Luksuzna prikolica, ki je skoraj mobilna hišica

Caravan Salon 2019: Izstopa nov prestižni izdelek novomeške Adrie Mobil, pripravljen v sodelovanju z ajdovskim Pipistrelom
Fotografija: Počitniška prikolica astella iz novomeške Adrie Mobil je zasenčila druge sejemske novosti. Foto Blaž Kondža
Odpri galerijo
Počitniška prikolica astella iz novomeške Adrie Mobil je zasenčila druge sejemske novosti. Foto Blaž Kondža

Novih počitniških vozil, ki bi zanetila revolucijo v panogi, na tokratnem Caravan Salonu skoraj ni bilo, še najbolj revolucionaren izdelek, ki odpira novo smer pri snovanju počitniških prikolic, je pokazalo slovensko podjetje Adria Mobil – luksuzno počitniško prikolico astella.

V nasprotju z zanimivimi novostmi drugih proizvajalcev, ki so večinoma razstavili prototipe in študijska vozila, je Adriin izdelek že v serijski proizvodnji in ga je mogoče kupiti. »Dobrodošli v prihodnosti. Naša nova luksuzna linija bo omajala številne vnaprej ustvarjene predstave, kaj je to, luksuzna prikolica ali mobilna hišica. Morda pa je oboje,« je odkritje astelle pospremil Matjaž Grm, izvršni direktor prodaje in trženja v Adrii Mobil.
Počitniška prikolica astella iztopa z napredno in prestižno notranjostjo.<br />
Foto Blaž Kondža
Počitniška prikolica astella iztopa z napredno in prestižno notranjostjo.
Foto Blaž Kondža


Pred razstavljeno astello smo na prenovljenem razstavnem prostoru srečali tudi Erno Povh, produktno vodjo programa počit­niških prikolic pri Adrii Mobil, ki je aktivno sodelovala v leto in pol trajajočem razvoju te počitniške prikolice. »Začeli smo z natančnim razmislekom o sami počitniških izkušnji, ki si jo želijo naši kupci. Tako je nastal ta resnično inovativni in edinstveni bivalni prostor. Seveda smo se znašli pred številnimi izzivi, tudi vprašanjem aerodinamike za boljšo vleko vozil. Tega smo se lotili s pomočjo razvojnikov Pipistrela in prišli do inovativnih rešitev, ki smo jih vgradili v astello,« je z žarom v očeh povedala Povhova.
Erna Povh, produktni vodja programa počitniških prikolic pri Adria Mobilu: "Astello smo začeli razvijati z natančnim razmislekom o sami počitniških izkušnji, ki si jo želijo naši kupci. Tako je nastal ta resnično inovativen in edinstven bivalni prost
Erna Povh, produktni vodja programa počitniških prikolic pri Adria Mobilu: "Astello smo začeli razvijati z natančnim razmislekom o sami počitniških izkušnji, ki si jo želijo naši kupci. Tako je nastal ta resnično inovativen in edinstven bivalni prost
»Astella je na voljo v treh dolžinah – tlorisnih različicah. Namenili smo ji najboljše tehnične rešitve, kot so konstrukcija karoserije, panoramska okna, kroženje zraka ter ogrevanje in nova patentirana panoramska vrata, ki dajo njenemu videzu piko na i,« je sklenila sogovornica.


Kompaktne mere zaželene


Seveda je bilo na razstavi mogoče videti še kaj. Pri počitniških vozilih v zadnjih letih raste povpraševanje po izdelkih kompaktnejših mer, njihova glavna prednost pa je boljša okretnost v mestnem prometu. Širi se tudi ponudba novih baznih vozil – med najnovejšimi je Mercedes-Benzov sprinter. Prav bazna vozila so tista, ki v avtodome vnašajo asistenčne sisteme, in teh je z novimi modeli čedalje več.

Prodaja vozil za prosti čas Foto Delo
Prodaja vozil za prosti čas Foto Delo


Zelo priljubljeni so tudi predelani kombiji, ki jih lahko uporab­ljamo tudi namesto avtomobila. Poznavalci panoge ugotavljajo, da si kupci počitniških vozil želijo večje prilagodljivosti notranje razporeditve – ena od trenut­nih zelo priljubljenih rešitev so sistemi električnih dvižnih postelj, ki so običajno postavljene nad vozniški prostor. Trendu kompaktnih vozil sledi tudi Adria Mobil s čisto novimi avtodomi serije compact, ki jih odlikujejo vitke mere – zunanjost s širino karoserije 2,12 metra in dolžino 5,99, 6,89 ali 6,99 metra. Izvedbi supreme in plus sta izdelani na baznem vozilu fiat ducato, vstopni model axess pa temelji na Citroënovi mehaniki.

Hymer vision venture. je prototip, pri katerem so uporabili številne napredne materiale. Foto Blaž Kondža
Hymer vision venture. je prototip, pri katerem so uporabili številne napredne materiale. Foto Blaž Kondža


Pogled v prihodnost


Družba Erwin Hymer Group, ki je z letošnjo združitvijo z ameriško skupino Thor Industries postala največji igralec v panogi, je sejem izkoristila tako za predstavitev nove nemško-ameriške zgodbe kot konceptnega vozila hymer vision venture. Prototip je nastal na Mercedes-Benzovem baznem vozilu in v tesnem sodelovanju z multinacionalko BASF, ki je zanj prispevala več kot 20 inovativnih materialov. Med njimi je poseben lak chromacool, ki odbija toploto in tako pripomore k prijetnejši klimi v bivalniku. Veliko elementov vozila je izdelanih s tehnologijo 3D-tiskanja. Za večjo avtonomijo so na strehi nameščene sončne celice, svojevrstni sta tudi zložljiva napihljiva mansarda in zasnova notranjosti.

Prvi priključni hibrid v svetu avtodomov je izdelek Dethleffsa in Forda. Foto Blaž Kondža
Prvi priključni hibrid v svetu avtodomov je izdelek Dethleffsa in Forda. Foto Blaž Kondža


Kaj pa elektrika


Nemški Dethleffs je tudi letos pokazal svoj pogled na električno prihodnost v karavaningu. Tokrat smo si lahko ogledali prvi priključni hibrid med avtodomi – globevan e-hybrid, ki je pripravljen za serijsko izdelavo. Zasnovali so ga na novem Fordovem transitu custom, pri katerem pogonski kolesi poganja zgolj elektrika. Vgrajeni pogonski akumulator omogoča 50 kilometrov dosega. A brez skrbi, tu je še litrski turbobencinski motor, namenjen za proizvodnjo elektrike, ki omogoči končni skupni doseg 500 kilometrov.

Luksuzni loft je letošnja novost podjetja Morelo. Foto Blaž Kondža
Luksuzni loft je letošnja novost podjetja Morelo. Foto Blaž Kondža


Na letošnji razstavi so prvič del zunanjih površin namenili nišnemu področju karavaninga – športnemu karavaningu. Na ogled so bili avtodomi in počitniške prikolice, prilagojeni za prevoz različnih športnih rekvizitov, od jadralnih desk do motociklov in štirikolesnikov.

Posebna dvorana na sejmu je namenjena predstavitvi karavaninga začetnikom. Foto Blaž Kondža
Posebna dvorana na sejmu je namenjena predstavitvi karavaninga začetnikom. Foto Blaž Kondža



Ker pa počitniško vozilo še ni dovolj za karavaning avanturo, na sejmu vsako leto sodelujejo ponudniki kampov – videli smo tudi slovenske. In ko že omen­jamo slovensko – poleg Adrie Mobil je bilo v Düsseldorfu še nekaj slovenskih razstavljavcev: AC Glavan, Aplast, Bravia Mobil, Brglez Ambient, Herman RVs, Mega tekstil, Plastoform Šmarjeta, Robeta, Roto in Tourne mobil.

V Düsseldorfu so se predstavili tudi slovenski kampi. Foto Blaž Kondža
V Düsseldorfu so se predstavili tudi slovenski kampi. Foto Blaž Kondža



Caravan Salon 2019 Foto Blaž Kondža
Caravan Salon 2019 Foto Blaž Kondža

Komentarji: