BMW i3s edition advanced (FOTO)

Športna različica bavarskega električnega avtomobila – za avtocesto.
Fotografija: BMW i3s uspešno kombinira zmogljivejši akumulator, ki v praksi omogoča doseg 200 km, in močnejši elektromotor s 135 kilovati največje moči. FOTO: Blaž Kondža
Odpri galerijo
BMW i3s uspešno kombinira zmogljivejši akumulator, ki v praksi omogoča doseg 200 km, in močnejši elektromotor s 135 kilovati največje moči. FOTO: Blaž Kondža

Električni BMW i3 je bil v različnih izvedbah že večkrat parkiran na dvorišču našega uredništva, zato gre za starega znanca. Tokrat smo imeli priložnost preizkusiti najbolj športno izvedbo – BMW i3s, ki se ponaša z močnejšim elektromotorjem, nekaterimi športnimi dekorativnimi elementi, nižjim podvozjem in širšimi pnevmatikami.

Akumulator ima zmogljivost 94 Ah – tovarna zanj obljublja 200 kilometrov dosega. V testnem avtomobilu je bilo kar nekaj dodatne opreme, med drugim paket edition advanced, ki je osnovno različico s 43.350 evrov podražila na 52.215 evrov.
Močnejši elektromotor z največ­jim navorom 270 Nm (izvedba i3 ima 250 Nm), ki je na voljo takoj, in največjo močjo 135 kW (izvedba i3 ima 125 kW) je tista glavna razlika med običajno izvedbo in športnim i3s. V praksi to pomeni hitrejše pospeševanje in največjo hitrost 160 km/h.

Voznikov delovni prostor je inovativen in sledi visokim ergonomskim standardom. FOTO: Blaž Kondža
Voznikov delovni prostor je inovativen in sledi visokim ergonomskim standardom. FOTO: Blaž Kondža


Zmogljivosti motorja se najbolj pokažejo na avtocesti, kjer čutimo, da ima še nekaj rezerve in da pri hitrosti okoli 100 km/h še vedno živahno pospešuje. Za največjo živahnost moramo preklopiti v športni vozni program. Seveda pa ima velika hitrost svoj davek – doseg akumulatorja, ki se izpisuje na prikazovalniku, se začne hitro zmanjševati. Po drugi strani pa med mestno vožnjo pada počasi, močnejšega elektromotorja pa tudi ne čutiš tako kot na avtocesti.

Notranjost je skoraj enaka kot v običajnem i3 – je zelo všečna, deluje prostorno, uporabljeni materiali vzbujajo občutek naravnega in prestižnega. Edino napis i3s na sredini sprednje talne obloge da vedeti, da imamo opravka z električnim športnikom. Že znani kontrolnik multimedijske naprave idrive je kot vedno deležen naše pohvale. V BMW i3s se udobno peljejo štirje potniki, res pa je športno blaženje čvrsto, morda celo preveč čvrsto.

Med vožnjo lahko uporabljamo zgolj eno stopalko, in sicer za plin. Ko spustimo plin, začne avtomobil zavirati in prižgejo se zavorne luči. Ob tem se energija rekuperira. Seveda stopalka za zavore še vedno obstaja, a bomo bolj redko pritis­nili nanjo. Velik zavorni in rekuperacijski učinek elektromotorja sicer zahteva kar nekaj privajanja, če želimo voziti gladko. Sam bi si želel možnosti, da bi stopnjo rekuperacije/zaviranja lahko nastavil.

Na hitri polnilnici smo za polnjenje akumulatorja s 50 na 90 odsotkov potrebovali slabih 20 minut. FOTO: Blaž Kondža
Na hitri polnilnici smo za polnjenje akumulatorja s 50 na 90 odsotkov potrebovali slabih 20 minut. FOTO: Blaž Kondža


Doseg akumulatorja z zmogljivostjo 94 Ah je na papirju dokaj solidnih 230 kilometrov – približno toliko kaže tudi potovalni računalnik, ko povsem napolnimo akumulator. Če bi vozili v voznem programu ECO PRO+, ki med drugim izključi klimatsko napravo oziroma ogrevanje, in se držali hitrostne omejitve 90 km/h, bi ob ugodni konfiguraciji ceste prevozili celo 200 km brez dodatnega polnjenja. A gotovo bi bili zadnjih nekaj deset kilometrov pod stresom. Če se odločimo za več udob­ja in avtocestno hitrost, se doseg dokaj zmanjša.

Dobra stran i3s je, da podpira hitro polnjenje – na hitri polnilnici smo zalogo energije povečali s 50 na 90 odstotkov v približno 17 minutah. Na šibki gospodinjski vtičnici bi za to potrebovali skoraj pol dneva. Ko že omenjamo polnilnice – tudi tokrat smo bili priča, da se polnilnica in avtomobil nista sporazumela in je polnitev padla v vodo. K sreči smo upoštevali rek, da nas nič ne sme presenetiti, in imeli v akumulatorju dovolj energije za iskanje druge polnilnice oziroma vrnitev domov.
Test nam je znova potrdil ugotovitev, da moraš električnemu vozilu marsikaj prilagoditi, in če to narediš, lahko postaneta odlična prijatelja. Vseeno pa bi za daljše vožnje, denimo na morje, raje izbrali vozilo, ki ima tudi bencinski pogon.

Komentarji: