Prestižni SUV s terenskimi geni

Range rover evoque drugič, tokrat kot blagi hibrid.
Fotografija: Sprednji del zaznamujejo poudarjena zaobljenost, značilna za vse aktualne range roverje, in ozke luči, kar omogoča LED-tehnologija.
Odpri galerijo
Sprednji del zaznamujejo poudarjena zaobljenost, značilna za vse aktualne range roverje, in ozke luči, kar omogoča LED-tehnologija.

Range rover evoque je kompakt­ni premijski SUV, ki je z atraktivno in nekoliko futuristično obliko pritegoval poglede že takoj, ko je leta 2011 na ceste zapeljala njegova prva generacija. A nič manj razburljiv ni niti v drugi izvedbi.

Če je novinčeva zunanjost kljub vsemu predvsem evolucija, so pri Range Roverju poskrbeli, da se je pod pločevino zgodila revolucija. Kakor pravijo, je namreč več kot 99 odstotkov evoqua novega. Čeprav so ohranili skoraj nespremenjene zunanje mere (dolžina 4370 mm), je medosna razdalja dva centimetra daljša kot pri predhodniku. Arhitektura karoserije je nova in med drugim poleg visoko odpornega jekla vsebuje tudi aluminij; rezultat je za 13 odstotkov večja čvrstost. Kljub nižji strešni liniji so povečali prostornost nad glavami potnikov na zadnjih sedežih, hkrati se je povečal prostor za njihova kolena. Za desetino pa se je povečal tudi prtljažni prostor, ki ima zdaj prostornino 591 litrov in je povečljiv v razmerju 40:20:40.

Na armaturni plošči dominirajo digitalni zasloni oziroma prikazovalniki. Ostal je le gumb za zagon motorja.
Na armaturni plošči dominirajo digitalni zasloni oziroma prikazovalniki. Ostal je le gumb za zagon motorja.


Kar zadeva zunanjost, omenimo še ugrezne kljuke na vratih in 21-palčna kolesa, ki dajejo vozilu svoj pečat; serijsko so vse luči v LED-izvedbi.Poleg kakovostnih materialov nesporno daje vtis odličnosti tudi armaturna plošča, ki je zasnovana dizajnersko in prečiščeno, hkrati pa so vsi prikazovalniki in večina upravljal v digitalni obliki; 10,2-palčni osrednji zaslon je serijski, lahko pa si omislite tudi večjega, 12,3-palčnega.

Seveda so dodali vsesodobne infozabavne pritikline. Posebej pa omenjam (doplačljivo) kamero, ki pri hitrosti do 30 km/h na ozkih in strmih terenih, ne nazadnje pa tudi v mestnih ožinah, kaže sprednji del podvozja, s kolotekom sprednjih koles vred, tako da voznik lahko vozi s centimetrsko natančnostjo. Zanimiva rešitev je tudi kamera, ki je vgrajena ob anteni na strehi in »gleda« nazaj. Če je v avtomobilu pet potnikov ali je prtljažnik naložen do strešnega roba, ta kamera vozniku omogoča nemoten pogled za vozilo; aktivira se na notranjem vzvratnem ogledalu, ki s tem postane zaslon.

Čeprav je najmanjši, je range rover – in to se mora videti. Foto Gregor Pucelj
Čeprav je najmanjši, je range rover – in to se mora videti. Foto Gregor Pucelj


Novosti so tudi pri pogonskem sistemu, saj je novi evoque tako imenovani mehki hibrid, kar pomeni, da ima 48-voltno napeljavo za shranjevanje oziroma rekuperacijo zavorne energije, poleg tega na spustih samodejno izklaplja motor. To pripomore k manjšemu izpustu CO2, omenjajo pa še za približno 6 odstotkov manjšo porabo goriva. Sicer je evoque na voljo z 2,0-litrskim dizlom z močjo 110 kW/150 KM, 132 kW/180 KM in 176 kW/240 KM; zgolj najšibkejši ima sprednji pogon in ročni menjalnik. Pripravili so tudi tri bencince (148 kW/200 KM, 183 kW/249 KM in 220 kW/300 KM), ki pa imajo v vsakem primeru štirikolesni pogon in samodejni menjalnik. Da štirikolesni pogon pri Range Roverju jemljejo resno, vemo. Zato terenske zmogljivosti le še podkrepi podatek, da ga lahko zapeljete v do 60 centimetrov globoko vodo.

Edina možnost so digitalna upravljala, za nostalgijo ni prostora. Foto Gregor Pucelj
Edina možnost so digitalna upravljala, za nostalgijo ni prostora. Foto Gregor Pucelj


V Sloveniji je evoque že naprodaj in za letos načrtujejo prodajo okrog 125 primerkov. Vstopna cena dvokolesno gnanega dizla z ročnim menjalnikom je 41.342 evrov, bencinca, ki ima, kot rečeno, vedno štirikolesni pogon in samodejni menjalnik, pa 50.604 evrov.

Komentarji: