Renault zoe z daljšim dosegom

Francoski elektropionir je odrasel.

Objavljeno
20. december 2019 12.00
Posodobljeno
20. december 2019 12.50
Novi zoe je na voljo z dvema elektromotorjema in enotnim pogonskim akumulatorjem zmogljivosti 52 kWh, kar zadošča za do 395 km dosega. FOTO: Blaž Kondža
Novi renault zoe prinaša novo zasnovo zunanjosti in notranjosti, ki je še bolj prilagojena električni mobilnosti. Sprednji del je povsem prenovljen, obrisi izklesanega pokrova motorja pa se stekajo v povečan romb, ki je hkrati tudi loputa, pod katero je skrita polnilna vtičnica. Nova sta žarometa z izključno svetlečimi diodami in prepoznavnim svetlobnim pečatom v obliki nasproti obrnjenih črk C.

image
Notranjost je sveže oblikovana, izdelana iz recikliranih in na otip prijetnih materialov. FOTO: Blaž Kondža


V kabini izstopa desetpalčni zaslon pred voznikom, ki je edinstven v tem segmentu in na voljo že od osnovne različice. Armaturna plošča je iz mehkega materiala, tu so uporabili reciklirane materiale. Elektronska prestavna ročica, samodejna parkirna zavora in indukcijsko polnjenje pametnih telefonov so le nekatere od novinčevih posebnosti. Potniki zadaj imajo kar nekaj prostora. Prtljažnik s prostornino 338 litrov in zložljiva sedežna klop poskrbita za možnost prevažanja veliko prtljage.

Novo srce

Novo je tudi srce zoe – litij-ionski pogonski akumulator Z.E. 50 ima z 52 kWh večjo zmogljivost, ki naj bi zagotovil do 395 kilometrov dosega, merjeno po novem standardu WLTP. Poleg že znanega elektromotorja R110 z največjo močjo 80 kW je tu še novi R135, ki zmore 100 kW moči in 245 Nm navora.
image
Možno je tudi polnjenje z enosmernim tokom do 50 kW moči; zoe na 22 kW polnilni postaji napolnimo v treh urah.
FOTO: Blaž Kondža
To zadošča za najvišjo hitrost 140 km/h. Novinec ima odslej tudi možnost polnjenja z enosmernim tokom (DC), tako da je trenutno edini električni avtomobil na trgu, ki ponuja možnost polnjenja tako z izmeničnim tokom (AC) do 22 kW moči ali z enosmernim do 50 kW moči.



Vgradnja ločenega zavornega sistema omogoča regenerativno zaviranje ob vsaki priložnosti, v nasprotju z mehanskim delovanjem kolutnih zavor, ki kinetično energijo pretvorijo v toplotno in jo razpršijo v okolje. Vozilo ponuja še nov način vožnje, s katerim vozniku skoraj ni več treba uporabljati zavorne stopalke. Z vklopljenim načinom vožnje B (B mode) avtomobil ob sprostitvi stopalke za plin upočasnjuje znatno hitreje.

Različni poslovni modeli nakupa

Renault ohranja dva načina nakupa zoe, z ali brez najema baterije. Cena šibkejšega zoe R110 z osnovno opremo life znaša 32.690 evrov oziroma 24.390 z najemom. Zmogljivejši R135 z opremo zen stane od 34.790 evrov oziroma 26.490 z najemom baterije. Zastopnik daje še 3000 evrov popusta, državna subvencija za nakup električnega vozila pa trenutno znaša 7500 evrov.

image
Cena na slovenskem trgu se začne pri 32.690 evrih oziroma 24.390 z najemom baterije. FOTO: Blaž Kondža


Kot tretja možnost, ki so jo ponudili slovenskim kupcem, je možnost triletnega najema (lizinga), pri katerem plačujemo mesečne obroke (od 159 evrov mesečno, odvisno od različice in letnih prevoženih kilometrov) in po preteku pogodbe avtomobil vrnemo Renaultu.