Stilistični aristokrat za zahtevnejše voznike

BMW 330i M sport: V modri barvi, ki si jo omislijo le najbolj drzni.

Objavljeno
21. avgust 2019 13.00
Posodobljeno
21. avgust 2019 13.00
Najnovejša trojka je v primerjavi s prejšnjo lažja za približno 50 kilogramov in s 4,71 metra za slabih osem centimetrov daljša, kar se najbolj opazi na prvič dostojno prostorni zadnji klopi. FOTO: Bruno Kuzmin
Dobrodošli v svetu imenitnosti, kjer se bavarska trojka zahtevnejšim kupcem dobrika z veliko (doplačljivega) stila. To je že sedma generacija po vrsti.

BMW 330i M sport

Zastopnik: BMW Slovenija
Cena: 45.300 € (testno vozilo 70.017 €)
Euro NCAP: Preizkus še ni bil opravljen.
Izpust CO₂: 134 g/km


Vse se začne s prefinjeno izbiro modre barve, ki si jo omislijo le najbolj drzni. Verjetno je za marsikoga preveč kričeča, z njo zagotovo nisi anonimen. Podobno velja za druge modne dodatke, s tistimi z oznako M na čelu. Ob podobi, ki je že tako precej športna, ne spregledaš zajetnosti izpuhov in v nizkopresečne pnevmatike obutih 19-palčnih litih platišč, ki kljub opcijskemu prilagodljivemu podvozju naredijo vožnjo na naših cestah preveč trdo. Del krivde velja pripisati še tršemu podvozju – osnovne izvedbe delujejo bolj harmonično in do hrbtenice prizanesljivo.

image
Notranjost je z izjemnim naborom presežkov doplačilnega, ne pa serijskega stilizma in tehnike vse prej kot nedodelana. FOTO: Bruno Kuzmin


Nobene dileme ni v kabini. To je lahko čudovit in glede materialov in oblik izjemen prostor, kjer si za dodaten denar lahko omisliš precej individualnosti. Merilniki so po novem digitalizirani, njihova grafična podoba se prilagaja vključenemu voznemu programu, a hkrati so vedno precej bolj agresivni, kot so bili nekoč. Tehnično naprednost nadgrajuje osrednji informacijski sistem, ki mu lahko ukazuješ s kretnjami dlani (recimo za uravnavanje glasnosti avdiosistema). Le stikala za klimatsko napravo se zdijo za odtenek premajhna in preveč plastična. Je pa nova trojka v primerjavi z nekdanjo večja in prostornejša, kar se opazi predvsem na prvič dostojno prostorni zadnji klopi.

image
BMW 330i FOTO: Bruno Kuzmin


Za stare nostalgike, ki se spomin­jajo nekdanjih trilitrskih šestvaljnikov, je oznaka 330i še vedno rahlo zavajajoča. Za njo se skriva 2,0-litrski štirivaljnik z dvema turbopolnilnikoma, največjo močjo 190 kW (258 KM), 400 Nm navora in vmesno podporo osemstopenjskega samodejnega menjalnika. Kombinacija je všečna, naj gre za uglajenost, porabo goriva z manj kot osmimi litri ali hitrost. Le melodije in strasti ni v izobilju, čeprav potegne 330i do 100 km/h v zgolj 5,8 sekunde in zmore hitrost 250 km/h. Dinamični potencial avtomobila ostaja visok, vendar je »akustično« manj uživaški kot pri bencinskih šestvaljnikih. A na vse to zlahka pozabiš, ko so na tehtnici slogovni in uživaški bonbončki, s katerimi razvaja individualizem nove trojke.

image
BMW 330i FOTO: Bruno Kuzmin