Slovensko znanje proti tatvinam motociklov

Movalyse in vigobox: Motorist lahko kadarkoli preveri stanje in lokacijo motorja.

Objavljeno
23. april 2019 07.00
Posodobljeno
23. april 2019 07.00
Vigobox nam omogoča, da kadarkoli preverimo, kaj se dogaja z našim motociklom. Foto Luka Pašič
Ljubljansko podjetje Movalyse je razvilo posebno napravico za motocikle – poimenovali so jo vigobox –, ki med drugim omogoča lociranje motorja, celotna ponudba pa vključuje tudi zavarovanje jeklenega konjička proti kraji.

Pogled na prazno parkirišče, kjer je še pred uro stal jekleni konjiček na dveh kolesih, je gotovo ena najbolj neprijetnih izkušenj, ki jo lahko doživi motorist. Prav kraja motocikla iz garaže je spodbudila fante in dekleta iz ljubljanskega zagonskega podjetja Movalyse k razvoju učinkovitega načina za varovanje motorja. Rešitev, ki poleg črne skrinjice za motocikel vključuje tudi zavarovanje proti kraji, so poimenovali Vigo in je od danes na voljo na trgu.

image
Praktična novost podjetja Movalyse med drugim omogoča sledenje motociklu. Foto Luka Pašič


Ekipo Movalyse motoristi že poznamo, saj je pred leti zasnovala uporaben sistem za pametni izklop smernikov na motociklu STS. Ali je bil razvoj Viga logično nadaljevanje obstoječega sistema STS ali je ideja nastala kako drugače? Rok Upelj, operativni direktor podjetja, nam je povedal, da so jim pred dobrimi tremi leti ukradli motocikel iz garaže blizu podjetja: »Takrat smo začeli poizvedovati naokoli in iskati, kako lahko na najboljši način zavarujemo svoje motorje, in nismo našli ničesar, kar bi bilo zares učinkovito. Nato pa smo nehali iskati in se pred približno dvema letoma odločili, da bomo sami razvili rešitev. Tako je nastal Vigo.«


Dve leti razvoja


Črno skrinjico za motocikle vigobox so po Upljevih besedah razvijali približno dve leti. »Končni izdelek je škatlica, ki se pritrdi na motor, poveže z aplikacijo in tako omogoča 24-urni nadzor nad motorjem,« razloži delovanje male naprave naš sogovornik in nadaljuje: »Motorist lahko v aplikaciji kadarkoli preveri stanje in lokacijo motorja, dobi obvestilo ob sumu na krajo, če pa se kraja zgodi, lahko sledi motorju. Vključen je tudi SOS-klic v primeru nesreče, ko vigobox sam pošlje pomoč. Poleg tega lahko motoristi pregledujejo svoje vožnje, generira se tudi ocena vožnje, ki jo motoristi lahko izboljšujejo.«


image
Aplikacija Vigo za pametni telefon. Foto Luka Pašič


Ugodnejše zavarovanje proti kraji


Vigo vključuje zavarovanje proti kraji, ki ga omogoča partnerska zavarovalnica, Zavarovalnica Sava. Kakor pravi Upelj, začetek njihovega sodelovanja sega v november 2017, ko so se spoznali na dogodku Insuretech Hackathon, ki sta ga organizirali Zavarovalnica Sava in Tovarna podjemov. Naš sogovornik še poudari, da so imeli veliko srečo s Savo, saj zavarovalnice običajno veljajo za bolj konzervativna podjetja. »Zavarovalnica Sava je tudi sama tehnološko napredna, v koraku s časom in tako je v našem izdelku prepoznala potencial za svoje stranke. Zavedajo se, da so zavarovanci vedno bolj zahtevni in da je pomembno, da se tudi velika podjetja digitalizirajo in strankam ponudijo najboljše,« meni Upelj.

image
Rešitev vključuje tudi zavarovanje proti kraji, ki ga omogoča partnerska zavarovalnica, Zavarovalnica Sava. Foto Luka Pašič


Dejstvo je, da kasko zavarovanje za motocikle v primerjavi z avtomobilskim ni poceni. Letna premija takšnega, ki vključuje rizik kraje, znaša okoli 30 odstotkov vrednosti motocikla. »Nam pa je uspelo najti rešitev, ki je v nekaterih primerih tudi za 90 odstotkov ugodnejša kot kasko. Vigo zavarovanje se lahko sklene že za 9 evrov mesečno naprej, odvisno od vrednosti in starosti motorja,« pravi Upelj. Če vzamemo priljubljena modela BMW R 1250 GS in yamaha MT-07, bi mesečna premija, ki vključuje napravo, zavarovanje in prenos podatkov v mobilnem omrežju, pri BMW-ju znašala 29 evrov, pri Yamahi pa 19,50 evra. S starostjo motorja se zmanjšuje tudi mesečna premija. Doda še, da vigoboxa brez zavarovanja ne moremo kupiti. Vsaj za zdaj ne.

image
Ekipa Movalyse (z leve proti desni): Rok Upelj, Miha Ernstschneider, Sara Trontelj, Sebastjan Vuga in Grega Androjna. Foto Luka Pašič


Podatki so izključno motoristovi


Pri uporabi vigoboxa se seveda ustvari ogromno podatkov, zato nas je zanimalo, komu so dostop­ni. Sogovornik pojasni, da njihov izdelek omogoča popolno anonim­nost podatkov in jih lahko uporablja le uporabnik. Zavarovalnica lahko do njih dostopa le posredno v primeru nesreče, ko asistenčni center pokliče pomoč, ali v primeru kraje motorja, ob kateri dobi podatke o njegovi lokaciji do 24 ur pred krajo, zato da lahko pomaga pri iskanju in ste upravičeni do odškodnine.

Preizkusili smo prototip

Motociklistični del našega uredništva je imel lansko poletje in jesen priložnost sodelovati v preizkusu delovanja prototipa vigoboxa. Prototip je bil v primerjavi s končnim izdelkom okorno velik, zato smo imeli kar nekaj težav pri iskanju primernega (skritega) mesta za namestitev. Napravo smo takrat upravljali s sporočili SMS, kar je bilo sila nepraktično. Če smo ji pozabili sporočiti, da se bomo vozili z motociklom, je pošiljala SMS-obvestila o kraji in lokaciji motocikla. Končni izdelek je po besedah ekipe Movalyse precej manjši od prototipa in povezan s pametno aplikacijo. Verjamemo, da bomo imeli priložnost preizkusiti tudi tega in poročati o svoji izkušnji.