Pri tem avtomobilu ni nič vsakdanje (FOTO)

BMW i8 roadster je predvsem za uživanje, zato ne iščite prostornosti.
Fotografija: Veliko pridevnikov bi lahko uporabili za njegov opis – športen, mišičast, atletski, dirkaški –, toda v resnici ne gre toliko za opis kot doživetje. FOTO: Aljaž Vrabec
Odpri galerijo
Veliko pridevnikov bi lahko uporabili za njegov opis – športen, mišičast, atletski, dirkaški –, toda v resnici ne gre toliko za opis kot doživetje. FOTO: Aljaž Vrabec

Skušnjava je tako velika, da je potrebna previdnost. A ne samo voznika! Paziti morajo predvsem mimoidoči, ki pozabijo gledati okoli sebe in se pogovarjati s svojo družbo, saj vidijo samo njega. BMW i8 roadster.

Veliko pridevnikov bi lahko uporabili za njegov opis – športen, mišičast, atletski, dirkaški –, toda v resnici ne gre toliko za opis kot doživetje. BMW je namreč z i8 postavil na ogled avtomobilsko prihodnost, hkrati pa pokazal veliko poguma, da je takšen model pripravljen poslati med kupce in ga ne samo narisati kot koncept.



Kupiš ga zaradi užitka, ponosa in drugačnosti, torej zaradi stvari, ki jih ne moreš izmeriti. FOTO: Aljaž Vrabec
Kupiš ga zaradi užitka, ponosa in drugačnosti, torej zaradi stvari, ki jih ne moreš izmeriti. FOTO: Aljaž Vrabec


Statusni simbol


»Kaj ti bo takšen avtomobil, če je neuporaben?« je bilo pogosto vprašanje v času testnih voženj, vendar je popolnoma neumestno, saj je že tako jasno, da nihče ne kupi BMW i8, ker potrebuje koristen avtomobil. Uporaben je namreč toliko kot vrhunska slika ali prestižna ura. Kupiš ga zaradi užitka, ponosa in drugačnosti, torej zaradi stvari, ki jih ne moreš izmeriti. In tudi cena je nepomembna. Osnovna cena je 162.500 evrov, testni primerek stane 180.460 evrov, a kdor ima toliko denarja, išče statusni simbol za svoj življenjski slog in bi ga izbral, četudi bi bil i8 še dražji. Kupil ga bo, ker mu je všeč, in ne zaradi ugodne cene.

Skupno ima 374 konjskih moči (275 kW), od tega 231 konjev (170 kW) prispeva 1,5-litrski trivaljni bencinski motor in 143 konjev (105 kW) elektromotor. FOTO: Aljaž Vrabec
Skupno ima 374 konjskih moči (275 kW), od tega 231 konjev (170 kW) prispeva 1,5-litrski trivaljni bencinski motor in 143 konjev (105 kW) elektromotor. FOTO: Aljaž Vrabec


Pri tem avtomobilu ni razuma tako rekoč nikjer. Odlagalnih prostorov skoraj ni, v prtljažnik gre samo manjši nahrbtnik, kakšna brisača in kopalke (88 litrov prostora), za sedežema pa je v treh ločenih luknjah prostora še za 92 litrov. Vrata se odpirajo v zrak, zato ga je nemogoče parkirati na tesne prostore, druge klopi za tret­jega ali četrtega potnika ni. Težko je tudi sesti vanj, kar pa se precej olajša, če je streha odprta. Postopek odpiranja traja petnajst sekund in opraviti ga je mogoče do hitrosti 50 kilometrov na uro.

Litij-ionski akumulator se polni na zunanjem omrežju in ima zmogljivost 11,6 kWh. FOTO: Aljaž Vrabec
Litij-ionski akumulator se polni na zunanjem omrežju in ima zmogljivost 11,6 kWh. FOTO: Aljaž Vrabec


Prostor samo za izbrance


Toda komu mar razum. BMW i8 je avtomobil za uživanje voznika (ali voznice), zraven pa je prostor za izbrano osebo. Že prvi ovinek je dovolj za ljubezen na prvi pogled, vsak naslednji navezanost samo še poglablja. Športnost namreč ni le v videzu, ampak tudi v tehniki.

Odlagalnih prostorov je (pre)malo, v avtomobil pa je najlažje sesti pri odprti strehi. FOTO: Aljaž Vrabec
Odlagalnih prostorov je (pre)malo, v avtomobil pa je najlažje sesti pri odprti strehi. FOTO: Aljaž Vrabec


Skupno ima 275 kW (374 konjskih moči), od tega 170 kW (231 kon­jev) prispeva 1,5-litrski trivaljni bencinski motor, ki poganja zadnji par koles, in 105 kW (143 konjev) elektromotor, ki žene sprednji kolesi. Stotico doseže v vsega 4,6 sekunde, pri poganjanju pa se dobro sliši rjovenje bencinskega motorja. Litij-ionski akumulator se polni na zunanjem omrežju in ima zmog­ljivost 11,6 kWh. Zgolj z uporabo električnega motorja BMW i8 road­ster opravi solidnih petdeset kilometrov. Na koncu tako spoznamo, da vendarle ni vse skregano z zdravo pametjo!

Vsaka podrobnost je na pravem mestu. FOTO: Aljaž Vrabec
Vsaka podrobnost je na pravem mestu. FOTO: Aljaž Vrabec


Odlagalnih prostorov je (pre)malo, v avtomobil pa je najlažje sesti pri odprti strehi. FOTO: Aljaž Vrabec
Odlagalnih prostorov je (pre)malo, v avtomobil pa je najlažje sesti pri odprti strehi. FOTO: Aljaž Vrabec

Komentarji: