Med Slovenci je le malo modelov bolj priljubljenih

Prvi kilometri: Renault captur zdaj daljši za 11 cm, opazen tudi napredek pri izbiri materialov in voznih lastnostih.

Objavljeno
20. oktober 2019 07.00
Posodobljeno
20. oktober 2019 07.00
Novi captur – od spredaj in zadaj. FOTO: Aljaž Vrabec
Leto 2019 je za Renault eno najpomembnejših, vsaj če na avtomobilski trg gledamo skozi oči slovenskih kupcev (novih) avtomobilov. Najprej so poleti predstavili novega clia, pa svež električni avto zoe, v teh dneh pa tudi novega capturja, torej prvi in četrti model najbolj prodajanih v Sloveniji.



To je druga generacija avtomobila, ki se je prvič predstavil pred šestimi leti, ko je zamenjal ne ravno uspešnega malega enoprostorca modusa. Vsaj na začetku je očitno dvoje: pri drugi generaciji je še vedno vsem takoj jasno, da gre za capturja, hkrati pa so spremembe dovolj močne, da je šel model v korak s časom. Torej več evolucije kot revolucije.

image
Pri novem renaultu capturju je več evolucije kot revolucije. FOTO: Aljaž Vrabec


Linije so bolj izstopajoče, sploh zadnje luči, novi captur pa je v dolžino zrasel za 11 centimetrov, zdaj meri 4,23 metra. Že po prvih kilometrih v bližini Aten je bilo jasno, da je zbodel v oči tudi mimoidoče. Ljudje so se obračali za njim, ga fotografirali, hkrati pa so vedeli, kaj gledajo – naslednika modela, ki je tudi na grških cestah pogost primerek.

image
V notranjosti ni nobene trde plastike, materiali so boljši, opazna je tudi boljša izdelava. FOTO: Aljaž Vrabec


Cenik še ni znan


Napredek je še bolj opazen v notranjosti. Marsikaj resda poznamo že iz novega clia (postavitev armaturne plošče z večjim zaslonom, usmerjenim k vozniku), vendar je občutek zaradi modernejših materialov in natančnosti izdelave, na primer kako se stikajo različne površine, veliko boljši kot v prvem capturju. Različica s samodejnim menjalnikom ima »lebdečo« konzolo s prestavno ročico, saj je spodaj odlagalni prostor. Tudi oblika samodejne prestavne ročice presega capturjev razred, enako kot najvišji opremski paketi, z initiale paris na čelu.

image
Novi captur se na cesti bolje obnese; v ovinkih je stabilnejši, brez nadležnega nagibanja. FOTO: Aljaž Vrabec


Obstajajo namreč tudi manj razkošne različice, ki jih tokrat nismo preizkušali. Temu primeren je cenovni razpon, toda vse ima svoj razlog. »Natančen cenik še ni znan, vendar bo cena z boljšimi materiali gotovo zrasla, saj smo že pri prvi generaciji videli, da veliko kupcev izbira najboljše opremske pakete,« je pojasnil Christophe Pejuot, Renaultov produktni direktor za avtomobile segmentov A in B.

536
litrov prostora je v prtljažniku z dvojnim dnom in pomično drugo klopjo

27
litrov prostora je v potniški kabini za odlaganje predmetov (ključi, mobiteli, hrana, igrače ...)


image
Na voljo bo kar 90 možnosti za kombiniranje zunanjosti. FOTO: Aljaž Vrabec


Na spremembe je vplivalo boljše poznavanje razmer na trgu. S prvim capturjem so pri Renaultu vstopali na neznano območje, saj je med tovrstnimi modeli (mestni SUV) leta 2013 obstajal zgolj nissan juke, danes pa imajo več kot dvajset tekmecev. »Ko smo naredili prvo generacijo, nismo vedeli, kakšni bodo naši kupci, saj takšnih avtomobilov skorajda ni bilo. Kasneje smo videli, da k temu avtomobilu prihajajo tudi kupci iz razreda više, ki jim ni težko plačati za najdražje izvedenke capturja. Prav zato smo pri novem gledali, da na trg pošljemo primerke z boljšo opremo« je razložil Pejuot.

image
Christophe Pejuot, FOTO: Aljaž Vrabec

Uporabili znanje iz formule ena


Christophe Pejuot je pri Renaultu produktni direktor za manjše avtomobile (A in B). Povprašali smo ga o prihodnjih pogonskih sistemih, v katere je tako ali drugače vključena elektrika.


Zakaj ste dali priključni hibridni sistem v capturja in hibridnega v clia?


Prvič zato, da se naša ponudba dopolnjuje, in drugič zato, ker tako velike baterije, kot je v capturju, v clia ne moremo dati, saj bi v prtljažniku zavzela preveč prostora. Hkrati je captur raznovrstnejši avtomobil: lahko ga imate za vožnjo v službo in druge vsakodnevne opravke, ko boste na krajših razdaljah uporabljali samo električno energijo, prav tako se z njim lahko odpeljete na športne dejavnosti, saj vanj lažje spravite več prtljage ali športne opreme, obenem pa boste imeli dovolj goriva in električne energije za daljša potovanja.


Kako nove električne pogone sprejemajo vozniki renaultov?


Kupci električnih avtomobilov spremljajo ekološko dogajanje in nove tehnologije, hkrati hočejo imeti nekaj novega. S hibridnimi sistemi nagovarjamo tudi racionalne kupce, ki jih zanimata samo učinkovitost in čim daljši doseg. Kupci dizelskih motorjev zato vse pogosteje prehajajo na hibridne motorne sklope. Tudi zato se trg dizelskih motorjev zmanjšuje.


V katero smer bo šla Renaultova elektrifikacija v prihodnjih letih?


V načrtu imamo čim več povsem električnih modelov, pa tudi hibridnih, da zajamemo čim več želja široke množice uporabnikov. Znanje za hibridni sistem smo razvili na oddelku formule ena, inženirji F1 pa so nato sodelovali pri razvoju hibridnih motorjev v ljudskih avtomobilih.


Kakšno znanje imajo inženirji F1, ki vam lahko pomaga pri »ljudskih« pogonih?


Najpomembnejše je, kako čim bolj varčevati z energijo, da ne gre v prazno. Enako kot so skušali varčevati z energijo pri motorjih F1, smo želeli doseči tudi v redni motorni proizvodnji. V tehničnem centru v Lardyju imamo tako enak test zanesljivosti za motorje F1 in vse druge.


Tudi priključni hibrid


Captur je bil v prvi generaciji eden prvih modelov, pri katerem je kupec lahko izbiral med različnimi barvami strehe in drugih elementov. Tokrat so ponudbo še razširili, tako da je na voljo 90 kombinacij zunanjosti in 18 kombinacij notranjosti.

  • Januarja prvič na slovenskih cestah, aprila tudi s priključnim hibridom.
  • Na voljo 90 kombinacij zunanjosti in 18 kombinacij notranjosti.
  • Novi captur bo dražji od predhodnika.


image
Zadaj so najbolj spremenjene luči. FOTO: Aljaž Vrabec


A glavni napredek je v vožnji. Prejšnji captur se je marsikdaj odzval s precej nagibanja, tokrat je v ovinkih bolj suveren in stabilen. Motorna paleta je široka: pri bencinskih motorjih so tri različice, litrski agregat s 100 konjskimi močmi ter 1,3-litrski s 130 in 155 KM, pri dizelskem 1,5-litrskem motorju pa sta možni različici s 95 in 115 konjskimi močmi. Ročna menjalnika imata pet ali šest prestav, samodejni sedem, odvisno od moči motorja.

image
Motorna izbira je precejšnja z močjo od 95 do 155 KM. FOTO: Aljaž Vrabec


Prve capturje boste lahko v Sloveniji naročili decembra, vozili januarja. Pomembna novost sledi aprila, ko bodo na voljo še različice s priključnim hibridom (akumulator s kapaciteto 9,8 kWh), ki naj bi ob varčni vožnji omogočal celo 65 prevoženih kilometrov samo na električni pogon. Ampak kakšna je prava vrednost capturjevega priključnega hibrida, bomo lahko sodili šele spomladi.

image
Takšna baterija (s kapaciteto 9,8 kWh) bo v priključnih hibridih novega capturja. FOTO: Aljaž Vrabec



Avtor je zaposlen v Delovnici.