Karavan, ki je tudi kupe

Kia ima z novim proceedom doslej najbolj atraktivno karoserijsko različico.
Fotografija: Proceed je na voljo le z boljšima opremskima paketoma GT line in GT. Predstavljal naj bi petino prodaje modelske družine.
Odpri galerijo
Proceed je na voljo le z boljšima opremskima paketoma GT line in GT. Predstavljal naj bi petino prodaje modelske družine.

Včasih je bil proceed trivratna izvedba modela ceed, dandanes pa trivratne različice skoraj povsem izginjajo in tako je tudi Kia spremenila filozofijo te izvedbe. Z njo poskuša po svoje doseči lastnosti bolj premijskega avtomobila, pri katerem sta poleg prostornosti prtljažnika zelo pomembna tudi videz in žlahtnejša vsebina.

Kia proceed je na voljo z družino že znanih bencinskih in dizelskih motorjev. Foto Gašper Boncelj
Kia proceed je na voljo z družino že znanih bencinskih in dizelskih motorjev. Foto Gašper Boncelj


Pravijo mu shooting brake, tudi gran turismo ali celo baby stinger, v smislu nekaj manjše izvedbe njihovega najbolj atraktivnega modela doslej. Z njim ponujajo skoraj karavansko prostornost, a tudi privlačnejšo podobo, seveda posebno s stransko linijo in lepo padajočim zadkom, ki ga zaključijo spojler, pas svetečih diod po vsej širini, difuzor in napis izvedbe na prtljažnih vratih. Za vzor so si vzeli Mercedesov CLA shooting brake, od katerega je proceed malce večji, sicer pa je skoraj enake dolžine kot karavanski ceed. Še prestižnejši tako oblikovan, a večji model je denimo Porschejeva panamera sport turismo.


Notranjost?


▶ Notranjost prinaša nekaj poudarkov, a je manj izstopajoča kot zunanja oblika. Fotografiji Gašper Boncelj
▶ Notranjost prinaša nekaj poudarkov, a je manj izstopajoča kot zunanja oblika. Fotografiji Gašper Boncelj


Prtljažnik ni tako izjemen kot v karavanski izvedbi (proceed je le za odtenek daljši in meri 460,5 cm), a ima s 594 litri še vedno precej prostora, tu je tudi možnost prijazne delitve zadnje sedežne klopi v razmerju 40/20/40, vse se lahko zlaga s potegom vzvoda v prtljažniku, dno je dvojno, tja se po potrebi zloži prtljažni rolo, v ponudbi so tudi tirnice s premično pregrado. V drugi vrsti je malce manj prostora za glavo in kolena kot v karavanu, a to ne pomeni, da je zelo tesno. Različici sta po opremi le tisti višji, GT kot bolj športna in GT line kot bolj prestižna, malce se po maski in odbijačih razlikujeta tudi zunaj, drugačni so nekateri poudarki v kabini, kjer je avto sicer manj izstopajoč kot zunaj, tu vsaj po videzu ne dosega premijskih tekmecev.

Zadnji del zaznamujejo spojler, difuzor in pas svetečih diod med lučmi. Foto Gašper Boncelj
Zadnji del zaznamujejo spojler, difuzor in pas svetečih diod med lučmi. Foto Gašper Boncelj


Proceed poganja bodisi 1,0- ali 1,4-litrski bencinski motor (88 in 103 kW), možnost je še 1,6-litrski dizel (100 kW), GT pa ima serijsko bencinec 1.6 T-GDi z moč­jo 160 kW; razen pri vstopnem motorju sta vselej na izbiro ročni menjalnik ali samodejni z dvema sklopkama. Standardno je vgrajenih kar nekaj varnostnih asis­tenčnih sistemov, še kar nekaj jih je za doplačilo (npr. popolne LED-luči, radarski tempomat, sistem za pomoč pri vzvratni vožnji, sistem za sledenje voznemu pasu …). Doplačati je mogoče še za marsikaj, denimo električno zapiranje prtljažnih vrat, večji večfunkcijski zaslon, brezžično polnjenje pamet­nega telefona, nastavljanje voznih programov. Tudi brez slednjega se proceed pelje bolj dinamično, prilagojeno je vzmetenje.

Pri zastopniku načrtujejo, da bodo letos pri nas prodali okoli tisoč ceedov, od tega 20 odstotkov proceedov. Njegova cena se začen­ja pri 22 tisoč evrih, kolikor stane z vstopnim motorjem in opremo GT line, najbolje opremljeni GT z najbolj zmogljivim motorjem pa je na voljo za 31 tisočakov.



Rolls-royce phantom I shooting brake iz leta 1928. Foto Wikimedia
Rolls-royce phantom I shooting brake iz leta 1928. Foto Wikimedia

Komentarji: