Šibkejši dizel se nima česa sramovati

Opel grandland X 1.5 dizel ultimate: Najprimernejši za družinsko uporabo
Fotografija: Grandland X je Oplov križanec, ki nosi Peugeotove gene in ga poganja tudi njegov dizelski agregat. Foto Gregor Pucelj
Odpri galerijo
Grandland X je Oplov križanec, ki nosi Peugeotove gene in ga poganja tudi njegov dizelski agregat. Foto Gregor Pucelj

V širokem spektru Oplovih športnih terencev je grandland X največji in najmlajši. Spomladi bosta minili dve leti, odkar smo ga spoznali, in v tem času je postal prepoznaven Oplov avtomobil. Tokrat smo preizkusili šibkejši dizelski motor.

Opel ima že nekaj časa športne terence (SUV), v zadnjih letih pa je ponudbo še razširil in vsem modelom dodal oznako X. Med njimi je največji grandland X, ki meri v dolžino 4,48 metra, medosna razdalja znaša 2,67 metra, vendar razvojniki poudarjajo, da je to eden najlažjih modelov v razredu (med 1,3 in 1,4 tone).

Armaturna plošča in prepoznavna ročica samodejnega menjalnika, ki je dobra rešitev. Foto Gregor Pucelj
Armaturna plošča in prepoznavna ročica samodejnega menjalnika, ki je dobra rešitev. Foto Gregor Pucelj


V vožnji se to pozna pri okretnosti, saj ima voznik občutek, kot da upravlja manjši avtomobil, le na luknjasti cesti ima več dela od pričakovanj. Tokrat je bil naš spremljevalec šibkejši 1,5-litrski dizelski štirivaljnik. Zmore 130 konjskih moči (96 kilovatov), največjo hitrost doseže pri 192 kilometrih na uro. Do stotice poseže v dobrih dvanajstih sekundah, na sto prevoženih kilometrov pa porabi od šest in sedem litrov goriva. Nikakor ni slabo, toda ker smo že preizkusili dvolitrski dizelski motor, priporočamo, da razmislite tudi o močnejši različici.

Po insignii je osemstopenjski samodejni menjalnik pristal še v grandlandu X in praksa je potrdila, da gre za dobro rešitev. Prestavljanje poteka tekoče in učinkovito, brez vsakršnih vmesnih sunkov. Grandland X ima doplačljiv paket (350 evrov) s programi za lažje speljevanje na slabših podlagah (pesek, sneg, blato), ni pa to štirikolesni pogon. Tukaj se pojavi vprašanje, kolikokrat evropski voznik resnično zaide na razrite, blatne ali peščene poti, toda da se bolje počuti v svojem avtomobilu, verjetno pomagajo tudi takšni dodatki.

Zadek deluje kar elegantno. Foto Gregor Pucelj
Zadek deluje kar elegantno. Foto Gregor Pucelj


Prostora je spredaj dovolj, bolj na tesno gre v drugi vrsti. Odrasli potniki morajo zadaj malo potrpeti, zato je precej očitno, da je grandland X najprimernejši za družinsko uporabo. Spredaj sedita starša, zadaj dva otroka, v obilnem prtljažniku pa je prostora za 514 litrov prtljage. Če drugo klop podrete, dobite do 1652 litrov prostora, pomanjkljivost je, da druge vrste ni mogoče vzdolžno premikati kot pri manjšem crosslandu X.

V paketu ultimate ima grandland X zares bogato opremo, saj ne manjka skorajda nič, kar je trenutno na voljo v tovrstnih avtomobilih. Za dobrih trideset tisočakov ne boste pogrešali ničesar bistvenega, morda le lepše oblikovne poteze v notranjosti, vsaj če ga primerjamo s sorodniki pri Peugeotu.


 

Komentarji: