Pri njem ne iščeš lepote, ampak koristnost

Ford tourneo courier je varčen, prostoren in udoben avtomobil. Zadaj je prtljažnik s prostornino do 708 litrov.

Objavljeno
13. april 2019 06.00
Posodobljeno
13. april 2019 06.00
Do druge klopi se dostopa skozi drsna vrata, kar je idealno pri parkiranju na tesnih prostorih. Foto Aljaž Vrabec
So avtomobili, ki nikogar ne bodo navdušili z videzom ali izjemnimi voznimi lastnostmi, saj imajo povsem drugačno nalogo – koristnost. Takšen je ford tourneo, ki tudi v potniški izvedbi courier ponuja veliko uporabnosti, vendar ne na račun udobja.

Ford tourneo courier 1.0 ecoboost

Zastopnik: Summit motors Ljubljana, d. o. o.
Cena: 16.090 € (testno vozilo 17.540 €)
Euro NCAP: **** (2015)
Izpust CO2: 131 g/km


Že precej dolgo so na trgu primerki, ki so manjši kot veliki kombiji, hkrati pa se vozijo kot osebni avtomobili. To so lahka gospodarska vozila, ki obstajajo tudi v potniški različici, in med boljšimi je zagotovo Fordov model tourneo courier.

image
Pod pokrovom delo opravlja zdaj že prepoznaven Fordov varčni litrski bencinski motor ecoboost. Foto Aljaž Vrabec


Primeren je lahko predvsem za družine, pa tudi za prijateljske ali poslovne družbe, ki potrebujejo več prostora za svoje športne ali gospodarske dejavnosti. Do druge klopi se dostopa skozi drsna vrata, kar je idealno pri parkiranju na tesnih prostorih, obenem lahko vsi potniki sedijo zelo pokonci na visokih sedežih. Zadaj je prtljažnik s prostornino do 708 litrov, kar omogoča dostojen prevoz raznorazne opreme, kovčkov, športnih rekvizitov, igrač …

image
Na voljo je tudi več varnostnih asistenčnih sistemov. Foto Aljaž Vrabec


Koristna je tudi prilagodljiva polica, saj jo lahko spuščate ali dvigujete, s tem pa prilagajate razporeditev, da so vsi predmeti v prtljažniku čim bolj stabilno in smiselno postavljeni, hkrati pri višji postavitvi povsem zakrijete svojo prtljago pred radovednimi mimoidočimi. Dobrodošla sta tudi nizek nakladalni rob in možnost poklopitve sedežev, tako da lahko dva potnika uporabita prtljažni prostor za prevoz še večjih predmetov ali pa ga spremenita v bivalnik za spanje v naravi. Tedaj je namreč za kar 1656 litrov prostora, malo manjše kose prtljage pa je mogoče zložiti še v sprednji odlagalni prostor nad voznikom in sovoznikom.

image
Ford tourneo courier 1.0 ecoboost. Foto Aljaž Vrabec


V 4,16 metra dolgem avtomobilu je za potnike dovolj prostora in se na sedežih dobro počutijo tudi na daljše proge. Pohvalimo lahko dobro zvočno izolacijo, saj se v zajetni kabini vsi med seboj pogovarjajo brez zvočnih motenj iz zunanjosti. Po drugi strani ima voznik več težav zaradi širokega B-stebrička, zato se mora pri spremljanju bočnega prometa nagibati z glavo naprej in nazaj, da česa ne spregleda.

image
V 4,16 metra dolgem avtomobilu je za potnike dovolj prostora. Foto Aljaž Vrabec


Pod pokrovom delo opravlja zdaj že prepoznaven Fordov varčni litrski bencinski motor ecoboost. Iz sebe spravi okroglih sto KM (74 kW), kar je za umirjeno vožnjo povsem dovolj, za kakšno hitrejše pospeševanje v klanec pa zmanjka nekaj moči. Menjalnik je ročni šeststopenjski, poraba pa je znašala 6,8 litra na sto prevoženih kilometrov.

image
Koristna je tudi prilagodljiva polica, saj jo lahko spuščate ali dvigujete. Foto Aljaž Vrabec


Na voljo je tudi več varnostnih asistenčnih sistemov, serijski so na primer zaznavanje pešcev, omejevalnik hitrosti s prepoznavanjem znakov in sistem za stabilizacijo vozila v primeru bočnega vetra. Med doplačljivo opremo so najbolj koristni senzorji in kamera za vzvratno parkiranje. Ko potegnemo črto, je dobrih 17 tisoč evrov, kolikor stane testni primerek, zelo razumna cena.

image
Ford tourneo courier 1.0 ecoboost. Foto Aljaž Vrabec