Rdeča bencinska japonka

Mazda3 G122 plus: Tehnični in oblikovni biser, uporabnost se je temu malo uklonila.

Objavljeno
16. maj 2019 15.00
Posodobljeno
16. maj 2019 15.00
Nova mazda3 ne izstopa le zaradi posebne hišne rdeče barve, ampak tudi zaradi zasnove, ki avtomobil nižjega srednjega razreda približa športnim kupejem. FOTO: Boštjan Okorn
Mazda vsekakor zna ugoditi evropskemu okusu. Nova trojka prinaša v še vedno najbolje prodajani avtomobilski razred šport­ne poteze, podčrtane s kupejevsko eleganco. Morda še bolj pomembno je, da je v avtomobil vgrajena napredna tehnika, ki gre pri Mazdi v drugo smer kot pri številnih tekmecih.

Mazda3 G122 plus
Zastopnik: MMS, Ljubljana
Cena: 23.790 evrov (testni avtomobil: 24.640 evrov)
Euro NCAP: Preizkus še ni bil opravljen.
Izpusti CO₂: 136 g/km


Testne mazde3 na cesti ne morete zgrešiti, odeta je v hišno barvo, kristalno rdečo z dušo (soul crystal red). Prefinjena prenova je potisnila kabino še malo bolj nazaj, s tem so jo približali klasičnim športnim kupejem, kupejevska je tudi linija za sprednjimi vrati, kar pa ni več samo pozitivno, saj so s tem občut­no zmanjšali površino stranskih šip zadaj. Otroci se bodo pritoževali. Pa tudi kakšen višjerasel potnik na zadnji klopi, saj bo z glavo zelo blizu stropa.

image
Zadnji del zaznamuje debel stebriček, stranske šipe pa so majhne in ozke, zato otrokom ne bodo najbolj všeč. FOTO: Boštjan Okorn


Spredaj se sedi precej nizko, sploh v času športnih terencev je to še bolj opazno. Volanski obroč je prijazno majhen, pohvalim preprosto upravljiv in prav nič izstopajoč infozabavni sistem, tudi prostor med merilniki je precej klasično odmerjen. Da ni nič prepuščeno naključju, dokazuje sistem HUD, ki prikazuje podatke neposredno na vetrobransko steklo, ne pa na cenen plastičen zaslon. Nasploh je notranjost elegantna, kakovost materialov pa skoraj prestižna.

image
Notranjost je zgledno urejena, uporabljeni materiali pa visoke kakovosti. Pohvaliti velja tudi preprosto upravljiv in prav nič izstopajoč infozabavni sistem. FOTO: Boštjan Okorn


Klimatska naprava nas je v sončnih jutrih po nepotrebnem (in predolgo) segrevala, med vožnjo po spomladanskem soncu pa premalo hladila. V opremi testnega avtomobila je bila vključena cela plejada sodobnih pripomočkov za pasivno varnost, a se je kdaj pa kdaj za kakšnega od njih vendarle pokazalo, da je preveč občutljiv. Manj pozitivno lahko ocenimo tudi prtljažnik, saj je s 351 litri med manjšimi v razredu, »ponaša« se s precej visoko stopnico.

image
Kakovost sedenja zadaj je odvisna od višine potnikov, visokorasli se bodo z glavo hitro približali stropu. V sredini je bolje pustiti prostor za naslon za roke. FOTO: Boštjan Okorn


Če bo s tem mazda3 odvrnila kak­šnega družinskega očeta, pa bo z občutki med vožnjo zagotovo pridobila ljubitelje vrtenja volanskega obroča. Neposredno krmiljenje in čvrsto, a ne neudobno podvozje v kombinaciji z dovolj zmogljivim in izjemno uglajenim motorjem ter natančnim šeststopenjskim ročnim menjalnikom vzbuja pristne občutke in užitke med vožnjo. O motorju bi lahko napisali poseben prispevek, tule le nekaj dejstev: namesto »downsizinga« so se pri Mazdi odločili za »upsizing«, zato 90 kW prihaja iz dvolitrskega štirivaljnika. Dodali so mu majhno 24-voltno baterijo, ki se polni z rekuperacijo, pomaga pa med stanjem, ko je motor lahko dlje izključen, in speljevanjem, ko izniči učinek nihanja med prestavljanjem navzgor. Za povrhu lahko motor med mirno vožnjo deluje z zgolj dvema valjema (kar se predvsem pri nizkih vrtljajih občasno čuti), omogoča pa tudi »jadranje«, ko se izključijo vsi štirje valji. Rezultat: na testu smo med relacijsko vožnjo porabo spustili tudi pod šest litrov na 100 km, v povprečju pa je znašala 6,4 litra na 100 km.

image
Prtljažni prostor je manjše razočaranje, saj je med najmanjšimi v razredu in ima visoko stopnico. FOTO: Boštjan Okorn