Moderna klasika Audijeve šole

A6 je poslovna limuzina, ki se dobro vozi.
Fotografija: Od vseh velikih Audijevih limuzin je tržno najpomembnejši ravno audi A6. V osmi izvedbi znova tekmuje predvsem z BMW-jem serije 5 in mercedesom razreda E. FOTO: Gašper Boncelj
Odpri galerijo
Od vseh velikih Audijevih limuzin je tržno najpomembnejši ravno audi A6. V osmi izvedbi znova tekmuje predvsem z BMW-jem serije 5 in mercedesom razreda E. FOTO: Gašper Boncelj

Audi zaokrožuje trilogijo svojih velikih prestižnih avtomobilov. Po A8 in A7, ki sta ravno dobro zapeljala na slovensko prizorišče, je zdaj tu še A6. Po številki najmanjši, po številu kupcev, na katere meri, pa najpomembnejši, za tekmo z BMW-jevo serijo 5, Mercedesovim razredom E in še katerim prestižnežem. Najprej kot zelo klasična limuzina, le nekaj pozneje še kot karavan in z njim tudi robustni allroad quattro.

Limuzine veljajo za najbolj klasične izdelke avtomobilske industrije. Marsikateri oblikovalec rad pove, da je največji, najbolj zahteven izziv prav ta karoserijska oblika. Ji dati ustrezna razmerja, zagotoviti prostorske zahteve in jo seveda narediti čim bolj privlačno. Za audi A6, povsem novo poslovno limuzino znamke iz Ingolstadta, lahko rečemo, da deluje bolj atraktivno kot predhodnik, z bolj usločeno strešno linijo, krajšima previsoma, tudi lepše izvedeno masko. Ni se mogoče izogniti vtisu, da s strani deluje kot »mladinski« A8, kar pa ni nič slabega. S 494 cm je zanimivo skoraj enakih mer kot predhodnik, le za 7 mm je daljši, skoraj nespremenjena je z 292 cm medosna razdalja. Prostornost je za odtenek povečana v zadnjem delu, kjer dva potujeta lepo. Prtljažnik tako kot doslej sprejme 530 litrov, poudarjajo pa, da jim je to uspelo, čeprav so morali zadaj vgraditi še dodatno litij-ionsko baterijo.

Armaturna plošča s popolnoma novo zasnovo ni več presenečenje. Tako kot v A7 je sredinski del obrnjen nekoliko k vozniku. FOTO: Gašper Boncelj
Armaturna plošča s popolnoma novo zasnovo ni več presenečenje. Tako kot v A7 je sredinski del obrnjen nekoliko k vozniku. FOTO: Gašper Boncelj

 

Menjalnik je seveda samodejni


Glavna atrakcija je pač spredaj. A6 seveda prinaša novo zasnovo, ureditev in slog armaturne plošče. Kombinacija dveh prikazovalnikov, t. i. multimedia interface na sredini ter virtualnega kokpita visoke ločljivosti za volanom, obeta vrhunsko izkušnjo. Nastavitev je ogromno, ne bomo se preveč spraševali, ali so res potrebne. Vendarle pa Audi tu prinaša posebnost, saj lahko ob ustrezni nastavitvi – vse lahko opravimo v slovenskem jeziku – z vsakim dotikom prsta dobimo povratno čutno informacijo. Ne vem, a morda bodo bolj kot s temi novimi rešitvami upravljanja audijevci stranke osvajali z izvedbo in izbiro materialov in stikov, ki je bila vsaj v predstavitvenih, izjemno bogato opremljenih avtomobilih pričakovano na zelo visoki ravni.

A6 bo uvodoma dosegljiv z dvema trilitrskima agregatoma. Bencinski V6 z oznako TFSI 55 zmore največjo moč 250 kW (340 KM), dizelski V6 pa nosi oznako 50 TDI, kadar ima moč 210 kW (286 KM), ter 45 TDI, kadar je moč manjših 170 kW (231 KM). Na kratko smo preizkusili vse in težko je reči, da kateremu sploh kaj manjka, celo izvedba štirivaljnika 40 TDI (moč 150 kW/204 KM) se je zdela prijetna, nepričakovano tiha. Ta motor pride na trg nekaj mesecev pozneje.

A6 bo lahko imel tako šest- kot štirivaljne dizelske in bencinske motorje, verjetno bo sčasoma postal tudi priključni hibrid. FOTO: Gašper Boncelj
A6 bo lahko imel tako šest- kot štirivaljne dizelske in bencinske motorje, verjetno bo sčasoma postal tudi priključni hibrid. FOTO: Gašper Boncelj


Menjalnik je seveda samodejni, pri obeh šestvaljnih dizlih je to tiptronic s pretvornikom navora in osmimi stopnjami, pri šestvaljnem bencinskem motorju ter štirivaljnem dizlu pa S-tronic z dvema sklopkama in sedmimi prestavami. Vsi so pripravljeni kot blagi hibridi, šestvaljni z 48-voltno in štirivaljni z 12-voltno električno napeljavo, kar jim omogoča več jadranja, bolj gladko in časovno daljše delovanje sistema start-stop in s tem manjšo porabo. Malce se zdi togo, da tako vrhunska limuzina, kot je A6, (za zdaj) nima izvedbe priključnega hibrida, čeprav tak pogon v koncernu ni neznanka. Prav veliko o tem sploh niso govorili, nam je pa Carsten Schneider, ki je pri novem modelu pristojen za motorje, vsaj potrdil, da ima A6 možnost za takšen pogon.


Audi A6 bo k nam zapeljal julija


V vožnji je to uživaški izdelek, glavni vtis je predvsem njegova lahkotnost, kakor da vozimo precej manjši avtomobil. Štirikolesno krmiljenje je eden od dodatkov, s katerim pelje skozi ovinke še lepše. Ni nepričakovano, da je A6 lahko opremljen s kar 36 asistenčnimi varnostnimi sistemi, delovanje katerih zagotavlja množica različnih senzorjev. Predvsem naj poudarimo kombinacijo radarskega tempomata, ki se v povezavi z navigacijsko napravo prilagaja prometim omejitvam, vožnji v križiščih, ovinkih, po zoženih voznih pasovih.

A6 letnika 2018 je kot limuzina dolg 494 cm in je po merah skoraj enak kot dosedanji model. Jeseni dobi še karavansko izpeljanko avant. FOTO: Gašper Boncelj
A6 letnika 2018 je kot limuzina dolg 494 cm in je po merah skoraj enak kot dosedanji model. Jeseni dobi še karavansko izpeljanko avant. FOTO: Gašper Boncelj


Audi A6 bo k nam zapeljal julija, saj trg pravih sezon ne pozna več. Kot rečeno, najprej z večjimi in dražjimi motorji, vstopna izvedba s štirivaljnim dizlom za približno 51 tisočakov bo na voljo v začetku jeseni, tako kot s štirivaljnim bencinskim motorjem za 53 tisoč evrov. Jeseni bo tudi čas karavanskega avanta A6, ki je za Slovenijo zelo pomemben, doslej je predstavljal približno polovico prodaje modela, ob njem pa je treba omeniti še allroad quattro. Ta je nekoč sploh začel premijsko zgodbo robustnih karavanov in ga tudi pri nas čaka kar nekaj dosedanjih lastnikov, ki se ne vdajajo trendovskim SUV-om.

Več iz te teme:

Komentarji: