Rast velika, delež majcen

Električni avtomobili 2018: Svetovna prodaja zrasla za 74 odstotkov, tesla 3 z največ registracijami.
Fotografija: Lani se je na vseh velikih trgih prodaja baterijskih električnih vozil zelo povečala, vendar z majhne osnove, tako da je njihov tržni delež še vedno majhen. Foto Shutterstock
Odpri galerijo
Lani se je na vseh velikih trgih prodaja baterijskih električnih vozil zelo povečala, vendar z majhne osnove, tako da je njihov tržni delež še vedno majhen. Foto Shutterstock

Lani je bilo svetu prodanih 1,26 milijona baterijskih električnih avtomobilov (tu niso všteti priključni hibridi), kar je bilo za tri četrtine več kot v letu prej, vendarle pa je bil njihov delež v celotni svetovni avtomobilski prodaji še vedno majhen: na skupno 86-milijonskem trgu je znašal 1,4 odstotka. To so podatki analitične družbe Jato Dynamics, po katerih je bil najbolj prodajani električni avtomobil lani tesla 3. Pri nas so bili na vrhu renault zoe, BMW i3 in nissan leaf, delež električnih pa je bil še opazno manjši kot v svetovnem merilu.

Lanskih 1,26 milijona prodanih baterijskih električnih avtomobilov je bilo, kot rečeno, precej več kot v letih pred tem (2017: 727 tisoč; 2016 391 tisoč). Ni presenečenje, da je bila med posameznimi trgi prodaja največja na Kitajskem (769 tisoč vozil), potem v ZDA (209 tisoč), nakar se zvrstijo tri zahodnoevropske države, in sicer Norveška s 46 tisoč primerki, Nemčija s 35 in Francija z 31 tisoč registracijami. V Evropski uniji je bilo lani prodanih 150 tisoč električnih avtomobilov, če upoštevamo še države članice Efta, jih je bilo vsega skupaj 201 tisoč, kar je zelo blizu ameriškemu rezultatu. Mimogrede, priključnih hibridov so lani v Evropi prodali 182 tisoč, njihova rast je bila zaradi odprave subvencij v nekaterih državah in tudi začasnega umika modelov, povezanega z novimi postopki merjenja izpustov, manjša kot pri baterijskih. V Sloveniji je bilo po podatkih Acea lani na novo registriranih 467 baterijskih električnih avtomobilov, kar je bilo sicer precej več kot v letu prej (288), na celotnem trgu pa je bil delež manjši kot v svetovnem merilu, le 0,64 odstotka.


Kdo so najmočnejši proizvajalci?


Pri proizvajalcih Jato na prvo mesto postavlja ameriško podjetje Tesla, v katerem naj bi lani skupno izdelali 230 tisoč električnih avtomobilov, na drugem in tretjem mestu sta kitajska proizvajalca BAIC (Beijing Automotive Industry Holding, državno podjetje) in BYD (menda to pomeni Build Your Dreams, vsekakor pa drži, da je v družbo nekaj denarja vložil milijarder Warren Buffett) s po 195 in 95 tisoč primerki. Četrti je bil Nissan z 92 tisoč prodanimi električnimi avtomobili in za njim še en kitajski predstavnik Zotye s 64 tisoč. Kaj pa posamezni modeli: prvi naj bi bil lani tesla model 3 s 138 tisoč primerki, o njem je bilo povedanega že veliko, pa vseeno ponovimo, da gre za prestižno limuzino z dokajšnjim dosegom 400 km. Drugi najbolj prodajani električni avtomobil je bil po Jatu lani kitajski BAIC serije EC (92 tisoč). Gre za manjši model z videzom križanca in akumulatorjem z zmogljivostjo 30 kWh.

Nissanovega leafa tudi pri nas že dobro poznamo, lani so jih po svetu prodali 85 tisoč, kot je znano, letos po osnovni dobiva še močnejšo izvedbo. Na petem mestu pa je bil dvosedežni malček zotye E200, ki je bil predstavljen leta 2015 in deluje kot električni smart po kitajsko (51 tisoč prodanih). Za primerjavo, najbolj uspešno klasično gnano vozilo na svetu je bil lani sloviti Fordov poltovornjak (pick-up) F series, ki je imel več kot milijon kupcev.



Poglejmo še najbolj uspešne električne predstavnike pri nas. Trije so si bili lani z ramo ob rami: po podatkih sekcije za osebna motorna vozila pri TZS je bilo prodanih po 108 primerkov renaulta zoe in BMW i3, nissan leaf pa je prišel do številke 106.


Težave z dobavami


Kaj pa letos? Natančnih napovedi nismo našli, kar zadeva pri nas najbolj uspešne električne modele, je BMW i3 zdaj že na voljo z močnejšim akumulatorjem (42 kWh) in pričakujejo, da bo zanj še več zanimanja kot v uspešnem preteklem letu. Tudi renault zoe bi utegnil osvojiti nekaj več kupcev, s pripombo, da bo povsem nov model pri nas predstavljen šele konec leta. Enako velja, da bo nissan leaf z zmogljivejšim akumulatorjem (60 kWh) pri nas dosegljiv šele v začetku leta 2020, a imajo velike načrte že z dosedanjim z zmogljivostjo 40 kWh.



Oba korejska proizvajalca premoreta zelo zanimive električne izdelke, vendar ju pestijo izrazite težave z dobavami. Tako bo iz Kie do Slovenije letos prišlo kvečjemu nekaj deset primerkov električnega nira in soula, kot je znano, pa je zelo dolga čakalna doba (vsaj pol leta) tudi za Hyundaievo električno kono. Skoraj ni verjeti, da bi pri nas dočakali po dosegu nadvse zmogljivega opla e-ampera, ki ga izdeluje Oplov nekdanji last­nik General Motors v ZDA in ga bo v Evropi predvidoma dobavljal le na nekaj trgov, kot je Norveška, kjer je bilo zanj že pred precej časa oddanih zelo veliko naročil.

Komentarji: