Jeep renegade s sodobno tehnologijo in šarmom preteklosti (FOTO)

Dva nova sodobna bencinska motorja, izstopajoča podoba in še več vozniškega udobja.
Fotografija: Naj vas velikost ne zavede. Tudi najmanjši jeep se z veseljem zagrize v prah, blato in teren, pred katerimi bi se drugim mestnim terencem šibila kolesa. FOTO: Andrej Brglez
Odpri galerijo
Naj vas velikost ne zavede. Tudi najmanjši jeep se z veseljem zagrize v prah, blato in teren, pred katerimi bi se drugim mestnim terencem šibila kolesa. FOTO: Andrej Brglez

Pri renegadu ni treba gledati v dlan, da bi ugotovili, kako kaže z njegovo življenjsko črto. Menda velja, da če je ta globoka in dobro vidna, bo življenje dolgo in zdravo. Renegade je s svojo netipično obliko že tako dobro viden, z novimi, tehnološko zelo zanimivimi motorji pa so mu ob pravem času močno poglobili tudi prodajno življenjsko črto.

Preden podrobneje pogledamo pomladitvene ukrepe na simpatičnem renegadu, še kratek skok v leto 2014, ko je bil predstavljen. Pred tem je Fiat kupil družbo Chrysler in z njo tudi legendarni Jeep. Temu so takoj razširili modelsko paleto z novim manjšim modelom renegade, ki sloni na enakem genskem zapisu kot fiat 500X. Takrat smo nekateri rekli: »Bravo, zdaj imate vse, kar imajo največji.« Prepričani smo bili, da bodo iz bolj ali manj istih sestavin na hitro naredili še dizajnersko najlepšega mestnega terenca na svetu, lancio torej, in potem, ali kar sočasno, še najbolj športen mestni SUV, za katerim bodo prah pobirali prav vsi tekmeci, torej alfo.

Še najmanj sprememb na renegadu je oblikovnih, kar v avtomobilskem svetu ni pravilo, a klasična pravila pri Jeepu tako ne veljajo. FOTO: Andrej Brglez
Še najmanj sprememb na renegadu je oblikovnih, kar v avtomobilskem svetu ni pravilo, a klasična pravila pri Jeepu tako ne veljajo. FOTO: Andrej Brglez


A to se v nadaljevanju ni zgodilo. Mogoče se še bo. Očitno jih nemški model, ki že dolgo sloni na prodajni filozofiji, ki jo tudi v naših krajih poznamo iz pesmi »princip je isti, vse ostalo so nianse«, ni prepričal. Nemški koncern ima namreč občutno manj jasno blagovno diferenciacijo med znamkami, ko iz skupne tehnične osnove naredi različne izdelke, na katere nato zalepi značke Seat, VW, Škoda ali Audi.

Za prvega človeka skupine FCA (Fiat Chrysler Automobiles) Sergia Marchionneja pa tako in tako velja prepričanje, da uporablja drugačne excelove računske tabele kot drugi, saj se njegovo računanje praviloma konča z ugotovitvijo, da je bolje narediti manj ter potem drugje in drugače zaslužiti več. Oboje mu za zdaj uspeva.

Simpatična kockasta oblika, sedem legendarnih prekatov na maski ter nove LED-luči in večja kolesa so odličen recept za to, da renegada nihče ne bo spregledal. FOTO: Andrej Brglez
Simpatična kockasta oblika, sedem legendarnih prekatov na maski ter nove LED-luči in večja kolesa so odličen recept za to, da renegada nihče ne bo spregledal. FOTO: Andrej Brglez


Še nikoli bolje


Kakorkoli že, jeepi se prodajajo dobro. Še več, nikoli se niso prodajali bolje, in ker avtomobilski svet trenutno vzdihuje samo še za terenci, je jasno, da je čas za še močnejši napad, v katerem lahko pokažejo, kdo je po makadamu vozil prvi. Še najmanj sprememb na renegadu je oblikovnih, kar v avtomobilskem svetu vsekakor ni pravilo, a klasična pravila pri Jeepu ne veljajo.
S simpatično kockasto obliko tako odstopa od vsega, kar lahko vidimo na cesti, da se mu za pozornost kupcev še lep čas ne bo treba bati. Nove so LED-luči, ki so hkrati varčnejše, svetlejše in dolgožive, večja, 19-palčna, so kolesa in v kabini je nastalo nekaj novih uporabniških rešitev, ki občutno nadgrajujejo bivalno ugodje.

A zares velika sprememba je nastala pri prenovi pogonov, kjer je renegade tudi najbolj potreboval posodobitev. Povsem nova in tehnološko zelo napredno zasnovana sta oba bencinska agregata. Litrski ima tri valje, turbinski polnilnik, neposredni vbrizg goriva, v celoti aluminijasto zgradbo, tretjo razvojno fazo tehnologije prilagajanja odpiranja ventilov multiair in zmore 90 kW (120 KM). Drugi, ki sloni na enakem tehnološkem konceptu, pa je 1,3-litrski štirivaljnik z močjo 112 kW (150 KM) ali 135 kW (180 KM). Majhna, lahka, zelo zmogljiva in po navedbah tovarne kar za dvajset odstotkov varčnejša od obstoječih. O konkret­nih podatkih o porabi lahko za zdaj le ugibamo, saj tiste, ki smo jo pri neusmiljenem priganjanju dosegli na legendarni tovarniški asfaltni in terenski progi v Baloccu, nima smisla navajati.

Maria Grazia Lisbona, vodja razvoja motorjev za skupino FCA, katere se je v Italiji prijel vzdevek <em>dama motorjev</em> in je med drugim tudi »mati« dizelskih motorjev v alfi giulii, pravi, da sta oba nova bencinska motorja v renegadu razvit
Maria Grazia Lisbona, vodja razvoja motorjev za skupino FCA, katere se je v Italiji prijel vzdevek dama motorjev in je med drugim tudi »mati« dizelskih motorjev v alfi giulii, pravi, da sta oba nova bencinska motorja v renegadu razvit


Sem pa o tem govoril tudi z gos­po Mario Grazia Lisbona, ki je vodja razvoja motorjev za celotno skupino FCA in se je v Italiji drži vzdevek prva dama motorjev. Izjemno simpatična gospa za zdaj o porabi ne sme govoriti, saj so v fazi homologacije motorjev, je pa namignila, da sta motorja take zgradbe, da bodo na njih v prihod­nje mogoče tudi različne izvedbe elektrifikacije. Vsekakor sta oba izjemno mirna, tiha ter ponujata neprimerno večjo odzivnost in moč, kot smo bili vajeni do zdaj. Z njima bodo tudi modeli s Fiatove palete dobili odlično prodajno injekcijo.

Med vožnjo, tudi po slabi podlagi, navdušijo čvrsta gradnja, tiho podvozje, primerno trdo vzmetenje in enkraten pogled čez dolg pokrov motorja. FOTO: Andrej Brglez
Med vožnjo, tudi po slabi podlagi, navdušijo čvrsta gradnja, tiho podvozje, primerno trdo vzmetenje in enkraten pogled čez dolg pokrov motorja. FOTO: Andrej Brglez


K nam pride septembra


Renegade ima tudi močno posodobljena dizelska agregata, in sicer 1,6-litrskega z močjo 90 kW (120 KM) in dvolitrskega z dvema različicama, 104 kW (140 KM) in 128 kW (170 KM). Oba seveda ustrezata standardu euro6, imata dodan selektivni redukcijski katalizator (SCR) za čiščenje izpušnih plinov in uporabljata dodatek adblue. Renegade je na voljo z zgolj sprednjim pogonom ali zmogljivim štirikolesnim pogonom, pa z ročnim šeststopenjskim menjalnikom, samodejnim menjalnikom z dvojno sklopko ali samodejnim devetstopenjskim menjalnikom.

Ko pride septembra k nam, bo jasno tudi to, koliko bo posodobitev vplivala na njegovo ceno. A že zdaj lahko rečemo, da so mu novi motorji močno dvignili tržno vred­nost.



Nova raven povezljivosti ponuja zaslone na dotik v velikosti 12,7, 17,7 ali 21,3 cm ter združljivost s sistemoma android auto in apple carplay. FOTO: Andrej Brglez
Nova raven povezljivosti ponuja zaslone na dotik v velikosti 12,7, 17,7 ali 21,3 cm ter združljivost s sistemoma android auto in apple carplay. FOTO: Andrej Brglez

Več iz te teme:

Komentarji: