Obleka naredi človeka, avtomobil pa še voznika

Za dodatno draž v BMW X5 poskrbijo malenkosti, pod pokrovom pa dizelski motor s 195 kilovati.

Objavljeno
06. junij 2019 13.00
Posodobljeno
06. junij 2019 13.00
Zaradi terenskih značilnosti in štirikolesnega pogona se X5 izvrstno znajde tudi na slabših cestiščih. FOTO: Aljaž Vrabec
Če kateri avtomobil vzbuja zadovoljstvo, potem to gotovo velja za terenca BMW X5. Vendar ne gre toliko za njegovo zunanjo prepoznavnost kot veselje voznika za volanom. Pa ne zato, ker si takšen avtomobil lahko privošči.

BMW X5 xdrive30d
Zastopnik: BMW Group Slovenija
Cena: 77.500 € (testno vozilo 118.022 €)
Euro NCAP (2018): *****
Izpust CO₂: 223 g/km


Ljudje smo radi bolj papeški od papeža in trdimo, da materialne stvari nikakor ne vplivajo na naše razpoloženje, a mogoče bi kdo od moralistov vendarle govoril drugače, če bi se usedel v BMW X5 četrte generacije. Morda res ne bi pozabil na težave v domačem ljubezenskem gnezdu, spor s šefom ali razočaranje nad volit­vami, toda vrhunsko udobje bi prepoznal v trenutku – elegantno oblikovano notranjost, na otip prijetne materiale in vrhunsko izdelavo vsega, kar ga obkroža. In vse to, še preden bi sploh opravil prvi meter vožnje!

image
BMW X5 je dolg 4,9 metra. FOTO: Aljaž Vrabec


Za dodatno draž poskrbijo malenkosti. Posebna je steklena ročica osemstopenjskega samodejnega menjalnika, do izraza pride ambientalna osvetljava, kar še posebno velja za stekleno streho, saj lahko ponoči vidite Beemvejeve zvezde tudi v oblačnem vremenu. Toda marsikomu je najbolj všeč, da lahko med kazalniki hitrosti, vrtljajev in drugimi tehničnimi podatki gleda fotografijo svojega priljubljenega glasbenika, ki ga v tistem trenutkih sliši iz zvočnikov.

image
BMW X5. FOTO: Aljaž Vrabec


image
Prestavna ročica je nekaj posebnega. FOTO: Aljaž Vrabec
Zaradi terenskih značilnosti in štirikolesnega pogona se X5 izvrstno znajde na slabših cestiščih, saj lahko voznik spušča in dviguje podvozje in izbira med različnimi programi glede na teren pod kolesi, toda beemve se še bolj izkaže na urejenih cestah, saj potnike razvaja z udobjem, stabilnostjo in uglajenostjo. Med ovinki se drži cestišča, kot bi vozil po tirnicah, pri večji hitrosti pa imajo potniki občutek, da se peljejo mnogo počasneje, le pri morebitnem nenadnem zaviranju začutijo zajetno gmoto 4,9 metra dolgega avtomobila.

Pod pokrovom kraljuje trilitrski turbodizelski motor s 195 kW (265 KM). Do stotice pospeši v 6,5 sekunde, končno hitrost doseže pri 230 kilometrih na uro. Zaradi velikosti in moči motorja se je poraba gibala nekaj pod desetimi litri na sto prevoženih kilometrov, ob malce težji nogi pa je presegla desetico.

image
Vse je podrejeno udobju voznika. FOTO: Aljaž Vrabec


Precej uporaben je prtljažnik s 650 litri prostornine, za udobno nakladanje in razkladanje pa pride prav električno odpiranje tako zgornjega kot spodnjega dela prtljažnih vrat. A kljub zajetnim meram avtomobila precej na tesno sedijo potniki v drugi vrsti. Resda imajo več prostora kot v katerem drugem modelu, vendar bi v tako luksuznem vseeno pričakovali kakšen centimeter več za kolena.

image
Kljub zajetnim meram vozila sedijo potniki v drugi vrstiprecej na tesno. FOTO: Aljaž Vrabec


In cena? Krepko čez sto tisoč evrov, kolikor stane testno vozilo, ni malo, toda za nekoga, ki razmišlja o nakupu novega X5, cena gotovo ni odločujoč dejavnik.

image
Med prikazi podatkov lahko vidite tudi fotografijo svojega najljubšega pevca. FOTO: Aljaž Vrabec


image
Precej uporaben je prtljažnik s 650 litri prostornine. FOTO: Aljaž Vrabec


image
Notranjost je vrhunska. FOTO: Aljaž Vrabec


image
Umetelno oblikovana ročica samodejnega menjalnika. FOTO: Aljaž Vrabec


image
BMW X5 je med najprepoznavnejšimi modeli bavarske tovarne. FOTO: Aljaž Vrabec