Kupejevska eleganca športnega terenca iz Ingolstadta (FOTO)
Audi Q8 navduši s prostornostjo in voznimi lastnostmi.
Odpri galerijo
Trenutno najmlajši član Audijeve družine športnih terencev Q je kupejevsko zasnovani Q8, ki si s sestrskim Q7 deli platformo in pogonske agregate, njun razvoj pa je potekal ločeno.
Inženirji iz Ingolstadta so naredili 4,99 metra dolgega športnega terenca, ki je v primerjavi s Q7 sicer krajši, a širši in ima 20 mm večjo medosno razdaljo. Prostora za potnike, tudi tiste na zadnjih sedežih, je torej v Q8 več kot dovolj. Na tem mestu pohvalimo, da so prav potnikom na zadnjih sedežih namenili dovolj prostora tudi za glavo – kupejevski liniji navkljub. Kdorkoli je prisedel, je bil navdušen nad prostornostjo. Ne nazadnje tudi prtljažnik stavi na uporabnost: ima nizek nakladalni rob in funkcijo, s katero lahko znižaš zadnji del vozila (pri različicah z zračnim vzmetenjem), vanj lahko naložimo 605 litrov prtljage, ob podrtih sedežih pa kar 1755 litrov.
Prestiž in eleganco novinca začutiš na vsakem milimetru: oblazinjenje iz alkantare in usnja, elegantni zračniki, ki tečejo po celotni armaturni plošči, v pravo usnje odeta instrumentna plošča in bleščeče črno lakirani dekorativni elementi. Ne nazadnje je celo centralno zaklepanje delovalo neslišno. Nekaj tega prestiža je brez dvoma prispevala doplačljiva dodatna oprema, s katero je razvajalo testno vozilo. Dolg seznam doplačil ga je z izhodiščnih 83.400 evrov podražil za dobrih 45 tisočakov. Škoda le, da je bila del dodatne opreme tudi večina naprednih asistenčnih sistemov.
Pogonski agregat, 3,0-litrski turbodizelski šestvaljnik z največjo močjo 210 kilovatov in največjim navorom 600 Nm, mu zelo pristoji in je kos audijevi masi. K njegovi večji učinkovitosti pripomore tudi blaga hibridna tehnologija, ki omogoča daljše faze jadranja z izključenim motorjem in razširjeno funkcijo start-stop, ki se vključi že, ko se hitrost zmanjša na 22 km/h. Nekaj, na kar se moraš privaditi. Povprečna poraba na testu je kljub temu znašala kar 9,3 litra dizla na 100 prevoženih kilometrov (v homologaciji navajajo 6,8 l/100 km), na urbanih poteh pa je hitro presegla 10 litrov. Nič čudnega, saj bi tehtnica, na katero bi zapeljali Q8, pokazala dobre 2,2 tone. Dodajmo še, da je štirikolesni pogon quattro z mehanskim sredinskim diferencialom serijski, prav tako osemstopenjski samodejni menjalnik tiptronic. Doplačljiva pa sta štirikolesno krmiljenje, ki je naredilo Q8 bolj okretnega in zabavnega za vožnjo, in prilagodljivo zračno vzmetenje.
Voznikov delovni prostor je močno digitaliziran in povezan s svetovnim spletom: namesto klasičnih merilnikov je tu zaslon z merilniki, njegov infozabavni sistem ima režo za SIM-kartico, večino funkcij vozila pa upravljaš na dveh na dotik občutljivih osrednjih zaslonih. Celo za vklop varnostnih utripalk ni več klasičnega stikala. Čeprav je takšna rešitev na pogled lepša, pa osebno menim, da so za nekatere pogosto uporabljane funkcije še vedno primernejša smiselno razporejena klasična stikala, ki (praviloma) ne zahtevajo odmika pogleda s ceste. Ponoči so me navdušili inteligentni žarometi v LED-tehniki, ki se sproti prilagajajo prometnim razmeram.
Inženirji iz Ingolstadta so naredili 4,99 metra dolgega športnega terenca, ki je v primerjavi s Q7 sicer krajši, a širši in ima 20 mm večjo medosno razdaljo. Prostora za potnike, tudi tiste na zadnjih sedežih, je torej v Q8 več kot dovolj. Na tem mestu pohvalimo, da so prav potnikom na zadnjih sedežih namenili dovolj prostora tudi za glavo – kupejevski liniji navkljub. Kdorkoli je prisedel, je bil navdušen nad prostornostjo. Ne nazadnje tudi prtljažnik stavi na uporabnost: ima nizek nakladalni rob in funkcijo, s katero lahko znižaš zadnji del vozila (pri različicah z zračnim vzmetenjem), vanj lahko naložimo 605 litrov prtljage, ob podrtih sedežih pa kar 1755 litrov.
Audi Q8 50 TDI quattro
Zastopnik: Porsche Slovenija, Ljubljana
Cena: 83.400 € (testno vozilo 128.936 €)
Euro NCAP: Preizkus še ni bil opravljen.
Izpusti CO₂: 178 g/km
Zastopnik: Porsche Slovenija, Ljubljana
Cena: 83.400 € (testno vozilo 128.936 €)
Euro NCAP: Preizkus še ni bil opravljen.
Izpusti CO₂: 178 g/km
Kleni šestvaljnik
Prestiž in eleganco novinca začutiš na vsakem milimetru: oblazinjenje iz alkantare in usnja, elegantni zračniki, ki tečejo po celotni armaturni plošči, v pravo usnje odeta instrumentna plošča in bleščeče črno lakirani dekorativni elementi. Ne nazadnje je celo centralno zaklepanje delovalo neslišno. Nekaj tega prestiža je brez dvoma prispevala doplačljiva dodatna oprema, s katero je razvajalo testno vozilo. Dolg seznam doplačil ga je z izhodiščnih 83.400 evrov podražil za dobrih 45 tisočakov. Škoda le, da je bila del dodatne opreme tudi večina naprednih asistenčnih sistemov.
Pogonski agregat, 3,0-litrski turbodizelski šestvaljnik z največjo močjo 210 kilovatov in največjim navorom 600 Nm, mu zelo pristoji in je kos audijevi masi. K njegovi večji učinkovitosti pripomore tudi blaga hibridna tehnologija, ki omogoča daljše faze jadranja z izključenim motorjem in razširjeno funkcijo start-stop, ki se vključi že, ko se hitrost zmanjša na 22 km/h. Nekaj, na kar se moraš privaditi. Povprečna poraba na testu je kljub temu znašala kar 9,3 litra dizla na 100 prevoženih kilometrov (v homologaciji navajajo 6,8 l/100 km), na urbanih poteh pa je hitro presegla 10 litrov. Nič čudnega, saj bi tehtnica, na katero bi zapeljali Q8, pokazala dobre 2,2 tone. Dodajmo še, da je štirikolesni pogon quattro z mehanskim sredinskim diferencialom serijski, prav tako osemstopenjski samodejni menjalnik tiptronic. Doplačljiva pa sta štirikolesno krmiljenje, ki je naredilo Q8 bolj okretnega in zabavnega za vožnjo, in prilagodljivo zračno vzmetenje.
Zbogom, klasična stikala
Voznikov delovni prostor je močno digitaliziran in povezan s svetovnim spletom: namesto klasičnih merilnikov je tu zaslon z merilniki, njegov infozabavni sistem ima režo za SIM-kartico, večino funkcij vozila pa upravljaš na dveh na dotik občutljivih osrednjih zaslonih. Celo za vklop varnostnih utripalk ni več klasičnega stikala. Čeprav je takšna rešitev na pogled lepša, pa osebno menim, da so za nekatere pogosto uporabljane funkcije še vedno primernejša smiselno razporejena klasična stikala, ki (praviloma) ne zahtevajo odmika pogleda s ceste. Ponoči so me navdušili inteligentni žarometi v LED-tehniki, ki se sproti prilagajajo prometnim razmeram.
Drugo mnenje
Sedem v športni sedež audija Q8 in se vprašam bistveno: kako športno ali raje dinamično, da bo še varnostno sprejemljivo in korektno, se lahko v resnici pelje »športni« Q7? Vemo, o čem govorimo? Smo v impozantno velikem in oblikovno dominantnem okolju novega Q8, v katerem se zdi samoumevno vprašanje, kako so se Audijevi inženirji sploh spoprijeli z izzivom, pred katerega so jih postavili. To je tako, kakor če bi jim rekli, naj tanker pripravijo za regato Barcolana. Z avtom, ki je oblikovno bliže laborghiniju urusu, s katerim si med drugim deli karoserijsko gensko zasnovo, sem šel med ovinke – neposreden volan, natančna lega in izjemna stabilnost prepričajo voznika, ki še uživa v klasični, ne avtonomni vožnji. Q8 je avto mnogih talentov. Lahko je poslovni dragulj za draženje tekmecev in razvajanje sodelavcev ali vpadljiv družinski partner, z lahkoto pa bi bil tudi predsedniško vozilo. Andrej Brglez
Sedem v športni sedež audija Q8 in se vprašam bistveno: kako športno ali raje dinamično, da bo še varnostno sprejemljivo in korektno, se lahko v resnici pelje »športni« Q7? Vemo, o čem govorimo? Smo v impozantno velikem in oblikovno dominantnem okolju novega Q8, v katerem se zdi samoumevno vprašanje, kako so se Audijevi inženirji sploh spoprijeli z izzivom, pred katerega so jih postavili. To je tako, kakor če bi jim rekli, naj tanker pripravijo za regato Barcolana. Z avtom, ki je oblikovno bliže laborghiniju urusu, s katerim si med drugim deli karoserijsko gensko zasnovo, sem šel med ovinke – neposreden volan, natančna lega in izjemna stabilnost prepričajo voznika, ki še uživa v klasični, ne avtonomni vožnji. Q8 je avto mnogih talentov. Lahko je poslovni dragulj za draženje tekmecev in razvajanje sodelavcev ali vpadljiv družinski partner, z lahkoto pa bi bil tudi predsedniško vozilo. Andrej Brglez