Motor pomladil vozne lastnosti, notranjost pa kaže leta

Sveža bencinska možnost za francoskega »golfa«.  

Objavljeno
21. november 2019 06.00
Posodobljeno
21. november 2019 09.43
Renault megane je tudi v novi generaciji na slovenskih cestah že dober znanec. Ponudba na bencinski pogonski strani je posodobljena. Foto Gašper Boncelj
Mediji ogromno pišemo o tem, kako avtomobilisti pripravljajo različne alternativne pogonske različice, kjer je tako ali drugače prisotna elektrika. Ampak z mnogo manj besedi industrija še posodablja klasične pogone na notranje zgorevanje. Med njimi je tudi zveza Renault-Nissan, ki po svoji modelski paleti uvaja svežo različico bencinskega pogona.

Renault megane GT line 140 TCe

Zastopnik: Renault Nisssan Slovenija, Ljubljana
Cena: 21.550 €
Euro NCAP: ***** (2015)
Izpust CO2: 138-152 g/km
 


Gre za 1,3-litrski štirivaljnik, ki so ga sicer razvili v dveh v dveh različicah moči: šibkejša razvije 103 kW/140 KM in največji navor 240 Nm, močnejša pa 160 KM 118 kW/160 KM in največji navor 260. Kot zatrjujejo pri Renaultu, so boljšo učinkovitost dosegli z izboljšavami sistema za vbrizgavanje goriva, bolj učinkovitim turbopolnilnikom, spremenjeno obliko zgorevalnega prostora in uporabo valjev z napršenimi prevlekami.

image
Notranjost je znana, načeloma je dobro zasnovana, a upravljanje večfunkcijskega zaslona ni najboljše, tekmeci to zmorejo bolje. Foto Gašper Boncelj


Tokrat smo izvedenko s 140 »konji« preskusili v Renaultovem tekmecu v t .i. golfovem razredu – renaultu meganu.
image
Prikazovalnik varčnosti vožnje:  če je promet ugoden, so ocene dobre, v neugodnih razmerah pa tudi z najboljšimi prizadevanji ne… Foto Gašper Boncelj
Novi agregat je res odziven, če ne bi vedeli podatka, si ne bi mislili, da je njegova prostornina res le 1,3 litra. Potegne zgodaj in lepo, deluje tiho. Za normalnega voznika so te lastnosti povsem dovolj.

Poraba je bila po računalniku 6,5 litra/100 km, z bolj zadržano vožnjo bi jo verjetno lahko spravili še za kakega pol litra nižje. Ob tem pristavimo, da tu ne gre za kako hibridizacijo, tudi ne v smislu blage električne pomoči. Ročni menjalnik s šestimi prestavami je solidno natančen, ne gre pa za neko izjemnost.

Megane v pričujoči izvedbi z dokaj visoko opremo na temu udobja in varnosti sicer še vedno deluje OK, sedenje je spredaj zelo dobro, prostornost zadaj in v prtljažniku solidna.

image
Včasih so bili v spodnjem razredu prevladujoči dizelski motorji, zdaj je vse več odločitev za bencinski pogon in 1,3-litrski štirivaljnik zmore vzbuditi zanimanje. Foto Gašper Boncelj


Bolj glede na tekmece zaostaja z ureditvijo armaturne plošče, kjer se pač poznajo leta. Večfunkcijski prikazovalnik s pokončno postavitvijo zajema veliko prostora, a niti približno ni ni zadnji krik tehnike, še posebej če sedemo v novega clia, mu megane in tudi drugi renaulti tu ne morejo več konkurirati.