Prefinjena družinska rešitev, ki pa ni poceni  

Ford focus karavan: Z bencinskim motorjem in samodejnim menjalnikom je skoraj vselej všečen, le v mestu je preveč žejen.

Objavljeno
20. julij 2019 06.00
Posodobljeno
20. julij 2019 06.00
Ford focus karavan je s prenovo sicer dobil bolj kupejevski zaključek, a najpomembnejša še naprej ostaja uporabnost. Foto Boštjan Okorn
Nikakor ni presenečenje, da je novi ford focus lepo vodljiv in uporaben avtomobil nižjega srednjega razreda. V karavanski različici bi lahko ugajal tudi družinam, ki potrebujejo nekaj več prostora za bolj ali manj nujno prtljago. Pri tem se ni treba odpovedati drugim dobrobitim, v testnem avtomobilu nas je razvajal tudi nov osemstopenjski samodejni menjalnik.

image
V notranjosti je prenovljeni focus obdržal klasični voznikov delovni prostor, brez pretirano velikih zaslonov. Foto Boštjan Okorn


Kombinacija dokaj majhnega bencinskega motorja (ecoboost, 1497 ccm) s konkretno močjo (110 kW) in samodejnim menjalnikom z visokim številom prestav je postala nekakšna nova moda v avtomobilskem svetu. Še pred nekaj leti bi pri takšnem avtomobilu pričakovali pogosto (in sunkovito) prestavljanje, skupaj z veliko porabo goriva. No, časi se spreminjajo in takšno kombinacijo, kot jo je imel testni focus, lahko samo priporočamo.

Ford focus karavan 1.5 ecoboost 110 kW trend aut.

Zastopnik: Summit Motors, Ljubljana
Cena: 24.170 evrov (osnovni model), 30.990 evrov (cena testnega avtomobila s popustom)
Euro NCAP (2018): *****
Izpust CO2: 151–168 g/km
 


Ne glede na to, ali je avtomobil prazen ali polno naložen, z dinamiko nima nobenih težav. Vedno vleče zvezno, brez nepotrebnega suvanja ob menjavi prestav. Večinoma sploh ne boste zaznali, da vozite v višji (ali nižji) prestavi, vse teče gladko. Namesto ročice so za upravljanje samodejnega menjalnika namenili velik okrogel gumb, kar zahteva nekaj privajanja, a vsaj v parkirno prestavo se premakne samodejno ob izklopu motorja.

image
Ford focus karavan je s prenovo sicer dobil bolj kupejevski zaključek, a najpomembnejša še naprej ostaja uporabnost. Foto Boštjan Okorn


Ob tem je treba priznati, da je lahko karavanski focus predvsem v mestu kar konkretno žejen (tudi tja do 10 l/100 km), a se med relacijsko vožnjo hitro zadovolji z bistveno manj neosvinčenega bencina. Povprečje nam je uspelo znižati tudi pod 7/100 km, večinoma pa smo zelo lepo sledili obljubam na papirju – 7,5 l/100 km resda ni pohvalno malo.

Ob za voznika ugodnih voznih občutjih je focus tudi po prenovi obdržal pohvalno mešanico sodobnega in konzervativnega upravljanja. Obregnem se lahko ob ceneno plastiko prosojnega zaslona (s sicer veliko informacijami), konkurenca vendarle zna prikaz »zarisati« neposredno na vetrobransko steklo, a hkrati mi je všeč, da sta plošča z merilniki in zaslon infozabavne naprave ostala vsaj približno v klasičnih gabaritih. Upravljanje je zato preprosto in ne zahteva priučevanja oziroma branja navodil.

image
Novi osemstopenjski samodejni menjalnik ima namesto ročice velik okrogel gumb. Foto Boštjan Okorn
Testni avtomobil je imel vgrajene kar nekaj dodatne opreme, konkretno za skoraj deset tisočakov, zato opis njenega delovanja ni nujno povezan z osnovno opremo trend. Pohvalim predvsem radarski tempomat v kombinaciji z usmerjanjem v sredino voznega pasu, saj se je bilo po avtocesti dejansko mogoče peljati povsem samodejno, le na približno deset ali petnajst sekund je bilo treba rahlo premakniti volanski obroč. Doplačati se splača tudi za odlične dinamične žaromete iz svetečih diod, predvsem v mestu pa je prav prišla zanimiva plastična zaščita roba vrat.

image
Sedenje zadaj je dovolj udobno za dva, a ne zelo visokorasla. Foto Boštjan Okorn


Bistvo karavanskega focusa se seveda skriva v prtljažniku, ki z osnovnimi več kot 600 litri prostora ne razočara in ta avtomobil še naprej postavlja na vrh izbire za družinsko rabo. Sam bi si morda želel konkretno zložljiv sredinski del zadnje klopi in ne samo (sorazmerno ozke) luknje, prav tako mehak rolo ni vpet po celotni dolžini, zato je včasih z njim zoprno rokovati. Je pa prtljažni prostor ravno odrezan in tako omogoča, da ga napolnite čisto do vrha.

image
Prtljažni prostor ima ravne robove, zato omogoča dober izkoristek. Foto Boštjan Okorn


Kar precej proti vrhu marsikaterega družinskega proračuna pa se povzpne tudi cena tako opremljenega focusa. Brez popustov doseže 33.690 evrov, torej vsoto, ki je bila še pred kratkim v domeni vsaj za številko večjih avtomobilov (če ostanemo v Fordovi hiši). Časi se očitno res spreminjajo …