Skoraj kot v lovskem letalu  

 Na prvi vožnji: Superšportnik taycan kot začetek Porschejevega električnega obdobja

Objavljeno
07. september 2019 15.00
Posodobljeno
07. september 2019 15.00
Porsche taycan bo na voljo v dveh izvedenkah, šibkejši turbo in najzmogljivejših turbo S, obe pa nudita odlične pospeške. Foto Porsche
V sredo je Porsche svetovni javnosti predstavil svoje prvo popolnoma električno gnano vozilo – porsche taycan. Nam so ga še pred serijsko proizvodnjo pokazali že v začetku avgusta.

Delovo uredništvo Na kolesih je imelo že pred dobrim mesecem dni priložnost spoznati Porschejev prvi električni avtomobil taycan. Takrat je v enem od ADAC centrov varne vožnje potekala novinarska delavnica o električnem novincu iz Zuffenhausna. V dobrih petih urah so nam Porschejevi inženirji in marketinški strokovnjaki prikazali različne vidike nove štirivratne športne limuzine, ki združuje najnovejša tehnološka dognanja s tradicijo izdelave športnih avtomobilov v Zuffenhausnu. Prav tam, v prvi Porschejevi tovarni, ki je bila deležna naložbe  v višini milijarde evrov v posodobitve, bodo izdelovali taycan.

image
Armaturna plošča je v celoti digitalna. Foto Porsche


Vrhunec delavnice je bila vsekakor vožnja s taycanom po poligonu, kjer so nam njihovi testni vozniki pokazali, kaj novi stroj zmore. Tišina elektromotorjev se seveda ne more primerjati s hrupom, ki ga proizvaja šestvaljni bokserski motor v legendarnem 911. Čeprav avtomobil ni glasen, pa bodo mimoidoči vseeno deležni športne zvočne kulise, ki jo proizvedeta elektromotorja. Taycanova armaturna plošča je v celoti digitalna – klasični merilniki so se umaknili virtualnim, a njihova zasnova je še vedno Porschejevska. Njena posebnost je zaslon pred sovoznikovim sedežem. 

image
Porsche taycan (na fotografiji še malce zamaskiran na prvi vožnji) bo na voljo v dveh izvedenkah, šibkejši turbo in najzmogljivejših turbo S, obe pa nudita odlične pospeške. Foto Porsche


Brez dvoma je v taycana najbolje prisesti tešč, še posebej, če bo voznik iz njega izvlekel vseh 560 kilovatov (761 'konjev'), kolikor razvije njegov pogonski sklop v »overboost« funkciji pri najzmogljivejši različici turbo S. V ponudbi je namreč še šibkejša izvedenka turbo, ki razvije »le« 500 kW. Sile, ki delujejo na voznika in potnike v taycanu so skoraj takšne kot v lovskem letalu. Dobro, morda pretiravam, a ko s taycanom turbo S pospešimo od 0 do 100 km/h v pičle 2,8 sekunde, čutimo, kako se naši notranji organi ovijejo okoli hrbtenice. Najvišja hitrost, ki jo doseže taycan v primerjavi z njegovimi bencinskimi sorodniki ni izjemna, a 260 km/h je za električni avtomobil veliko. Namreč avtomobil tehta skoraj 2,3 tone – za primerjavo panamera tehta manj kot 2 toni, 911 carrera pa le 1,5 tone.


image
Pogonski sklop je prava inženirska mojstrovina. Foto Porsche


Dva elektromotorja


Taycanu so namenili dva elektromotorja, oba sinhrona s stalnim magnetom, vsak pa žene svojo os. Šibkejši 175- oziroma 190-kilovatni (odvisno od različice) skrbi za pogon sprednjih koles, močnejši 335-kilovatni pa je nad zadnjo osjo. Tako imamo štirikolesni pogon, ki je nadgrajen še s štirikolesnim krmiljenjem, oboje pa v sodelovanju z vrhunskimi pnevmatikami poskrbi za  ustrezno lego na cesti. Za učinkovito zaviranje poleg keramičnih zavor skrbi rekuperacija, ki se pri taycanu aktivira šele s pritiskom na zavorni pedal.

image
Taycanu so namenili dva elektromotorja, oba sinhrona s stalnim magnetom, vsak pa žene svojo os. Foto Porsche


Inženirji so imeli tudi izziv, kako uskladiti delovanje obeh elektromotorjev z voznikovimi ukazi. Tako ima avtomobil vgrajena dva menjalnika, enostopenjskega za sprednji elektromotor in dvostopenjskega, čigar krajša prestava poskrbi za pospeške, daljša pa za boljšo gospodarnost, za zadnji elektromotor.


Štiristo kilometrov


Tovarniške obljube o dosegu govorijo o dobrih 400 kilometrih – pri šibkejšem turbu 450 km pri močnejšem turbo S pa 416 km. Jasno, če bomo vozili ekonomično v posebnem voznem programu, kjer je hitrost omejena na 120 km/h, pogon pa je le na en kolesni par. Dirkaška vožnja, kakršno smo doživeli na poligonu, bo brez dvoma zelo zahtevna do pogonskega akumulatorja. Njegova zmogljivost je 93,4 kWh, celice pa so lepo razporejene po dnu vozila. Potnikom na zadnjih sedežih so namenili še t. i. garažo za stopala, kjer ni celic pogonskega akumulatorja. Zato taycan ponudi tudi udobno sedenje.

image
Taycan obljublja možnost nadvse hitrega polnjenja akumulatorja. Foto Porsche


Visokonapetostna napeljava v vozilu je 800-voltna, s čimer so dosegli manjši premer žic in s tem prihranili pri teži. Največja zmogljivost polnjenja z enosmernim tokom je 270 kW – na tako zmogljivi 800 V polnilnici taycana napolnimo do 80% v 22,5 minute. Dodajmo, da bo lastnikom taycana na voljo več kot 200.000 polnilnih mest po svetu v sklopu storitve Porsche Charging Service, za aktivacijo polnjenja pa bo zadoščala Porschejeva pametna kartica oziroma aplikacija. Uporaba storitve bo zanje prva 3 leta brezplačna.


Tretji steber


image
Porsche taycan uvodoma ne bo niti malo poceni. Foto Porsche

Taycan predstavlja tretji Porschejev steber; prvi so avtomobili z motorjem z notranjim zgorevanjem, drugi pa porscheji s hibridnim pogonom.
image
Kombinacija klasike in modernosti? Foto Porsche
In kot so nam predstavniki Porscheja povedali že na samem začetku te naelektrene delavnice – v motorjih z notranjim zgorevanjem vidijo še veliko razvojnega potenciala, zato se ljubitelji šestvaljnih bokserjev še nimajo kaj bati. Ne nazadnje je cena taycana postavljena zelo ekskluzivno – za šibkejšo različico taycan turbo bodo Nemci odšteli dobrih 152 evrskih tisočakov, močnejši turbo S pa bo tam stal kar 185.456 evrov.