S prostornostjo kot vselej radodaren

Fiat 500L z osvežitvijo ostaja aktualen.
Fotografija: Fiat 500L je nenavaden križanec, a prav ta drugačnost mu olajša koketiranje s terenskim modnim trendom. FOTO: Andrej Brglez
Odpri galerijo
Fiat 500L je nenavaden križanec, a prav ta drugačnost mu olajša koketiranje s terenskim modnim trendom. FOTO: Andrej Brglez

Roberto Giolito, vodja oblikovanja pri Fiatu, je navdih za prepoznavno arhitekturo fiata 500L dobil tudi pri prvi multipli 600, ki je prednji del potisnila nazaj in navzgor. Višje sedenje, precej pokončna postavitev vetrobranskega stekla, visoka streha in izstopajoči dvojni A-stebriček pa dajejo avtomobilu tudi v zrelih privlačno drugačnost. Tokrat preizkušeni cross k naštetemu doda še osvežen »mestnoterenski« make-up.

Roberto je zrisal nekaj izjemnih fia­tov. Na primer sodobno, ali bolje, zadnjo multiplo in leta 2004 koncept trepiuno, s katerim je zakoličil oblikovalski presežek fiata 500, za katerega se zdi, da ne pozna staranja. Podaljšani 500L je nastajal v času, ko se je že vedelo, da si bodo mestni terenci v prihodnjih letih rezali vedno večji delež prodaje, da bodo razred karavanov in predvsem enoprostorcev napadli tako silovito, kot vidimo zdaj, pa še ni bilo mogoče predvideti.



Pregledna in prostorna kabina, sodobna multimedija in gumb za izbiro načina vožnje, ki s podporo elektronike išče dodaten oprijem pod kolesi. FOTO: Andrej Brglez
Pregledna in prostorna kabina, sodobna multimedija in gumb za izbiro načina vožnje, ki s podporo elektronike išče dodaten oprijem pod kolesi. FOTO: Andrej Brglez


Posledice plenilskega pohoda mestnih terencev se že poznajo. Nekateri proizvajalci enoprostorske modele preprosto umikajo iz ponudbe, drugi jih poskušajo preobleči v oblačila za šport in rekreacijo v naravi. Fiat 500L cross spada med slednje. V nasprotju z večino tekmecev pa je zaradi občutno drugačne karoserijske zasnove, ki poudarja visoko držo in napihnjene gabarite, v precejšnji prednosti, saj terenski modni dodatki nanj padejo skoraj samodejno. Tudi zato ga je zadnja prenova svetil in nekaterih drugih karoserijskih dodatkov zlahka naredila mestno »makadamsko« svežega.

Prtljažnik ima veliko litrov in je tudi za nakladanje ugodne škatlaste oblike. FOTO: Andrej Brglez
Prtljažnik ima veliko litrov in je tudi za nakladanje ugodne škatlaste oblike. FOTO: Andrej Brglez


Dober vtis pustijo tudi nov volan in temeljito predelani sedeži, ki dvigajo raven udobja v vožnji. Hvalimo preglednost čez vse skrajne karoserijske robove in splošno preprostost rabe, ki se še posebno pokaže pri manevriranju skozi ozke urbane prometne izzive in parkiranju. Kabina je prijetno svetla, iz nje imajo zaradi visokega sedenja in ugodne klasične zasnove vrat z nižjim spodnjim robom okna zelo dober pogled v svet tudi otroci v otroških sedežih. Avtomobil poleg tega ohranja nekaj še do nedavnega tako visoko cenjenih enoprostorskih atributov, predvsem veliko prostora za potnike v kabini, dobro prilagodljivost zadnje klopi in velikost prtljažnika, ki ni uporaben samo zaradi osnovnih 455 litrov, ampak tudi zaradi škatlaste oblike, ki močno olajša nalaganje večjih ali nepravilno oblikovanih kosov tovora.

Dizelski motor z 1,6 litra prostornine lepo potegne, ni glasen in ima solidno porabo. FOTO: Andrej Brglez
Dizelski motor z 1,6 litra prostornine lepo potegne, ni glasen in ima solidno porabo. FOTO: Andrej Brglez


Zmogljiv 1,6-litrski dizelski agregat ima zdrav navor, razmeroma dobro zvočno izolacijo, primerno moč in ugodno porabo goriva. Ta je v našem primeru znašala 6 l/100 km. Takšen 500L cross se zato zdi več kot primeren partner za vse, ki prevozite več kilometrov in ki veliko potniško kabino radi dodatno obremenite, saj bo motor uspešno kos tudi takim izzivom.

Komentarji: