Nov korak k električni prihodnosti (FOTO)
Kia e-niro prihaja spomladi v povsem električni izvedbi. Težave bodo z dobavljivostjo.
Odpri galerijo
Še pred kratkim smo na avtomobilskih premierah gledali skoraj samo še športne terence, zdaj pa je trend malo drugačen. V ospredju ni več oblika, ampak predvsem električni pogon, ki spreminja avtomobilsko industrijo. Tokrat smo spoznali kio e-niro.
Res je, tudi kia e-niro je športni terenec s posodobljenimi potezami, vendar tokrat skoraj nismo slišali hvalnic, kako gre za avtomobil, ki omogoča udobno in pokončno sedenje, ter kako je v njem obilo prostora za družinsko in počitniško življenje. Avtomobilska industrija se močno spreminja in z njo tudi predstavitve novosti. Kia e-niro je namreč posebna, saj gre za povsem električni model, prav to pa je bila rdeča nit mednarodne predstavitve v okolici Cannesa.
V ponudbi sta dve možnosti. Manj mikaven je električni motor z močjo 100 kW (136 KM) in zmogljivostjo akumulatorja 39 kWh za skoraj 300 kilometrov dosega. Ni slabo, toda če je na voljo nekaj boljšega ... Pri e-niru je zato v ospredju električni motor z močjo 150 kW (204 KM), akumulatorjem z zmogljivostjo 64 kWh in dosegom do 450 km. Končno hitrost doseže pri 167 km/h, do stotice pa potrebuje 7,8 sekunde, kar nakazuje, da gre za odziven avtomobil. V Sloveniji bo na voljo samo močnejša različica, ki jo boste lahko polnili na različne načine. Najmanj časa vam bo vzelo polnjenje s hitrimi polnilnicami, precej počasneje bo šlo v domačem električnem sistemu.
Že v teoriji gre za spodobne podatke, saj e-niro omogoča dober doseg z enim polnjenjem baterije, celo boljšega kot mnoge druge električne novosti, ki jih proizvajalci predstavljajo veliko bolj pompozno. Tudi prve vožnje so potrdile, da Kia nima razloga za skrivanje, ampak lahko ponosno privablja nove kupce električnih vozil. E-niro je poskočen primerek, ki zaradi električnega pogona ni izgubil pristnih voznih občutkov. Na voljo so štirje načini vožnje, od tega je en osnovni (normal), za varčnejšo vožnjo sta namenjena eco (90–120 km/h) in eco+ (do 90 km/h), zraven pa je še sport, ki preseneti z odzivnostjo.
Vsi štirje načini delujejo v povezavi z obvolanskima ročicama za določanje stopnje rekuperacije energije. Povedano preprosteje – na levi strani je ročica za povečevanje, na desni pa ročica za zmanjševanje stopnje rekuperacije energije, kar se najbolj pozna pri samodejnem zaviranju; višja stopnja okrepi zaviranje, nižja ga zmanjša, zato lahko voznik ob tem sistemu uporablja skoraj samo še stopalko za pospeševanje, še posebno med mestno vožnjo. Stopnje so sicer štiri; pri začetni se brez vas ne zgodi nič (zavirati morate povsem sami), z vsako od naslednjih treh pa se moč samodejnega zaviranja povečuje.
V e-niru je vgrajenih veliko najnovejših pripomočkov, ki povečujejo udobnost, uporabnost in varnost vožnje. V primerjavi z osnovnim nirom ima električni za 24 litrov več prostora v prtljažniku (skupno 451 litrov), če to ne zadošča, se zadnja klop podre v razmerju 60:40, v 4,4 metra dolgem avtomobilu pa je povsem dovolj prostorno tudi za visokorasle potnike. Seveda so razvojniki poskrbeli za nekaj oblikovnih novosti, najbolj so opazni dodatki v modri barvi, ki naj bi poudarjali električnost avtomobila. Armaturna plošča je pregledna, toda ker so na izbiro različne možnosti upravljanja, svetujemo, da vse spoznate, preden prvič zapeljete na cesto. Ena od posebnosti je gumb, ki pri manjši hitrosti omogoča vklop zunanjega zvoka, da lahko vozilo slišijo tudi pešci.
Toda vse bolj se pri električnih avtomobilih izrisuje nov problem – dobavljivost. Proizvajalci jih ne morejo narediti toliko, kot bi jih lahko prodali, zato vseh želja ne morejo uresničiti. E-niro bo k nam prispel marca ali aprila prihodnje leto, vendar najprej zgolj približno deset primerkov. Tudi njegova cena za Slovenijo še ni znana, medtem ko na nemškem trgu pričakujejo, da bo stal okoli 34 tisočakov. Slovenska cena bo sicer zaradi subvencije v vsakem primeru nižja za 7500 evrov.
Res je, tudi kia e-niro je športni terenec s posodobljenimi potezami, vendar tokrat skoraj nismo slišali hvalnic, kako gre za avtomobil, ki omogoča udobno in pokončno sedenje, ter kako je v njem obilo prostora za družinsko in počitniško življenje. Avtomobilska industrija se močno spreminja in z njo tudi predstavitve novosti. Kia e-niro je namreč posebna, saj gre za povsem električni model, prav to pa je bila rdeča nit mednarodne predstavitve v okolici Cannesa.
- Kia e-niro ni več samo športni terenec za dober pogled na cesto.
- Močnejša baterija omogoča čez 400 kilometrov dosega.
- Prihaja spomladi, težave bodo z dobavljivostjo.
V ponudbi sta dve možnosti. Manj mikaven je električni motor z močjo 100 kW (136 KM) in zmogljivostjo akumulatorja 39 kWh za skoraj 300 kilometrov dosega. Ni slabo, toda če je na voljo nekaj boljšega ... Pri e-niru je zato v ospredju električni motor z močjo 150 kW (204 KM), akumulatorjem z zmogljivostjo 64 kWh in dosegom do 450 km. Končno hitrost doseže pri 167 km/h, do stotice pa potrebuje 7,8 sekunde, kar nakazuje, da gre za odziven avtomobil. V Sloveniji bo na voljo samo močnejša različica, ki jo boste lahko polnili na različne načine. Najmanj časa vam bo vzelo polnjenje s hitrimi polnilnicami, precej počasneje bo šlo v domačem električnem sistemu.
Ni izgubil pristnih občutkov
Že v teoriji gre za spodobne podatke, saj e-niro omogoča dober doseg z enim polnjenjem baterije, celo boljšega kot mnoge druge električne novosti, ki jih proizvajalci predstavljajo veliko bolj pompozno. Tudi prve vožnje so potrdile, da Kia nima razloga za skrivanje, ampak lahko ponosno privablja nove kupce električnih vozil. E-niro je poskočen primerek, ki zaradi električnega pogona ni izgubil pristnih voznih občutkov. Na voljo so štirje načini vožnje, od tega je en osnovni (normal), za varčnejšo vožnjo sta namenjena eco (90–120 km/h) in eco+ (do 90 km/h), zraven pa je še sport, ki preseneti z odzivnostjo.
Vsi štirje načini delujejo v povezavi z obvolanskima ročicama za določanje stopnje rekuperacije energije. Povedano preprosteje – na levi strani je ročica za povečevanje, na desni pa ročica za zmanjševanje stopnje rekuperacije energije, kar se najbolj pozna pri samodejnem zaviranju; višja stopnja okrepi zaviranje, nižja ga zmanjša, zato lahko voznik ob tem sistemu uporablja skoraj samo še stopalko za pospeševanje, še posebno med mestno vožnjo. Stopnje so sicer štiri; pri začetni se brez vas ne zgodi nič (zavirati morate povsem sami), z vsako od naslednjih treh pa se moč samodejnega zaviranja povečuje.
Udobnost, uporabnost, varnost
V e-niru je vgrajenih veliko najnovejših pripomočkov, ki povečujejo udobnost, uporabnost in varnost vožnje. V primerjavi z osnovnim nirom ima električni za 24 litrov več prostora v prtljažniku (skupno 451 litrov), če to ne zadošča, se zadnja klop podre v razmerju 60:40, v 4,4 metra dolgem avtomobilu pa je povsem dovolj prostorno tudi za visokorasle potnike. Seveda so razvojniki poskrbeli za nekaj oblikovnih novosti, najbolj so opazni dodatki v modri barvi, ki naj bi poudarjali električnost avtomobila. Armaturna plošča je pregledna, toda ker so na izbiro različne možnosti upravljanja, svetujemo, da vse spoznate, preden prvič zapeljete na cesto. Ena od posebnosti je gumb, ki pri manjši hitrosti omogoča vklop zunanjega zvoka, da lahko vozilo slišijo tudi pešci.
Toda vse bolj se pri električnih avtomobilih izrisuje nov problem – dobavljivost. Proizvajalci jih ne morejo narediti toliko, kot bi jih lahko prodali, zato vseh želja ne morejo uresničiti. E-niro bo k nam prispel marca ali aprila prihodnje leto, vendar najprej zgolj približno deset primerkov. Tudi njegova cena za Slovenijo še ni znana, medtem ko na nemškem trgu pričakujejo, da bo stal okoli 34 tisočakov. Slovenska cena bo sicer zaradi subvencije v vsakem primeru nižja za 7500 evrov.