Naprednejši C na naših cestah

Prenovljeni razred C pri Mercedesu seveda ni čisto poceni.
Fotografija: Razred C je še vedno eden najpomembnejših Mercedesovih modelov. FOTO: Gašper Boncelj
Odpri galerijo
Razred C je še vedno eden najpomembnejših Mercedesovih modelov. FOTO: Gašper Boncelj

Po štirih letih je aktualna generacija razreda C doživela pričakovano prenovo. Avtomobil srednjega razreda, ki na trgu tekmuje predvsem z BMW-jevo serijo 3 ali audijem A4, je pripravljen kot štirivratna limuzina, kupe, karavan ali kabriolet. Že vrsto let predstavlja velik delež Mercedesove prodaje – še lani je imel razred C po svetu 415 tisoč kupcev, v vseh izvedbah doslej pa 9,5 milijona! –, to je bil tudi prvi avtomobil, ki so mu leta 1996 pridali oznako AMG (C 36 AMG).
 

Kar nekaj novega v drobovju


Na zunanjosti sicer ni videti veliko lepotnih popravkov, kar je razumljivo, saj je bila njena oblika že doslej elegantna, izstopajo pač novi žarometi, limuzina ima zadnje luči v obliki črke C. Tudi notranjost ohranja svoje bistvo, res je, da ne dosega atraktivne armaturne plošče v novem A-ju ali E-ju, a je videti sodobneje, za volanom najdete prilagodljiv digitalni prikazovalnik, desno večfunkcijski zaslon, ki je odvisno od izbire lahko precej velik. Kar nekaj novega je v drobovju, avtomobil je zdaj opremljen s še več asistenčnimi varnostnimi sistemi, morda pa je ali bo največ sprememb pri motorjih.

Armaturna plošča je prenovljena, ni pa tako atraktivna kot v razredih E ali A. FOTO: Gašper Boncelj
Armaturna plošča je prenovljena, ni pa tako atraktivna kot v razredih E ali A. FOTO: Gašper Boncelj


V bencinski različici ima razred C zdaj manjši 1,5-litrski turbo štirivaljnik z največ­jo močjo 135 kW (184 KM) in devetstopenjski samodejni menjalnik, hkrati pa deluje kot blagi hibrid, kar mu omogoča nova 48-voltna električna napeljava. Obljubljajo majhno porabo. Še vedno pri Mercedesu računajo tudi na dizelski pogon. Štirivaljnik s prostornino 1,6 ali dva litra z razponom moči od 90 do 180 kW (od 122 do 245 KM) je na voljo v izvedbah C 180d, C 200d, C 220d in C 300d.
 

Še naprej hočejo dizla


Prenovljeni razred C seveda ni čisto poceni; 31.500 evrov stane osnovna bencinska izvedba C 160 (moč 95 kW), C 180d (90 kW) pa vsaj 33.500 evrov. Če želimo novega blago hibridnega bencinca C200, bomo plačali že 39 tisočakov, tudi malo močnejši dizel 220 CDI se približa 40 tisočakom. Menijo, da bodo 60 odstotkov vse prodaje ustvarili limuzino, 30 odstotkov s karavanom, preostalo pa s kupejem in kabrioletom. Še naprej pričakujejo največ povpraševanja po dizelskem motorju.

Komentarji: