Mercedesova hibridna ofenziva

EQ power: Novinca sta priključna hibrida kompaktnega razreda A e in B e, posodobljen pa je GLE 350 de

Objavljeno
22. september 2019 14.00
Posodobljeno
22. september 2019 14.00
Mercedesova paleta priključnih hibridov se hitro povečuje. Približujejo se namreč ostrejše emisijske zahteve. Foto Gregor Pucelj
Priključni hibridi, ki združujejo prednosti dveh »svetov« – motorjev z notranjim zgorevanjem in električnega pogona –, so pomembna (in uporabna) razvojna stopnja na poti v mobilnost prihodnjih generacij. Tega se zavedajo tudi pri Mercedes-Benzu, ki zdaj v družini EQ power kupcem ponuja že deset modelov priključnih hibridov, do leta 2020, kar je jutri, pa jih bo že več kot dvajset.

Najnovejši Mercedesovi priključni hibridi so trije, prva dva sta sploh prva Mercedesova priključna hibrida v kompaktnem razredu, razred A 250 e (v dveh izvedbah – petvratni in limuzinski) in razred B 250 e, povsem prenovljen pa je še priključni hibridni pogonski sklop Mercedesovega drugega največjega SUV-a GLE 350 de 4matic. Kakor lahko razberemo iz oznake, je njegova posebnost, da so v tem modelu povezali električni in dizelski motorni agregat.


Do 70 kilometrov na elektriko


Omenjeni novi priključni hibridni pogonski sistemi so lep dokaz, kako hiter je razvoj na tem področju. Če ima dosedanja generacija priključnih hibridov možnost vožnje zgolj na elektriko omejeno na približno 50 kilometrov, se pri razredu A 250 e in B 250 e ta doseg poveča na dobrih 70 kilometrov, pri GLE 350 de pa kar na več kot 100 kilometrov. Ključno vlogo imajo seveda zmogljivejše baterije.

image
Prikaz delovanja oziroma porabe različnih pogonov. Foto Gregor Pucelj


Najprej poglejmo v drobovje obeh na sprednji kolesi gnanih kompaktnih priključnih hibridov. Njun pogonski sklop je sestavljen iz 1,3-litrskega bencinskega štirivaljnika (118 kW/160 KM) in električnega motorja 75 kW), ki so ga vgradili v skupno ohišje z osemstopenjskim samodejnim menjalnikom in s tem pripomogli k zmanjšanju teže vozila. Tik pred zadnjo osjo oziroma pod sedeži v drugi vrsti je nameščena baterija (15,6 kWh). Da so ohranili čim več prostora v prtljažniku, pa so se posebej »pozabavali« z izpušnim sistemom, saj sta katalizator in glavni dušnik nameščena že na sredini pod dnom potniške kabine.

image
Eden novih modelov, ki so dosegljivi kot priključni hibiridi, je mercedes razreda A, ki stane brez subvencije slabih 35 tisoč evrov. Foto Gregor Pucelj


Sistemska moč obeh kompaktnih priključnih hibridov je konkretnih 160 kW (218 KM), največji navor pa 450 Nm. Čeprav sta novinca zaradi baterije težja od običajnih modelov, jima to zagotavlja odlične vozne zmogljivosti, tako na primer razred A 250 e pospeši z mesta do 100 km/h v 6,6 sekunde, zgolj na elektriko pelje do hitrosti 140 km/h in doseže največjo hitrost 235 km/h. Poraba? Tovarna navaja povprečje okrog 1,5 litra bencina na 100 kilometrov in 14,8–15 kWh električne energije na 100 kilometrov. Pri vsem tem pa je verjetno najpomembnejši izpust CO2, ki v povprečju znaša zgolj 33 g/km.


Prvič v SUV elektrika in dizel


GLE 350 de 4matic je ob GLC 300 e 4matic drugi Mercedesov SUV, ki so ga pripravili tudi kot priključni hibrid. Kakor smo že omenili, pa je prvi, pri katerem so z električnim pogonom kombinirali dizelski motor. Gre za 2,0-litrski štirivaljnik (143 kW/194 KM) in elektromotor (100 kW), ki dajeta sistemsko moč 235 kW (320 KM) in največji navor kar 700 Nm. GLE 350 de 4matic pospeši z mesta do 100 km/h v 6,8 sekunde in doseže največjo hitrost 210 km/h; zgolj na elektriko 160 km/h.
image
Priključni hibrid se od običajnega razlikuje po tem, da se lahko polni na zunanjem omrežju, kar omogoča od 70 do 100 km kilometrov vožnje le na elektriko. Foto Gregor Pucelj
Baterija z zmogljivostjo 31,2 kWh pa mu omogoča, da zgolj na električni pogon prevozi celo nekaj več kot 100 kilometrov, kar je za ne prav majhnega terenca zelo dober dosežek. Pri tem pomembno vlogo odigra štirikolesni pogon, saj zavorno energijo rekuperirajo vsa štiri kolesa. Rezultat je zgledno nizek povprečni izpust CO2, saj se giblje tik pod 30 g/km.

Na slovenskem trgu je del Mercedesovih priključnih hibridov že v prodaji, od letošnjega oktobra pa bodo še B 250 e, GLC 300 e 4matic (tudi kupe) in GLE 350 de 4matic. Začetna cena za petvratni A 250 e je 34.900 evrov, kar je malce več od primerljive zgolj bencinske različice A 250.

Kaj je priključni hibrid?

Običajni hibridni pogon, ki ga je prva v množično proizvodnjo uvedla Toyota, v skupnem pogonskem sklopu povezuje motor na fosilno gorivo in elektromotor. Električno energijo (polnjenje baterije) z različnimi tehničnimi rešitvami zagotavljata zgolj klasični motorni agregat in delno rekuperirana (zavorna) energija. Napajanje baterije iz zunanjega vira ni mogoče.

Priključni hibrid (ang. plug-in hybrid) je načeloma enak običajnemu, le da je pri njem mogoče polniti baterijo tudi iz zunanjega vira (električnega omrežja). Seveda pa priključni hibrid lahko vozi brez polnjenja baterije iz zunanjega vira, je pa v tem primeru manj učinkovit oziroma varčen (takrat lahko le malo vozi zgolj na elektriko ali sploh ne).
Priključnih hibridov je pri Mercedesovih modelih vse več.
Kombinirajo bencinski ali dizelski motor in električni pogon.
Večja možnost vožnje le na elektriko.