Tarraco za Seatovo SUV-trilogijo (FOTO)

Največji športni terenec s Seatovo značko. Najprej s klasičnim pogonom, nato še kot hibrid.
Fotografija: Seat tarraco je tretji, največji in očitno za nekaj časa zadnji športni terenec znamke Seat. FOTO: Gašper Boncelj
Odpri galerijo
Seat tarraco je tretji, največji in očitno za nekaj časa zadnji športni terenec znamke Seat. FOTO: Gašper Boncelj

Najprej so pri Seatu pripravili ateco, potem manjšo arono, zdaj še večjega tarraca. Vsi trije so športni terenci, to pa je tista kategorija, od katere si tako pri Seatu kot v vsej evropski in svetovni avtomobilski industriji še naprej obetajo največ. Tarraco prinaša nekatere za znamko značilne poudarke, a povzema tudi veliko tistega, kar Špancem omogoča veliki koncern Volkswagen.

Če kaj, potem lahko Seatovi oblikovalski šoli priznamo, da je tarraco – kot smo že pisali, je ime dobil po rimskem poimenovanju španskega kraja Tarragona blizu Barcelone – zunaj čeden avtomobil. Naj gre za njegov ravno prav napadalni obraz, z zašiljenimi žarometi in v njih prav tako ostro obliko svetečih diod, ali pač zadek, kjer so luči povezali z rdečo linijo in z njimi olajšali celotno pojavo avtomobila, ki sicer ni majhen. Dolg je 4,73 metra, 2,79 metra pa meri med­osna razdalja. Pripravljen je na koncernski osnovi za večje SUV-e, ki ji pravijo MQB-L, z nje sta denimo že zapeljala škoda kodiaq ali volkswagen tiguan allspace. Tako kot slednja je tudi tarraco zelo prostoren, njegova notranja ureditev pa izjemno prilagodljiva. Druga vrsta ima vzdolžni pomik in nastav­ljiv naklon naslonjal, v ugodnem razmerju 40/20/20 se lahko podre v ravno dno. Če spredaj sedi povprečno visok potnik, je v drugi vrsti res prostorno. Poleg petsedežne je na voljo tudi sedemsedežna s tretjo vrsto oziroma dodatnim parom sedežev, kjer seveda takšnega obilja prostora ni. Pričakovano ima tarraco velik prtljažnik, ki ga je mogoče odpirati z elektriko ali odvisno od izvedbe tudi s kretnjo noge.

Notranjost je ergonomsko na visoki ravni, a ne pusti kakšnega prestižnega občutka. FOTO: Seat
Notranjost je ergonomsko na visoki ravni, a ne pusti kakšnega prestižnega občutka. FOTO: Seat


Voznik se bo za volanom takoj znašel, dober je pregled naprej, malce manj nazaj. Ureditev armaturne plošče je v ergonomskem pogledu ustrezna, tu ni kakih neznank ali potrebe po privajanju. Za volanom je digitalni zaslon z različnimi nastavitvami, na armaturni plošči kar velik, pravijo mu lebdeči večfunkcijski zaslon, ki bi bil po mojem okusu lahko tudi manjši, saj kar nekaj površine zavzema njegov rob. Pri Seatu sicer pravijo, da gre tarraco s svojo vsebino že v premijsko smer. Res je, da bo npr. ponujal upravljanje s kretnjami, da bo lahko imel 20-palčna kolesa, pa dinamično prilagodljivo podvozje, a bomo še videli, ali bodo vse našteto tudi kupci videli kot nekaj izjemnega.



Pogonska ponudba je ob začetku prodaje zastavljena še bolj klasično. FOTO: Seat
Pogonska ponudba je ob začetku prodaje zastavljena še bolj klasično. FOTO: Seat


Želeli bi si, da bi kateri Seatov model svojo pot začel tudi s kako popolno koncernsko novostjo pri pogonu, a bo tarraco dobil priključno hibridno izvedbo, ki bo samo na elektriko zmogla prepeljati 50 kilometrov, šele čez dobro leto. Dotlej pa so tu znani hišni štirivaljniki: na bencinski strani pomeni vstopno točko 1,5-litrski TSI z največjo močjo 110 kW (150 KM), ki žene sprednji kolesni par, za prenos pa skrbi šeststopenjski ročni menjalnik. Bencinski motor prostornine 2,0 litra zmore 140 kW (190 KM), tu ima tarraco štirikolesni pogon in samodejni menjalnik z dvema sklopkama. Kratka preizkušnja na priložnostnem poligonu je pokazala, da lahko tako opremljen vozi tudi po bolj neugodnih površinah. Na cesti je bencinski tarraco kar lahkoten in ustrezno poskočen, po računalniku je porabil med osem in devet litrov na 100 kilometrov. Pelje se lepo, čeravno so bile španske ceste povsem gladke, videli bomo, kako se obnese na kakšnih bolj luknjastih. Obstaja seveda tudi dizelska ponudba: dvolitrski motor ima lahko moč 110 kW (150 KM) in v tem primeru bodisi sprednji pogon in ročni menjalnik bodisi štirikolesnega in avtomatiko; pri močnejši izvedbi (140 kW/190 KM) je pogon vedno štirikolesni in menjalnik samodejni.

Kabina je prostorna in zelo prilagodljiva. FOTO: Seat
Kabina je prostorna in zelo prilagodljiva. FOTO: Seat


Tarraco bo nastajal v Volkswagnovi tovarni v Wolfsburgu, do Slovenije bo pripeljal sredi marca, takrat bodo znane tudi cene.

Komentarji: