Luksuzna prikolica, ki je skoraj mobilna hišica

Caravan Salon 2019: Izstopa nov prestižni izdelek novomeške Adrie Mobil, pripravljen v sodelovanju z ajdovskim Pipistrelom

Objavljeno
08. september 2019 13.00
Posodobljeno
08. september 2019 15.49
Počitniška prikolica astella iz novomeške Adrie Mobil je zasenčila druge sejemske novosti. Foto Blaž Kondža
Novih počitniških vozil, ki bi zanetila revolucijo v panogi, na tokratnem Caravan Salonu skoraj ni bilo, še najbolj revolucionaren izdelek, ki odpira novo smer pri snovanju počitniških prikolic, je pokazalo slovensko podjetje Adria Mobil – luksuzno počitniško prikolico astella.

V nasprotju z zanimivimi novostmi drugih proizvajalcev, ki so večinoma razstavili prototipe in študijska vozila, je Adriin izdelek že v serijski proizvodnji in ga je mogoče kupiti. »Dobrodošli v prihodnosti. Naša nova luksuzna linija bo omajala številne vnaprej ustvarjene predstave, kaj je to, luksuzna prikolica ali mobilna hišica. Morda pa je oboje,« je odkritje astelle pospremil Matjaž Grm, izvršni direktor prodaje in trženja v Adrii Mobil.
image
Počitniška prikolica astella iztopa z napredno in prestižno notranjostjo.
Foto Blaž Kondža


Pred razstavljeno astello smo na prenovljenem razstavnem prostoru srečali tudi Erno Povh, produktno vodjo programa počit­niških prikolic pri Adrii Mobil, ki je aktivno sodelovala v leto in pol trajajočem razvoju te počitniške prikolice. »Začeli smo z natančnim razmislekom o sami počitniških izkušnji, ki si jo želijo naši kupci. Tako je nastal ta resnično inovativni in edinstveni bivalni prostor. Seveda smo se znašli pred številnimi izzivi, tudi vprašanjem aerodinamike za boljšo vleko vozil. Tega smo se lotili s pomočjo razvojnikov Pipistrela in prišli do inovativnih rešitev, ki smo jih vgradili v astello,« je z žarom v očeh povedala Povhova.
image
Erna Povh, produktni vodja programa počitniških prikolic pri Adria Mobilu: ”Astello smo začeli razvijati z natančnim razmislekom o sami počitniških izkušnji, ki si jo želijo naši kupci. Tako je nastal ta resnično inovativen in edinstven bivalni prostor. ” Foto Žiga Živulović jr.
»Astella je na voljo v treh dolžinah – tlorisnih različicah. Namenili smo ji najboljše tehnične rešitve, kot so konstrukcija karoserije, panoramska okna, kroženje zraka ter ogrevanje in nova patentirana panoramska vrata, ki dajo njenemu videzu piko na i,« je sklenila sogovornica.


Kompaktne mere zaželene


Seveda je bilo na razstavi mogoče videti še kaj. Pri počitniških vozilih v zadnjih letih raste povpraševanje po izdelkih kompaktnejših mer, njihova glavna prednost pa je boljša okretnost v mestnem prometu. Širi se tudi ponudba novih baznih vozil – med najnovejšimi je Mercedes-Benzov sprinter. Prav bazna vozila so tista, ki v avtodome vnašajo asistenčne sisteme, in teh je z novimi modeli čedalje več.

image
Prodaja vozil za prosti čas Foto Delo
Vozila za prosti čas so v trendu

Svetovni trg vozil za prosti čas ima v geografskem pogledu tri velike igralce. Največji je Severna Amerika, na katero odpadeta dve tretjini vse prodaje, druga je Evropa s četrtino svetovnega trga, potem pa Avstralija s 5,5 odstotka. Ostalih nekaj odstotnih točk pripada še parim državam. To so podatki nemškega panožnega združenja tovrstnih vozil, ki sicer hkrati navaja, da je Amerika veliko močnejša na področju počitniških prikolic,  v Evropi pa so bolj uveljavljeni avtodomi. Na starem kontinentu je bilo tako lani na novo registriranih 125 tisoč avtodomov, kar je bilo za 13 odstotkov več kot v letu pred tem ter 77 tisoč počitniških prikolic ali 3 odstotke manj kot v letu 2017. Skupno je trg lani beležil rast, je bilo pa potrebnih  kar nekaj let za vrnitev na raven na to raven, ki jo je imel pred krizo v letu 2008. G. B.


Zelo priljubljeni so tudi predelani kombiji, ki jih lahko uporab­ljamo tudi namesto avtomobila. Poznavalci panoge ugotavljajo, da si kupci počitniških vozil želijo večje prilagodljivosti notranje razporeditve – ena od trenut­nih zelo priljubljenih rešitev so sistemi električnih dvižnih postelj, ki so običajno postavljene nad vozniški prostor. Trendu kompaktnih vozil sledi tudi Adria Mobil s čisto novimi avtodomi serije compact, ki jih odlikujejo vitke mere – zunanjost s širino karoserije 2,12 metra in dolžino 5,99, 6,89 ali 6,99 metra. Izvedbi supreme in plus sta izdelani na baznem vozilu fiat ducato, vstopni model axess pa temelji na Citroënovi mehaniki.

image
Hymer vision venture. je prototip, pri katerem so uporabili številne napredne materiale. Foto Blaž Kondža


Pogled v prihodnost


Družba Erwin Hymer Group, ki je z letošnjo združitvijo z ameriško skupino Thor Industries postala največji igralec v panogi, je sejem izkoristila tako za predstavitev nove nemško-ameriške zgodbe kot konceptnega vozila hymer vision venture. Prototip je nastal na Mercedes-Benzovem baznem vozilu in v tesnem sodelovanju z multinacionalko BASF, ki je zanj prispevala več kot 20 inovativnih materialov. Med njimi je poseben lak chromacool, ki odbija toploto in tako pripomore k prijetnejši klimi v bivalniku. Veliko elementov vozila je izdelanih s tehnologijo 3D-tiskanja. Za večjo avtonomijo so na strehi nameščene sončne celice, svojevrstni sta tudi zložljiva napihljiva mansarda in zasnova notranjosti.

image
Prvi priključni hibrid v svetu avtodomov je izdelek Dethleffsa in Forda. Foto Blaž Kondža


Kaj pa elektrika


Nemški Dethleffs je tudi letos pokazal svoj pogled na električno prihodnost v karavaningu. Tokrat smo si lahko ogledali prvi priključni hibrid med avtodomi – globevan e-hybrid, ki je pripravljen za serijsko izdelavo. Zasnovali so ga na novem Fordovem transitu custom, pri katerem pogonski kolesi poganja zgolj elektrika. Vgrajeni pogonski akumulator omogoča 50 kilometrov dosega. A brez skrbi, tu je še litrski turbobencinski motor, namenjen za proizvodnjo elektrike, ki omogoči končni skupni doseg 500 kilometrov.

image
Luksuzni loft je letošnja novost podjetja Morelo. Foto Blaž Kondža


Na letošnji razstavi so prvič del zunanjih površin namenili nišnemu področju karavaninga – športnemu karavaningu. Na ogled so bili avtodomi in počitniške prikolice, prilagojeni za prevoz različnih športnih rekvizitov, od jadralnih desk do motociklov in štirikolesnikov.

image
Posebna dvorana na sejmu je namenjena predstavitvi karavaninga začetnikom. Foto Blaž Kondža



Ker pa počitniško vozilo še ni dovolj za karavaning avanturo, na sejmu vsako leto sodelujejo ponudniki kampov – videli smo tudi slovenske. In ko že omen­jamo slovensko – poleg Adrie Mobil je bilo v Düsseldorfu še nekaj slovenskih razstavljavcev: AC Glavan, Aplast, Bravia Mobil, Brglez Ambient, Herman RVs, Mega tekstil, Plastoform Šmarjeta, Robeta, Roto in Tourne mobil.

image
V Düsseldorfu so se predstavili tudi slovenski kampi. Foto Blaž Kondža



image
Caravan Salon 2019 Foto Blaž Kondža
Doma kjerkoli

Caravan salon 2019 v Düsseldorfu, katerega moto je »Doma kjerkoli«, se končuje danes. Organizatorji si tudi tokrat obetajo izjemen obisk – lani so našteli rekordnih 248 tisoč obiskovalcev (predlani 232 tisoč). Na 214.000 kvadratnih metrih sejmišča se predstavlja 646 razstavljavcev iz 31 držav, v 13 dvoranah je na ogled več kot 2100 počitniških vozil 130 blagovnih znamk. Ker mnogi obiskovalci sejem obiščejo z lastnimi avtodomi, jim je na voljo več kot 3500 parkirnih mest, med katerimi so mnoga opremljena z oskrbovalnim stebričkom. Organizator pričakuje, da bodo samo tam imeli med 60.000 in 70.000 prenočitev. Za konec: če vam je bil Düsseldorf predaleč, se prihodnji teden obeta manjša razstava karavaninga tudi v Celju v sklopu sejma MOS.