Pri tem avtomobilu ni nič vsakdanje (FOTO)
BMW i8 roadster je predvsem za uživanje, zato ne iščite prostornosti.
Odpri galerijo
Skušnjava je tako velika, da je potrebna previdnost. A ne samo voznika! Paziti morajo predvsem mimoidoči, ki pozabijo gledati okoli sebe in se pogovarjati s svojo družbo, saj vidijo samo njega. BMW i8 roadster.
Veliko pridevnikov bi lahko uporabili za njegov opis – športen, mišičast, atletski, dirkaški –, toda v resnici ne gre toliko za opis kot doživetje. BMW je namreč z i8 postavil na ogled avtomobilsko prihodnost, hkrati pa pokazal veliko poguma, da je takšen model pripravljen poslati med kupce in ga ne samo narisati kot koncept.
»Kaj ti bo takšen avtomobil, če je neuporaben?« je bilo pogosto vprašanje v času testnih voženj, vendar je popolnoma neumestno, saj je že tako jasno, da nihče ne kupi BMW i8, ker potrebuje koristen avtomobil. Uporaben je namreč toliko kot vrhunska slika ali prestižna ura. Kupiš ga zaradi užitka, ponosa in drugačnosti, torej zaradi stvari, ki jih ne moreš izmeriti. In tudi cena je nepomembna. Osnovna cena je 162.500 evrov, testni primerek stane 180.460 evrov, a kdor ima toliko denarja, išče statusni simbol za svoj življenjski slog in bi ga izbral, četudi bi bil i8 še dražji. Kupil ga bo, ker mu je všeč, in ne zaradi ugodne cene.
Pri tem avtomobilu ni razuma tako rekoč nikjer. Odlagalnih prostorov skoraj ni, v prtljažnik gre samo manjši nahrbtnik, kakšna brisača in kopalke (88 litrov prostora), za sedežema pa je v treh ločenih luknjah prostora še za 92 litrov. Vrata se odpirajo v zrak, zato ga je nemogoče parkirati na tesne prostore, druge klopi za tretjega ali četrtega potnika ni. Težko je tudi sesti vanj, kar pa se precej olajša, če je streha odprta. Postopek odpiranja traja petnajst sekund in opraviti ga je mogoče do hitrosti 50 kilometrov na uro.
Toda komu mar razum. BMW i8 je avtomobil za uživanje voznika (ali voznice), zraven pa je prostor za izbrano osebo. Že prvi ovinek je dovolj za ljubezen na prvi pogled, vsak naslednji navezanost samo še poglablja. Športnost namreč ni le v videzu, ampak tudi v tehniki.
Skupno ima 275 kW (374 konjskih moči), od tega 170 kW (231 konjev) prispeva 1,5-litrski trivaljni bencinski motor, ki poganja zadnji par koles, in 105 kW (143 konjev) elektromotor, ki žene sprednji kolesi. Stotico doseže v vsega 4,6 sekunde, pri poganjanju pa se dobro sliši rjovenje bencinskega motorja. Litij-ionski akumulator se polni na zunanjem omrežju in ima zmogljivost 11,6 kWh. Zgolj z uporabo električnega motorja BMW i8 roadster opravi solidnih petdeset kilometrov. Na koncu tako spoznamo, da vendarle ni vse skregano z zdravo pametjo!
Veliko pridevnikov bi lahko uporabili za njegov opis – športen, mišičast, atletski, dirkaški –, toda v resnici ne gre toliko za opis kot doživetje. BMW je namreč z i8 postavil na ogled avtomobilsko prihodnost, hkrati pa pokazal veliko poguma, da je takšen model pripravljen poslati med kupce in ga ne samo narisati kot koncept.
Zastopnik: BMW Slovenija
Cena: 162.500 € (testno vozilo 180.460 €)
Euro NCAP: Preizkus ni bil opravljen.
Izpust CO₂: 46 g/km
Cena: 162.500 € (testno vozilo 180.460 €)
Euro NCAP: Preizkus ni bil opravljen.
Izpust CO₂: 46 g/km
Statusni simbol
»Kaj ti bo takšen avtomobil, če je neuporaben?« je bilo pogosto vprašanje v času testnih voženj, vendar je popolnoma neumestno, saj je že tako jasno, da nihče ne kupi BMW i8, ker potrebuje koristen avtomobil. Uporaben je namreč toliko kot vrhunska slika ali prestižna ura. Kupiš ga zaradi užitka, ponosa in drugačnosti, torej zaradi stvari, ki jih ne moreš izmeriti. In tudi cena je nepomembna. Osnovna cena je 162.500 evrov, testni primerek stane 180.460 evrov, a kdor ima toliko denarja, išče statusni simbol za svoj življenjski slog in bi ga izbral, četudi bi bil i8 še dražji. Kupil ga bo, ker mu je všeč, in ne zaradi ugodne cene.
Pri tem avtomobilu ni razuma tako rekoč nikjer. Odlagalnih prostorov skoraj ni, v prtljažnik gre samo manjši nahrbtnik, kakšna brisača in kopalke (88 litrov prostora), za sedežema pa je v treh ločenih luknjah prostora še za 92 litrov. Vrata se odpirajo v zrak, zato ga je nemogoče parkirati na tesne prostore, druge klopi za tretjega ali četrtega potnika ni. Težko je tudi sesti vanj, kar pa se precej olajša, če je streha odprta. Postopek odpiranja traja petnajst sekund in opraviti ga je mogoče do hitrosti 50 kilometrov na uro.
Prostor samo za izbrance
Toda komu mar razum. BMW i8 je avtomobil za uživanje voznika (ali voznice), zraven pa je prostor za izbrano osebo. Že prvi ovinek je dovolj za ljubezen na prvi pogled, vsak naslednji navezanost samo še poglablja. Športnost namreč ni le v videzu, ampak tudi v tehniki.
Skupno ima 275 kW (374 konjskih moči), od tega 170 kW (231 konjev) prispeva 1,5-litrski trivaljni bencinski motor, ki poganja zadnji par koles, in 105 kW (143 konjev) elektromotor, ki žene sprednji kolesi. Stotico doseže v vsega 4,6 sekunde, pri poganjanju pa se dobro sliši rjovenje bencinskega motorja. Litij-ionski akumulator se polni na zunanjem omrežju in ima zmogljivost 11,6 kWh. Zgolj z uporabo električnega motorja BMW i8 roadster opravi solidnih petdeset kilometrov. Na koncu tako spoznamo, da vendarle ni vse skregano z zdravo pametjo!