Oče novih audijev, ki ni poceni (FOTO)

Prostornost je pomembna, varnost še bolj, hkrati napoveduje prihodnost drugih audijev.

Objavljeno
23. julij 2018 17.00
Posodobljeno
23. julij 2018 17.00
Kogar pri avtomobilu zanima le najboljše in nima nobenih finančnih omejitev, potem audi A8 zagotovo pride v njegove misli. FOTO: Aljaž Vrabec
Kar imajo največje limuzine, v naslednjih letih pogosto pristane v manjših modelih iste znamke. V marsičem bo to veljalo tudi za audi A8, zato ga lahko poimenujemo za očeta novih audijev v bližnji prihodnosti, že v sedanjosti pa je to eden najboljših avtomobilov na trgu.

Kogar pri avtomobilu zanima le najboljše in nima nobenih finančnih omejitev, potem audi A8 zagotovo pride v njegove misli. Razlog je predvsem v tem, da gre za limuzino, ki v Audijevi družini vedno prinaša številne novosti, napredne tehnologije in vrhunsko izdelavo. Tokrat ni bilo nič drugače.

Audi A8 L 50 TDI quattro

Zastopnik: Porsche Slovenija, d. o. o.
Cena: 114.020 € (testni avtomobil 160.452 €)
Euro NCAP: Preizkus še ni bil opravljen.
Izpust CO2: 152 g/km

 


image
Podaljšana verzija L (long) meri kar 530 centimetrov. FOTO: Aljaž Vrabec


Že v osnovni različici je A8 dolg avtomobil, saj meri 517 cm, zdaj pa smo imeli na testu podaljšano izvedbo L še s trinajstimi centimetri več (šest tisoč evrov doplačila). Resda gre za zajetno mero, vendar med vožnjo tega ni čutiti, saj se vozniku zdi, da upravlja precej manjši avtomobil. Tudi s parkiranjem ni težav, čeprav testni primerek nima kamer, ampak zgolj tipala, kar se nekako ne sklada s tako veliko in ekskluzivno limuzino. Čisto nekaj drugega je zajeten prtljažnik s 505 litri prostora.

image
A8 opravi skoraj vse vozniške funkcije povsem sam, toda vseeno kaj hitro opozori voznika, naj prevzame nadzor nad dogajanjem. FOTO: Aljaž Vrabec


Dvometraši spredaj in zadaj


Velikost ima še nekaj učinkov. Prvi je, da A8 vznemiri okolico, kajti ljudje so vendarle vajeni manjših avtomobilov. Pomembnejši je drugi vidik, saj je v tako velikem vozilu zares ogromno prostora. Spredaj ga je toliko, da nimajo sedeža pomaknjenega povsem nazaj niti dvometraši, a čeprav bi ga imeli, bi lahko zadaj sedela še dva dvometraša. Zadnja sedeža lahko nastavimo v precej položen položaj, zato potniki brezskrbno preživijo več ur dolgo vožnjo. Seveda ne manjkajo niti masažni sistem, ogrevanje in hlajenje sedežev. Spredaj je sicer malce nerodno, da je treba za nastavitev dolžine sedala pod koleni brskati po meniju, čeprav so vse druge možnosti (naklon naslonjala, višina sedala) ob robu sedeža.

image
V središču je večfunkcijski zaslon z diagonalo skoraj 26 cm in visoko ločljivostjo, pod njim pa je še drugi zaslon za nastavitev klimatske naprave. FOTO: Aljaž Vrabec


V središču je večfunkcijski zaslon z diagonalo skoraj 26 cm in visoko ločljivostjo, pod njim je še drugi zaslon za nastavitev klimatske naprave. Upravljanje na dotik je nadgrajeno, saj pod prstom na zaslonu začutiš, kakor da si pritis­nil na stikalo. Med posebnostmi je tudi »stikalo« za odišavljanje prostora, kar je sprožilo precej zanimanja pri sopotnikih. Zraven je še tretji zaslon za volanom, na katerem si lahko nastavite spremljanje navigacijske naprave.

image
Prostora je tudi v drugi vrsti zares v izobilju. FOTO: Aljaž Vrabec


V ospredju varnostni pripomočki


Na vrhunski ravni je seveda tudi vse, kar ni vidno. Trilitrski dizelski šestvaljnik zmore 286 konjskih moči (210 kW), moč se razporeja prek osemstopenjskega samodejnega menjalnika, dodan je tudi električni sistem, zato pogon deluje kot blagi hibrid. Avtomobil ima tako večjo sposobnost obnavljanja energije, sistem start-stop vklaplja in izklaplja motor brez neprijetnega tresenja vozila. Takšen A8 doseže največjo hitrost pri 250 km/h, do 100 km/h pospeši v 5,9 sekunde, poraba pa na testu se je vrtela okoli osmih litrov na sto prevoženih kilometrov.

image
Potnika zadaj lahko nastavljata različne funkcije. FOTO: Aljaž Vrabec


Varnostna oprema je na najvišji ravni. A8 opravi skoraj vse vozniške funkcije povsem sam, toda vseeno kaj hitro opozori voznika, naj prevzame nadzor nad dogajan­jem. Brez napake deluje sistem za samodejno zaviranje, zelo dobro je opazno opozorilo za vozilo v mrtvem kotu, ob nevarnosti stranskega naleta se avtomobil nekoliko privzdigne, s čimer zmanjša posledice za potnike … Zato pa tudi stane krepko čez sto tisoč evrov.

  • V osnovni različici meri A8 517 cm, podaljšana L (long) ima še trinajst centimetrov več.
  • Upravljanje na dotik je nadgrajeno, pod prstom na zaslonu začutiš, kakor da si pritisnil na stikalo.
  • Trilitrski dizelski šestvaljnik zmore 210 kW, pogon je štirikolesni.


image
V novem audiju A8 je vse na zelo visoki ravni. FOTO: Aljaž Vrabec


image
A8 opravi skoraj vse vozniške funkcije povsem sam, toda vseeno kaj hitro opozori voznika, naj prevzame nadzor nad dogajanjem. FOTO: Aljaž Vrabec