Prihodnost je električna

10 vprašanj za Roberta Lešnika

Objavljeno
17. februar 2019 07.00
Posodobljeno
17. februar 2019 07.00
Robert Lešnik, vodja zunanjega oblikovanja pri znamki Mercedes-Benz
Foto Uroš Hočevar
G. P.
G. P.
Znane Slovence sprašujemo o njihovi »avtomobilistični« zgodovini in pričakovanjih, povezanih z alternativnimi pogonskimi sistemi, kot so hibridna in električna vozila, malce tudi o drugih načinih premikanja in njihovih izzivih. Tokrat je odgovarjal Robert Lešnik, oblikovalec avtomobilov, ki je kariero začel pri Volkswagnu, nadal­jeval pri Kii, leta 2014 pa prišel k Mercedes-Benzu, pri katerem je zdaj vodja celotnega zunanjega oblikovanja.


Kdaj ste opravili vozniški izpit in kateri je bil vaš prvi avtomobil? Potem so se zvrstili …

Vozniški izpit sem opravil dan po 18. rojstnem dnevu. Prvi avtomobil je bil rabljen yugo 55, za njim pa VW golf 2, seat ibiza, nissan micra, golf4, VW beetle, alfa 156 sportwagon, VW passat, mini, hyundai santa fe, kia sorento, mercedes C, B, E, GLK, GLE coupe, E all-terrain, CLS shooting brake, C plug-in hybrid, G, CLS ...


Danes vozite? In zakaj?

Mercedes-benz CLS 450 4matic. Ker mi je všeč in mi pristaja.


Kako vidite prihodnost razvoja pogonskih agregatov za osebna vozila? Kaj menite o prihodnosti dizelskih motorjev?

Motorji z notranjim zgorevanjem, v različnih izvedbah, bodo še dolgo naši spremljevalci. Tudi sodobni dizelski motorji so, kar zadeva izpust ogljikovega oksida, bolj čisti od drugih in do okolja prijazni. A prihodnost je zagotovo električna. In naš novi EQC je le začetek. Že čez tri leta bomo imeli v vsakem razredu najmanj en električni model.


Kateremu pogonu dajete prednost med alternativnimi rešitvami: hibridnemu ali povsem električnemu?

Električnemu.


Kaj je za vas pomembnejše: prevožena razdalja z enim polnjenjem takšnega ali drugačnega goriva ali čistost izpustov?

Prevožena razdalja. Količina izpustov je odvisna od velikosti vozila, motorja, načina vožnje. Če nekdo vozi velik SUV, potem ne gre pričakovati čudežev. Teža, velikost in s tem povezana slabša aerodinamika vplivajo na porabo energije. Tudi pri električnih vozilih.


Kakšen pogon bo imel vaš naslednji avto?

Motor z notranjim zgorevanjem.


Uporabljate javni prevoz?

Vlak precej pogosto.


Se vozite s kolesom – zgolj za rekreacijo ali tudi za vsakdanje potrebe?

Z gorskim kolesom, in to samo za rekreacijo.


Kdaj ste se nazadnje peljali z vlakom?

Pred kratkim.


Katere so po vašem mnenju največje pomanjkljivosti na naših cestah oziroma v prometu? Kakšne rešitve predlagate?

Postavitev zadostnega števila in dovolj zmogljivih polnilnih mest za električna vozila, ki v bližnji prihodnosti prihajajo na trg. Pri prometni varnosti pa je eden največ­jih problemov fizična uporaba pametnega telefona med vožnjo. Sodobni avtomobili, na primer Mercedes-Benzov sistem MBUX (user interface), se povežejo s telefonom takoj ob vstopu, tako da ga vozniku za klic sploh ni več treba vzeti v roko in pogleda ne odvrne s ceste.

Pri prometni varnosti  je eden največ­jih problemov fizična uporaba pametnega telefona med vožnjo.