Takoj, v nekaj mesecih ali šele čez pol leta

Dobave električnih avtomobilov: Na najbolj atraktivne je treba počakati – Prihodnje leto bo moč naročiti še nekaj najbolj prestižnih modelov

Objavljeno
03. november 2018 17.00
Posodobljeno
03. november 2018 17.00
Dobavni roki za električne avtomobile se razlikujejo, kakšnega, kot je renault zoe, pa je mogoče dobiti tudi takoj. Foto Blaž Samec
Ko gre beseda o alternativnih pogonih, se hitro pojavi vprašanje o ponudbi in povpraševanju oziroma o tem, koliko takšnih vozil je pri nas sploh na voljo in kako hitro jih je mogoče dobiti. Vsaj za tiste, ki so že na trgu, velja, da je nekatere, bodisi baterijske električne bodisi priključne hibride, mogoče prevzeti dokaj hitro, na nekatere je treba po naročilu čakati, nekateri pa v tem trenutku niti niso dosegljivi.

Med baterijskimi električnimi modeli, ki so najdlje na trgu, je verjet­no najbolj znan renault zoe. Kakor so nam pojasnili pri podjetju Renault Nissan Slovenija, je lahko dobavljiv takoj, če je potencialni kupec zadovoljen s kombinacijo motorja, opreme in barve, enako velja za električno izvedbo velikoprostorskega kangooja in električnega štirikolesnika twizyja. Če pa želi stranka drugo kombinacijo, to pomeni naročanje v proizvodnjo in bo zdaj kupljeno vozilo dobav­ljivo v začetku prihodnjega leta. Naslednji model, ki velja že skoraj za starosto električne ponudbe, je BMW i3: vozila iz zaloge so dobav­ljiva takoj, bo pa od tega meseca model v ponudbi z zmogljivejšimi akumulatorji. Kakor pravijo pri slovenskem zastopniku znamke, je pri njih, če ustreznega avtomobila ni v zalogi, običajna čakalna doba do dva meseca, kar velja tudi za priključne hibride, a o teh več malo pozneje.

 
image
Novo generacijo električnega leafa predajo kupcu po štirih do petih mesecih. Foto Gašper Boncelj


Ena nedvomno najbolj zanimivih električnih novosti je bil letos nissan leaf druge generacije. Avtomobil z 250-kilometrskim dosegom je po vsej Evropi vzbudil veliko zanimanja, pri nas je zanj čakalna doba štiri do pet mesecev, naj pa ob tem omenimo, da dobi prihodnje leto še izvedbo z zmog­ljivejšim akumulatorjem. Renault zoe, BMW i3 in nissan leaf so tudi sicer najbolj uspešni na slovenskem trgu. Po statistiki sekcije za osebna motorna vozila pri Trgovinski zbornici Slovenije je bilo do konca septembra registriranih po približno 80 primerkov vsakega.


Na privlačne korejce je treba čakati


Še nekaj modelov je. Mercedesova znamka Smart ima dvojico smart EQ fortwo in smart EQ forfour, na katera boste po naročilu čakali tri mesece. Prav toliko bo minilo tudi do dobave električnih volkswagnov golf in up, ki tako kot smarta še nimata res velikega dosega. Za povsem električnega hyundaia ioniqa je čakalna doba podobna, lahko pa tudi dvakrat daljša, če gre za vozilo po naročilu. Pol leta pa bo po sedanjih napovedih treba počakati, če se boste danes odločili za njihov najbolj vroči električni model, hyundai kona electric, ki zmore v močnejši različici s polnim akumulatorjem prevoziti 400 km.

image
Hyundai kona electric je s 400 kilometri dosega vzbudil veliko zanimanja. Po naročilu je treba kar dolgo čakati nanj. Foto Gašper Boncelj


Podobno je treba čakati na električno izvedbo kie soul, ki jo je zdaj spet mogoče naročiti, najbolj zanimiva električna kia niro, ki ima podobne karakteristike kot hyundai kona, pa pride na trg prihodnje leto. Ob koncu leta naj bi bilo mogoče naročiti povsem novega prestižnega Audijevega športnega terenca e-tron, marca tudi jaguarja I-pace, za zdaj pa ni znano, kdaj bo do Slovenije pripeljal njun Mercedesov tekmec EQV. A naj povemo, zadnji trije so izdelki konkretno višjega cenovnega ranga (okoli 80 tisoč evrov), ki že zaradi tega ne bodo posebno množični.


Mešano stanje pri priključnih hibridih


Priključni hibridi so avtomobili, v katerih še brni motor z notranjim zgorevanjem, seveda v kombinaciji z električnim pogonom, a v tem primeru z možnostjo, da se samo na elektriko prepeljemo tudi nekaj deset kilometrov in da lahko akumulator polnimo na zunanjem omrežju. Verjetno najbolj znan hibridni model vseh časov je toyota prius, ki je že dlje časa na voljo tudi kot priključni hibrid. Nekaj primerkov je na zalogi in jih je mogoče dobiti takoj, če se vozilo naroči posebej, je čakalna doba tri mesece. Dva meseca se čaka na priključne hibride znamke BMW, omenimo, da je po uradni statistiki eden bolje prodajanih plug-in (PHEV) modelov BMW 225 xe active tourer xe. Pri Hyundaiu in Kii je dobavni rok za takšne izvedbe njihovih modelov (hyundai ioniq, kia optima, kia niro) štiri do šest mesecev.

image
Volvo XC90 T8 je eden od priključnih hibridov, ki ga je potrebno malce počakati, tja do po leta.
Foto Blaž Kondža


Priključne hibride ima tudi švedski Volvo, pogon s tržno oznako T8 twin engine hybrid je mogoč pri modelih volvo S90, V90, XC90 in XC60, čakalna doba pa je od tri do šest mesecev. Prenovljenega mitsubishija outlanderja PHEV bodo pri nas predstavili sredi tega meseca, rok za dobavo bo prav tako približno tri mesece.
Ena od znamk, pri katerih priključni hibridi za zdaj niso na voljo, je Volkswagen. Passata GTE in golfa GTE namreč do prenove ne bo v ponudbi. Podobno velja za priključne hibride znamke Mercedes-Benz (npr. pri razredu C ali E), ki jih bo v novi izvedbi mogoče naročiti čez nekaj mesecev.
Ponudba električnih avtomobilov se počasi povečuje.
Nekateri so dobavljivi zelo hitro, na nekatere se čaka do pol leta.
Priključni hibridi nekaterih znamk bodo spet na voljo šele po prenovi.
Subvencije predvidoma še naprej

Slovenija že nekaj let subvencionira nakup električnih avtomobilov in priključnih hibridov, in sicer z zneskom 7500 oziroma 4500 evrov. Letos sta bila v juniju objavljena nova javna poziva za dodeljevanje t. i. nepovratnih sredstev za ta namen, in sicer v vrednosti 1,5 milijona evrov za občane in dva milijona evrov za pravne osebe. Na vsakem od pozivov je bilo po podatkih Eko sklada do sredine oktobra dodeljenih 1,3 milijona evrov. Kakor so nam odgovorili, si bodo prizadevali, da bi zagotavljali nepovratna sredstva za električna in hibridna vozila kontinuirano, tudi prihodnje leto, predvidoma z enako višino subvencij. Po uvedbi novih meritev emisij so drugače kot v kateri drugi evropski državi prilagodili zgornjo mejo izpusta ogljikovega dioksida na 80 g/km (prej 50 g/km), ki je dovoljena za priključne hibride. Po novem je lahko subvencija dodeljena tudi za nakup testnega vozila, za katerega so izpolnjeni določeni pogoji. Subvencij za predelave električnih avtomobilov je zadnje čase precej manj, letos ji je bilo le sedem od skupno 543 odobrenih.