Kupejevska eleganca športnega terenca iz Ingolstadta (FOTO)

Audi Q8 navduši s prostornostjo in voznimi lastnostmi.
Fotografija: Inženirji iz Ingolstadta so naredili 4,99 metra dolgega športnega terenca. FOTO: Blaž Kondža
Odpri galerijo
Inženirji iz Ingolstadta so naredili 4,99 metra dolgega športnega terenca. FOTO: Blaž Kondža

Trenutno najmlajši član Audijeve družine športnih terencev Q je kupejevsko zasnovani Q8, ki si s sestrskim Q7 deli platformo in pogonske agregate, njun razvoj pa je potekal ločeno.

Inženirji iz Ingolstadta so naredili 4,99 metra dolgega športnega terenca, ki je v primerjavi s Q7 sicer krajši, a širši in ima 20 mm večjo medosno razdaljo. Prostora za pot­nike, tudi tiste na zadnjih sedežih, je torej v Q8 več kot dovolj. Na tem mestu pohvalimo, da so prav pot­nikom na zadnjih sedežih namenili dovolj prostora tudi za glavo – kupejevski liniji navkljub. Kdorkoli je prisedel, je bil navdušen nad prostornostjo. Ne nazadnje tudi prtljažnik stavi na uporabnost: ima nizek nakladalni rob in funkcijo, s katero lahko znižaš zadnji del vozila (pri različicah z zračnim vzmetenjem), vanj lahko naložimo 605 litrov prtljage, ob podrtih sedežih pa kar 1755 litrov.



Voznikov delovni prostor je močno digitaliziran in povezan s svetovnim spletom. FOTO: Blaž Kondža
Voznikov delovni prostor je močno digitaliziran in povezan s svetovnim spletom. FOTO: Blaž Kondža


Kleni šestvaljnik


Prestiž in eleganco novinca začutiš na vsakem milimetru: oblazinjenje iz alkantare in usnja, elegantni zračniki, ki tečejo po celotni armaturni plošči, v pravo usnje odeta instrumentna plošča in bleščeče črno lakirani dekorativni elementi. Ne nazadnje je celo centralno zaklepanje delovalo neslišno. Nekaj tega prestiža je brez dvoma prispevala doplačljiva dodatna oprema, s katero je razvajalo testno vozilo. Dolg seznam doplačil ga je z izhodiščnih 83.400 evrov podražil za dobrih 45 tisočakov. Škoda le, da je bila del dodatne opreme tudi večina naprednih asistenčnih sistemov.

Štirikolesni pogon quattro z mehanskim sredinskim diferencialom je serijski. FOTO: Blaž Kondža
Štirikolesni pogon quattro z mehanskim sredinskim diferencialom je serijski. FOTO: Blaž Kondža


Pogonski agregat, 3,0-litrski turbodizelski šestvaljnik z največjo močjo 210 kilovatov in največjim navorom 600 Nm, mu zelo pristoji in je kos audijevi masi. K njegovi večji učinkovitosti pripomore tudi blaga hibridna tehnologija, ki omogoča daljše faze jadranja z izključenim motorjem in razširjeno funkcijo start-stop, ki se vključi že, ko se hitrost zmanjša na 22 km/h. Nekaj, na kar se moraš privaditi. Povprečna poraba na testu je kljub temu znašala kar 9,3 litra dizla na 100 prevoženih kilometrov (v homologaciji navajajo 6,8 l/100 km), na urbanih poteh pa je hitro presegla 10 litrov. Nič čudnega, saj bi tehtnica, na katero bi zapeljali Q8, pokazala dobre 2,2 tone. Dodajmo še, da je štirikolesni pogon quattro z mehanskim sredinskim diferencialom serijski, prav tako osemstopenjski samodejni menjalnik tiptronic. Doplačljiva pa sta štirikolesno krmiljenje, ki je naredilo Q8 bolj okretnega in zabavnega za vožnjo, in prilagodljivo zračno vzmetenje.

Klasična stikala se poslavljajo. FOTO: Blaž Kondža
Klasična stikala se poslavljajo. FOTO: Blaž Kondža


Zbogom, klasična stikala


Voznikov delovni prostor je močno digitaliziran in povezan s svetovnim spletom: namesto klasičnih merilnikov je tu zaslon z merilniki, njegov infozabavni sistem ima režo za SIM-kartico, večino funkcij vozila pa upravljaš na dveh na dotik občutljivih osrednjih zaslonih. Celo za vklop varnostnih utripalk ni več klasičnega stikala. Čeprav je takšna rešitev na pogled lepša, pa osebno menim, da so za nekatere pogosto uporabljane funkcije še vedno primernejša smiselno razporejena klasična stikala, ki (praviloma) ne zahtevajo odmika pogleda s ceste. Ponoči so me navdušili inteligentni žarometi v LED-tehniki, ki se sproti prilagajajo prometnim razmeram.

V prtljažnik lahko naložimo 605 litrov prtljage, ob podrtih sedežih pa kar 1755 litrov. FOTO: Blaž Kondža
V prtljažnik lahko naložimo 605 litrov prtljage, ob podrtih sedežih pa kar 1755 litrov. FOTO: Blaž Kondža




Akustična zasteklitev. FOTO: Blaž Kondža
Akustična zasteklitev. FOTO: Blaž Kondža


Zadaj je dovolj prostora. FOTO: Blaž Kondža
Zadaj je dovolj prostora. FOTO: Blaž Kondža

Komentarji: