Musk odprl za prometno gnečo »zdravilni« predor (FOTO)

Elon Musk je prestavil predor, v katerega se spusti prilagojena Tesla. Predor je še v testni fazi.
Fotografija: Predelani model X na vstopu v predor. FOTO: Robyn Beck/Reuters
Odpri galerijo
Predelani model X na vstopu v predor. FOTO: Robyn Beck/Reuters

Elon Musk ima polno nenavadnih zamisli. Tako se mu je pred leti zaradi gneče na losangeleških ulicah utrnila misel, da bi pod površjem zgradil predor in vzpostavil nov način potovanja. Včeraj je tako predstavil prvi del podzemnega predora, ki ga je izkopalo njegovo podjetje Boring Company.
 


Za predor prilagojena Tesla z dodatnimi vodoravnimi »kolesi« se je spustila pod zemljo, se utirila in z veliko hitrostjo odpotovala na drug konec nekaj manj kot dva kilometra dolgega predora. »Mislim, da je to zdravilo. Zdravilo za zelo bolan promet,« je izjavil Musk, stoječ pred vstopom v predor, ki se začne na parkirišču podjetja SpaceX in se nadaljuje proti središču mesta Hawthorne. A poudariti je treba, da je zdravilo še vedno v kliničnih testih in še nekaj vode bo preteklo, da bo postalo prava rešitev za prometne zamaške.

Predstavitve se je udeležil tudi Elon Musk. FOTO: Robyn Beck/Reuters
Predstavitve se je udeležil tudi Elon Musk. FOTO: Robyn Beck/Reuters

 
Od predstavitve ideje do danes se je projekt nekoliko spremenil, navaja Wired. Sprva je Musk želel, da bi posebna platforma vlekla avtomobile, zdaj pa morajo na avtomobile namestiti posebna kolesa za utirjenje. V promocijskem gradivu, ki so ga delili na dogodku, napovedujejo, da bodo predori nekega dne na uro prepeljali okoli 4000 avtomobilov, v njih pa okoli 16.000 potnikov, če bo vsak avtomobil polno zaseden. Kdaj bo to uresničeno, ni jasno. Ideja sicer je, da bi predori postali del javnega prometa. Musk si zamišlja, da bodo po sistemu potovali nekakšni potniški kombiji. Prevozi pa bodo brezplačni. Tega na prestavitvi še ni bilo.

FOTO: Robyn Beck/Reuters
FOTO: Robyn Beck/Reuters


Prav tako sistem (za zdaj) ne dosega napovedanih hitrosti, saj je avtomobil potoval le s hitrostjo 80 km/h, medtem ko je Musk omenjal številko 240 km/h. Musk je za LA Times priznal, da je bila testna pot še kako nemirna. »V prihodnosti bo gladka kot steklo. To je samo prototip, zato je tudi še nekoliko grob,« je zatrdil Musk. Na predstavitvi je še izpostavil, da želi celotno mrežo izgraditi do leta 2028, ko bo Los Angeles gostil olimpijske igre. Ima pa še smele načrte povsod po ZDA.

FOTO: Robyn Beck/Reuters
FOTO: Robyn Beck/Reuters


Brez oporekanja seveda ne gre. V zahodnem delu Los Angelesa so se prebivalci uprli in podjetje je opustilo načrtovano gradnjo. Še vedno pa gradijo predor do stadiona Dodger, Boring Company je bil tudi izbranec Chicaga, da zgradi 27-kilometrski predor med središčem mesta in letališčem.

FOTO: Robyn Beck/Reuters
FOTO: Robyn Beck/Reuters

 
Mestni svet v Hawthornu je Musku odobril kopanje, saj je ocenil, da gradnja ne bo moteča. Musk je poudaril, da kopljejo globoko pod površjem in da bodo predori tudi varni na potresnem območju, kakršno je Kalifornija. Za testni predor je podjetje Boring Company zapravilo okoli 10 milijonov dolarjev.

FOTO: Robyn Beck/Reuters
FOTO: Robyn Beck/Reuters

Komentarji: