Prostoren družinski karavan

Kia ceed SW 1.0 T-GDI edition: Prtljažnik navduši, trivaljnik malo manj

Objavljeno
12. februar 2019 14.00
Posodobljeno
12. februar 2019 14.00
Težko bi rekel, da karavanski ceed buri domišljijo, je predvsem racionalen karavan, kar znajo ceniti družine. Foto Gregor Pucelj
V seriji karoserijskih in motornih različic novih ceedov (tretja generacija) smo tokrat preizkusili družinsko najbolj uporabno izvedbo ceed SW (sportswagon), ki je v kompaktnem razredu med najprostornejšimi karavani.

Do zadnjega stebrička je karavanski ceed enak petvratnemu, zaradi konkretno podaljšanega zadnjega dela oziroma previsa pa je daljši kar za 29 centimetrov, kar pomeni, da je dolg natanko 4,6 metra in za 9,5 cm presega predhodnika. To pomeni velik prtljažni prostor, ki ima za boljšo izkoriščenost dvojno dno, pod katerim so skriti trije razmeroma prostorni prekati, v katere lahko naložite manjše kose prtljage.


image
Nalaganje prtljage olajša nizek nakladalni rob. Zadnje luči so serijsko v LED-izvedbi. Foto Gregor Pucelj


Vse skupaj nanese 625 litrov prostornine, kar je 97 litrov več kot v predhodniku, in če naredimo primerjavo, hitro ugotovimo, da s prostorom za prtljago prekosi celo večje karavane iz segmenta D. Pa to še ni vse, s podiranjem naslon­jal sedežev v drugi vrsti v razmerju 40:60 se prtljažni prostor poveča vse do 1694 litrov. Pričakovano je novi ceed SW, tako kot petvratna izvedba, prostornejši tudi v potniški kabini, k čemur je pripomogla predvsem večja širina vozila, ki zdaj znaša 1,8 metra.

image
Osrednji zaslon je nameščen višje kot pri predhodniku in je za voznika preglednejši. Foto Gregor Pucelj


V potniški kabini so vgrajeni razmeroma kakovostni materiali. Armaturna plošča je razdeljena na dva dela, v zgornjem je osrednji »igralec« zaslon na dotik z zabavno-informacijskim sistemom, v spodnjem pa so stikala za nastavitev avdiosistema, ogrevanja in prezračevanja. Vse to ob solidni ergonomiji ustvarja prijetno vzdušje, ki ga dobro dopolnjuje nastavitev vzmetenja. Ker je jasno, da ceed SW ni dirkalnik, ima razmeroma mehko vzmetenje, ki solidno obvlada tudi slabo podlago, hkrati pa je še dovolj čvrsto za natančno vož­njo skozi ovinke. Čeprav pravijo, da ima neposrednejši volanski mehanizem kot predhodnik, je predvsem udobno družinsko vozilo.

image
Konkreten prostor za manjše kose prtljage je tudi v vdolbinah pod dnom prtljažnika. Foto Gregor Pucelj


V testnem primerku je bil vgrajen litrski turbobencinski trivaljnik z največjo močjo 88 kW (120 KM). V primerjavi s predhod­nikom je bil ta motor deležen več izboljšav, kljub temu pa me ni povsem prepričal. Predvsem je glasen ob odločnejšem speljevanju, ko se oglaša z za trivaljnike značilnim grgranjem. Se pa hitro umiri in je v višjih prestavah – preizkusili smo ga v različici s šeststopenjskim ročnim menjalnikom – prijetno tih, lahko bi rekel neopazen. Med vožnjo ceed SW s tem agregatom sploh ni počasen (največja hitrost 190 km/h), se mu pa pozna razmeroma majhen največji navor (172 Nm pri 1500–4000 vrt./min), ko je za odločnejše pospeševanje, recimo med prehitevanjem na avtocesti, treba prestaviti iz šeste v nižjo prestavo. Tako je suveren predvsem v hitrostnem območju od 70 do 130 km/h, ko zlahka vozi v šesti prestavi.

Kakor smo pri trivaljnikih že navajeni, odločnejša vožnja povzroči tudi večjo porabo goriva, ki se zlahka giblje okrog 8 l/100 km; moje testno povprečje pa se je ustavilo pri 7,4 litra.
 
Zastopnik: KMAG, Ljubljana
Cena: 19.990 €
Euro NCAP: Preizkus še ni bil opravljen.
Izpust CO₂: 125 g/km