Mali križanec je odrastel

Nissan juke je ohranil drzno mladostnost, je pa uporabnejši.
Fotografija: Nissanovi razvojniki so prisluhnili pripombam kupcev dosedanjega juka. Hoteli so, da ostane mladosten, a da je hkrati nekoliko bolj uporaben. FOTO: Gregor Pucelj
Odpri galerijo
Nissanovi razvojniki so prisluhnili pripombam kupcev dosedanjega juka. Hoteli so, da ostane mladosten, a da je hkrati nekoliko bolj uporaben. FOTO: Gregor Pucelj

Danes je le malo avtomobilov, ki skoraj nespremenjeni preživijo celo desetletje. Nissanovemu malčku juku je to uspelo, saj je šele zdaj dobil naslednika, ki je lep primer odraščanja. Z drugo generacijo je juke zrasel, postal je bolj mišičast, pametnejši in uporaben mestni križanec, ki bo v Sloveniji naprodaj po novem letu.

Čeprav je bil sprva mišljen kot bolj ali manj nišno vozilce, tudi v slogu »všeč mi je ali sploh ne«, so jih od leta 2009 prodali skoraj poldrugi milijon. Dejansko je juke postavil temelje za nov segment tako imenovanih malih križancev, ki so iz leta v leto večja uspešnica. Zato so Nissanovi razvojniki skrbno prisluhnili pripombam kupcev dosedanjega juka. Hoteli so, da ostane mladosten in zabaven za vožnjo, da je še vedno opazen, a hkrati nekoliko bolj uporaben, se pravi s prostornejšo potniško kabino in večjim prtljažnim prostorom. To, da bo dobil še zajeten paket varnostnih asistenčnih sistemov in infozabavnih dodatkov, je bilo samoumevno.

Ob igrivosti oblik je armaturna plošča z volanskim obročem in upravljali ohranila dobro ergonomijo. FOTO: Gregor Pucelj
Ob igrivosti oblik je armaturna plošča z volanskim obročem in upravljali ohranila dobro ergonomijo. FOTO: Gregor Pucelj


In prav tak je juke druge generacije. Nesporno je ohranil drzne in razgibane linije predhodnika, vpadljiv sprednji del, z značilno Nissanovo masko v obliki črke V – vključno z značilnima velikima okroglima žarometoma – poudarjene blatnike in z ostrimi robovi izklesan zadnji del, kjer so morda še najmanj atraktivno oblikovane luči; dober vtis dopolnjujejo kolesa, ki so lahko tudi 19-palčna. Da je to dejansko povsem novo vozilo, pa pričajo opazno večje zunanje mere.

Tudi pogled od zadaj razkrije, da pred vami ne stoji siva miška. FOTO: Gregor Pucelj
Tudi pogled od zadaj razkrije, da pred vami ne stoji siva miška. FOTO: Gregor Pucelj


Novi juke je dolg 4,21, širok 1,8 in visok 1,59 metra, se pravi, da je v dolžino pridobil skoraj osem in v širino nekaj manj kot tri centimetre. Večja širina se najbolj pozna na sprednjih sedežih, dolžina pa pri prostoru za kolena potnikov na zadnjih sedežih (+5,8 cm) in seveda v prtljažnem prostoru, ki ima prostornino 422 litrov in je za konkretnih 20 odstotkov večji kot pri predhodniku. Ker so pri karoseriji uporabili več kakovostnega jekla, so kljub večjim zunanjim meram pri novem juku dosegli večjo vzvojno čvrstost karoserije in hkrati zmanjšali težo za 23 kilogramov. Med drugim to pomeni, da sta prvi in drugi stebriček lahko tanjša in posledično je preglednost iz vozila boljša.

Stranska linija se izteče v kupejevski zadek. FOTO: Gregor Pucelj
Stranska linija se izteče v kupejevski zadek. FOTO: Gregor Pucelj


V mladostno razigrani potniški kabini, v kateri prevladujejo na otip mehki materiali, je opazna skrb za detajle, osrednji zaslon je nameščen višje kot do zdaj, sedenje pa je nekoliko nižje. Seveda sta podoba in opremljenost potniške kabine odvisna od opremskega paketa, ki se lahko stopnjuje vse do premijskega vzdušja.
Med premijskimi priboljški je tudi avdiosistem Bose, ki ima med drugim zvočnike vgrajene v naslonjalu sprednjih sedežev. FOTO: Gregor Pucelj
Med premijskimi priboljški je tudi avdiosistem Bose, ki ima med drugim zvočnike vgrajene v naslonjalu sprednjih sedežev. FOTO: Gregor Pucelj
Sem nedvomno sodijo že sami po sebi dobri, tako imenovani integralni sedeži, ki imajo v višini glave vgrajene zvočnike z avdiosistemom Bose. Dejansko je to že prvi korak k personalizaciji, ki je pomembna sestavina novega juka, saj je med drugim na voljo v enajstih barvah karoserije in treh barvah strehe.

Veliko novega je pri varnostnih asistenčnih sistemih, česar smo se že privadili pri praktično vseh letošnjih novincih. Varnostne tehnologije vključujejo sistem zaviranja v sili ter prepoznavanje peščev in kolesarjev, inteligentno prilagajanje hitrosti, prepoznavanje prometnih znakov, inteligentno posredovanje pri menjavi pasu, opozarjanje na promet za vozilom ter funkcijo nadzora mrtvih kotov, ki je prvič vgrajen v katerokoli Nissanovo vozilo. Ta voznike opozori na v mrtvem kotu skrito vozilo, ki ga ne vidijo, in juka preusmeri nazaj na vozni pas, s čimer prepreči trčenje. Sistem propilot pa omogoča delno avtonomno vožnjo oziroma lajša voznikovo delo na avtocesti in v mestu.



Ker so kupci juka v veliki večini mlajši, informacijsko-razvedrilni sistem vključuje preprosto povezljivost s pametnimi telefoni, aplikacijo za nadzor in spremljanje vozila ter brezžično povezavo v vozilu za potnike, ki ne morejo brez interneta. Juke je med drugim združljiv z Googlovim pomočnikom, ki omogoča uporabo številnih ukazov, vključno z možnostjo za voznike, da pošljejo svojo destinacijo v navigacijski sistem vozila z govornim ukazom prek pametnega telefona.

Še najmanj novega je pri motorizaciji. Juke bo (vsaj sprva) na voljo le z 1,0-litrskim turbo bencinskim trivaljnikom z največjo močjo 86 kW (117 KM) in največjim navorom 180 Nm pri 1750 vrt./min. Lahko je povezan s šeststopenjskim ročnim ali sedemstopenjskim dvosklopčnim (samodejnim) menjalnikom, v vsakem primeru pa sta pogonski zgolj sprednji kolesi.

Bencinski trivaljnik bo sprva edina pogonska možnost. FOTO: Gregor Pucelj
Bencinski trivaljnik bo sprva edina pogonska možnost. FOTO: Gregor Pucelj
Med prvimi kilometri sem vozil le juka s samodejnim menjalnikom in kombinacija s trivaljnikom ni slaba, že od speljevanja naprej ponuja dovolj moči, toda za agilnejšo vožnjo, predvsem na podeželski ovinkasti cesti, ga je treba precej priganjati. To pa se je na koncu pokazalo pri razmeroma veliki porabi goriva, ki je precej presegala obetanih 6,1 l/100 km po WLTP. Zato so Nissanovi inženirji dobili kopico vprašanj o morebitnih dodatnih motornih možnostih. Dizelski agregat sploh ni opcija, prav tako ni veliko obetov za močnejšega bencinca, muzali pa so se pri hibridu.

Med vrsticami pa smo lahko razbrali – kar nikakor ne velja zgolj za Nissan in o čemer čivkajo že vrabci – da so velika težava proizvajalcev ostre emisijske omejitve, ki jih bo EU uveljavila z letom 2020.

Za kolena in nad glavami potnikov v drugi vrsti je zdaj več prostora. FOTO: Gregor Pucelj
Za kolena in nad glavami potnikov v drugi vrsti je zdaj več prostora. FOTO: Gregor Pucelj

Komentarji: