina na sto prevoženih kilometrov.

image
Toyota corolla do stotice poseže v 8,1 sekunde, največja hitrost je omejena na 180 km/h. FOTO: Aljaž Vrabec


Cena ni ravno majhna – dobrih trideset tisočakov, a za ta denar dobi kupec precej avtomobila. Kljub notranji obilni prostornosti za prtljago in noge vseh potnikov pa je strop precej nizek, zato dvometrski potniki z glavo nenehno drezajo v strop.