Najuspešnejši avtomobil na ceste spet iz novomeške tovarne

Francoska legenda prihaja v Slovenijo to jesen. Peta generacija bo dražja kot dosedanja, a bo zato nudila tudi več udobja.
Fotografija: Pri zunanji obliki je novosti manj, saj je bistvene spremembe prinesla že četrta generacija clia. FOTO: Aljaž Vrabec
Odpri galerijo
Pri zunanji obliki je novosti manj, saj je bistvene spremembe prinesla že četrta generacija clia. FOTO: Aljaž Vrabec

Francozi že več stoletij osvajajo svet, širijo svoj vpliv in bogastvo, zadnja desetletja pa to počnejo tudi z Renaultovimi avtomobili. Skoraj trideset let je glavni osvajalec renault clio, peto generacijo uspešnega modela pa smo prvič preizkusili na cestah še ene osvajalske države – Portugalske.



Evolucija in revolucija! Tako pravijo pri Renaultu ob predstavitvi novega clia in kdo bi vedel bolje kot ravno inženirji francoske tovarne. Revolucija je za Francijo sopomenka skoraj na vseh področjih, evolucija pa je pri tako ljudskih avtomobilih bolj ali manj nujna. Spremembe ne smejo biti preveč drastične, da ne odvrnejo tradicionalnih kupcev, ki le redko z nakupom odobrijo kakšne revolucionarne zamisli oblikovalcev.

Clio je bil med kupci vedno priljubljen predvsem zaradi uporabnosti. FOTO: Renault
Clio je bil med kupci vedno priljubljen predvsem zaradi uporabnosti. FOTO: Renault


Manjše novosti so vsekakor pri zunanjosti, saj je bistveni premik prinesla že četrta generacija clia, nova pa zgolj nadaljuje v istem slogu. Poudarek je na modernosti in elegantnosti, saj so nekatere linije tanjše, denimo pri okrasni letvici na potniških vratih. Med opaznejšimi je še mogočnejša sprednja maska z večjo odprtino za hlajenje motorja, karoserija pa je spuščena za trideset milimetrov.

Vseh pet generacij renaulta clia. FOTO: Renault
Vseh pet generacij renaulta clia. FOTO: Renault


Enajst barv zunanjosti


Pri takšnih avtomobilih se marsi­kdo odloči za živahnejše barve in tudi pri cliu ne prevladuje klasična pločevina v črni, sivi ali beli. Raz­vojniki so zato za peto generacijo pripravili tri nove barve – rjavo, svetleče modro in oranžno. Skup­no je na voljo enajst karoserijskih barv, okrasni elementi pa so lahko oranžni, rdeči in črni. V primerjavi z nekaterimi tekmeci sicer ni mogoče uporabiti drugačne barve pri zgornjem delu avtomobila, a smo zato na portugalskih cestah spoznali novi izvedbi v modri in oranžni barvi in po prvih kilometrih je jasno, da poglede privablja predvsem oranžna.

Pri takšnih avtomobilih se marsikdo odloči za živahnejše barve in tudi pri cliu ne prevladuje klasična pločevina v črni, sivi ali beli. FOTO: Renault
Pri takšnih avtomobilih se marsikdo odloči za živahnejše barve in tudi pri cliu ne prevladuje klasična pločevina v črni, sivi ali beli. FOTO: Renault


Modra je bolj diskretna, a je zato testni primerek na Portugalskem izstopal zaradi oblike R.S. line (nekoč GT-line), ki ponazarja športni Renaultov program. Tovrstni model je drugačen zaradi drznega vzorca maske, atletskega zadka, športnih sedežev, v usnje oblečenega volana, stopalk iz aluminija in v črno obarvane notranjosti, a je res, da bo za pravo dirkaško in adrenalinsko izkušnjo R.S. treba počakati še vsaj leto dni. Kajti sedanji clio R.S. zmore »zgolj« 130 konjskih moči, pravi dirkaški pa bo pod
pokrovom skrival motor z več kot dvesto konjskimi močmi.



Cena bo višja kot doslej, saj ponuja novi clio večje udobje in kakovost. FOTO: Aljaž Vrabec
Cena bo višja kot doslej, saj ponuja novi clio večje udobje in kakovost. FOTO: Aljaž Vrabec


Pri različicah zunanjosti bo sicer na voljo še elegantnejša initiale paris s prečiščeno podobo (manj linij), temnejšo notranjostjo in še nekaterimi prefinjenimi dodatki (volan, oblečen v penasto usnje, prevleke iz podloženega prešitega usnja …).

Novi renault clio spredaj in zadaj. FOTO: Aljaž Vrabec
Novi renault clio spredaj in zadaj. FOTO: Aljaž Vrabec


Največji zaslon v razredu


Prava revolucija pa se je zgodila v notranjosti. Poleg kakovostnejših materialov, izboljšane preglednosti armaturne plošče in ergonomije je v ospredju predvsem pokončen zaslon multimedijske naprave, saj je clio z 9,3-palčnim zaslonom avtomobil z največjim zaslonom v svojem razredu, pa še brskanje po meniju ni zapleteno. In če ob prvi generaciji clia leta 1990 marsikdo takšnega zaslona ni imel niti v domači dnevni sobi za televizijski sprejemnik, ga ima lahko zdaj kar v svojem avtomobilu.

V notranjosti je najbolj opazen velik osrednji zaslon. Potniki lahko izbirajo tudi ambientalno razsveljavo v kar osmih odtenkih. FOTO: Aljaž Vrabec
V notranjosti je najbolj opazen velik osrednji zaslon. Potniki lahko izbirajo tudi ambientalno razsveljavo v kar osmih odtenkih. FOTO: Aljaž Vrabec


Izboljšani so tudi sedeži, kar lahko brez zadržkov potrdimo po prvih skoraj triurnih vožnjah po portugalskih cestah od Lizbone do Evore, ki smo jih prestali brez bolečin v hrbtenici. Všečna sta še debelejši volan in krajša prestavna ročica, ki je zaradi dvignjene osrednje konzole vseeno bližje voznikovi roki. Občutek v notranjosti resnično spominja na avtomobile višjega cenovnega razreda in pomeni največjo konkurenčno prednost novega clia.



Prtljažnik je zdaj večji za 61 litrov. FOTO: Aljaž Vrabec
Prtljažnik je zdaj večji za 61 litrov. FOTO: Aljaž Vrabec


Prtljažniku ima prostornino 391 litrov. FOTO: Aljaž Vrabec
Prtljažniku ima prostornino 391 litrov. FOTO: Aljaž Vrabec


Na slovenskih cestah jeseni


Toda clio je bil med kupci ved­no priljubljen predvsem zaradi uporabnosti. V štiri metre dolgem avtomobilu je tako za 26 litrov odlagalnih prostorov in prostornina prtljažnika znaša 391 litrov (61 litrov več kot pri predhodniku), kar je največ v tem razredu. V prtljaž­niku je tudi dvojno dno, ob podrti drugi klopi pa nastane ravno dno.



V novem cliu ne manjkajo niti najnovejši varnostni sistemi. FOTO: Aljaž Vrabec
V novem cliu ne manjkajo niti najnovejši varnostni sistemi. FOTO: Aljaž Vrabec


Clio pete generacije bo na slovenske ceste zapeljal jeseni. Proizvodnja bo potekala tudi v Revozu, čeprav ni nujno, da bo vsak kupec pri nas dobil ravno izdelek iz Novega mesta. Cena bo višja kot doslej, saj sta se povečala tudi udobje in kakovost.

Glede obsega prodaje je Renaultov cilj v Sloveniji samo eden – naj clio ostane najbolje prodajan avtomobil, čez približno leto dni pa ga lahko pričakujemo še v hibridni izvedbi.

V Revozu so doslej izdelovali več generacij clia, ne pa vseh. Na fotografiji je proizvodnja četrte generacije. FOTO: Jure Eržen
V Revozu so doslej izdelovali več generacij clia, ne pa vseh. Na fotografiji je proizvodnja četrte generacije. FOTO: Jure Eržen


Renault je imel tudi omejeno serijo clio I Feel Slovenia. FOTO: Jure Eržen
Renault je imel tudi omejeno serijo clio I Feel Slovenia. FOTO: Jure Eržen




Renault clio V6. FOTO: Renault
Renault clio V6. FOTO: Renault


Renault clio III. FOTO: Gašper Boncelj
Renault clio III. FOTO: Gašper Boncelj


Najhitrejši clio R. S. FOTO: Bruno Kuzmin
Najhitrejši clio R. S. FOTO: Bruno Kuzmin


Preberite še:

Komentarji: