Škoda kamiq je novi športni terenec

Ima veliko prostora, vendar brez štirikolesnega pogona.
Fotografija: V Škodini posadki športnih terencev je kamiq najmanjši. FOTO: Aljaž Vrabec
Odpri galerijo
V Škodini posadki športnih terencev je kamiq najmanjši. FOTO: Aljaž Vrabec

Športni terenci so tako rastoč razred osebnih avtomobilov, da so bili pri Škodi pripravljeni na smetišče zgodovine poslati celo priljubljenega yetija, kot naslednika pa ponujajo manjšega terenca kamiqa. Prve vožnje so potrdile pričakovano – avtomobil je namenjen za urejena cestišča, glavna odlika pa je izjemna prostornost, saj gre lahko vanj celotna začetna peterka slovenske košarkarske reprezentance.

Ko avtomobilski proizvajalci napovedo nov model, v sedanjih časih ni težko ugotoviti, da bodo pred ljudi zapeljali novega športnega terenca. Škoda je tako na ceste že poslala kodiaqa in karoqa, zdaj pa prihaja še en model, ki se začne s črko K in konča s Q – to je škoda kamiq.



Odmik od tal je za 39 milimetrov večji kot pri škodi scali, vstopni kot znaša spredaj 18,7 stopinje in zadaj 28,4 stopinje. FOTO: Aljaž Vrabec
Odmik od tal je za 39 milimetrov večji kot pri škodi scali, vstopni kot znaša spredaj 18,7 stopinje in zadaj 28,4 stopinje. FOTO: Aljaž Vrabec


Zajetna prostornost


V Škodini posadki športnih terencev je novinec najmanjši, vendar s 4,24 metra še vedno zajeten, tako da potnikom tudi na drugi klopi omogoča prostorsko razkošje. Kajti četudi je spredaj dvometraš, lahko za njim še vedno sedi drug dvometrski silak, pa ne bo prav nič tarnal zaradi utesnjenosti.

Zadnja klop se podira v razmerju 60:40, tedaj nastane do 1395 litrov prostora. FOTO: Aljaž Vrabec
Zadnja klop se podira v razmerju 60:40, tedaj nastane do 1395 litrov prostora. FOTO: Aljaž Vrabec


Kljub temu v prtljažnik ni mogoče naložiti toliko prtljage kot pri yetiju, kar so cenili mnogi kupci ukinjenega modela. Kamiq ima zadaj vsega za 400 litrov prostora, kar ni noben presežek, še za 26 litrov pa nanesejo različni odlagalni prostori v potniški kabini.
Pri Škodi poudarjajo, da želijo s kamiqom privabiti mlajše kupce, a stanje na trgu razkriva, da povprečna starost kupcev novih avtomobilov presega 50 let, hkrati pa ravno ti radi posežejo po športnih terencih, kajti v njih sedijo bolj pokonci in lažje vstopajo in izstopajo (hvaležna je predvsem njihova hrbtenica). Obenem bo kamiq za starejšo populacijo zanimiv zato, ker nima štirikolesnega pogona, saj ga preprosto ne potrebujejo pri svojih vsakodnevnih opravkih daleč od razritih cest.

Zunanjost prinaša nekaj novih prijemov. FOTO: Aljaž Vrabec
Zunanjost prinaša nekaj novih prijemov. FOTO: Aljaž Vrabec


Od 15 tisoč evrov navzgor


Zunanjost prinaša nekaj novih prijemov. Posebnost so žarometi, razdeljeni v dva elementa, na prtljažnih vratih pa ni več Škodinega logotipa, temveč napis Škoda z velikimi tiskanimi črkami. Po obliki hitro spomni tudi na večja brata kodiaqa in karoqa, hkrati pa na scalo (kot da je ta malo zrasla), kar ni čudno, saj sta nastala na isti osnovi.

Škoda kamiq nima štirikolesnega pogona. FOTO: Aljaž Vrabec
Škoda kamiq nima štirikolesnega pogona. FOTO: Aljaž Vrabec




Občuten napredek je opazen v notranjosti. Razvojniki so se odločili za mehko plastiko na vrhu armaturne plošče, enako velja za obloge vrat. Osrednji zaslon je eden večjih v razredu (9,2 palca), če boste odšteli več denarja, imate lahko še digitalne merilnike in 10,25-palčni zaslon.

Tudi zadaj je precej prostora. FOTO: Aljaž Vrabec
Tudi zadaj je precej prostora. FOTO: Aljaž Vrabec
Motorna paleta ni obširna, a zajema najpogostejše želje. Za ljubitelje dizla je tukaj 1,6-litrski turbodizelski motor s 115 konjskimi močmi (85 kW), večja pa je ponudba bencinarjev. Šibkejši litrski motor ima dve izvedbi (95 KM/70 kW in 115 KM/85 kW), vrhunec ponudbe pa je 1,5-litrski bencinar s 150 konjskimi močmi (110 kW). Na voljo sta ročna menjalnika (pet- ali šeststopenjski) in sedemstopenjski menjalnik DSG.

Škoda pričakuje, da bo kamiq njen drugi najbolje prodajani športni terenec, takoj za karoqom in pred kodiaqom. V Slovenijo bo prispel to jesen, začetna cena pa bo 15.382 evrov za najšibkejšega bencinarja, najbolje opremljen dizel s samodejnim menjalnikom pa bo vrh ponudbe pri 23.758 evrih.



V Slovenijo bo prispel to jesen, začetna cena pa bo 15.382 evrov za najšibkejšega bencinarja. FOTO: Aljaž Vrabec
V Slovenijo bo prispel to jesen, začetna cena pa bo 15.382 evrov za najšibkejšega bencinarja. FOTO: Aljaž Vrabec


Zunanjost prinaša nekaj novih prijemov. FOTO: Aljaž Vrabec
Zunanjost prinaša nekaj novih prijemov. FOTO: Aljaž Vrabec

Komentarji: