Velik in vsestransko udoben prevoznik (FOTO)

Renault trafic passenger za poslovne in hotelske goste.
Fotografija: Da gre za prostorno vozilo, najbolje priča podatek o medosni razdalji, ki znaša skoraj 3,5 metra. FOTO: Gregor Pucelj
Odpri galerijo
Da gre za prostorno vozilo, najbolje priča podatek o medosni razdalji, ki znaša skoraj 3,5 metra. FOTO: Gregor Pucelj

Čeprav so si potniški kombiji vedno bolj podobni, tale trafic je na primer dvojček opla vivara, pa so tudi zelo različni, saj so lahko precej špartanski in se v njih pelje do devet ljudi ali pa luksuz­ni in prirejeni za prevoz manjšega števila VIP-potnikov. Testni primerek je namenjen predvsem slednjim.



Gre torej za najdaljšo izvedbo trafica, dolga je le centimeter manj kot 5,4 metra, in najbolje opremljeno, saj ima v drugi vrsti dva povsem ločena in udobna sedeža, ki ju je mogoče obračati oziroma zavrteti. Tako lahko, skupaj s preostalimi tremi sedeži v tretji vrsti, tvorita majhno, a hkrati prostorno in udobno sejno sobo, pri čemer poslovnežem odlično pomagajo še zložljivi mizici, ki sta nameščeni v pomični sredinski konzoli, in priključki USB. Limuzinsko vzdušje dopolnjujejo kakovostnejše plastične obloge, usnjeno oblazinjenje in ne nazadnje močno zatemnjena stekla, tako da radovedneži ne morejo videti v notranjost.

Zadnji del je povsem podrejen uporabnosti, z velikimi in nekoliko težkimi dvižnimi vrati prtljažnega prostora vred. FOTO: Gregor Pucelj
Zadnji del je povsem podrejen uporabnosti, z velikimi in nekoliko težkimi dvižnimi vrati prtljažnega prostora vred. FOTO: Gregor Pucelj


Udobno je tudi vstopanje, saj ima ta trafic na obeh straneh lepo tekoča drsna vrata, ki pa niso električno pomična, kar je sicer običajno pri nekaterih premijskih kombijih. Vendar to ni posebna pomanjkljivost, saj je tak trafic namenjen predvsem za prevoze poslovnežev in hotelskih gostov, ki jih praviloma vozijo profesionalni vozniki, ti pa poskrbijo tudi za odpiranje in odpiranje vrat ter prtljago. Ko že omenjam prtljago, lahko pohvalim prostornost prtljažnega dela, ki je opazno večji kot pri nekaterih tekmecih. Ob tem je zelo koristna čvrsta polica, ki jo lahko postavimo na različne višine in še poveča njegovo uporabnost; sedeže lahko tudi posamično odstranimo, je pa res, da potrebujemo kakšnega pomočnika, saj so težki.

Drsna vrata omogočajo udoben dostop tudi na ozkih parkiriščih. FOTO: Gregor Pucelj
Drsna vrata omogočajo udoben dostop tudi na ozkih parkiriščih. FOTO: Gregor Pucelj


Z vozniškega zornega kota hvalim solidno ergonomijo in dobro preglednost bolj ali manj klasičnih inštrumentov. Volanski mehanizem je dovolj neposreden, tako da je, kljub velikosti, ta trafic dobro vodljiv. Zaradi razmeroma majhnega obračalnega kroga tudi v mestu ni posebnih težav, pri čemer so več kot koristni parkirni senzorji in vzvratna kamera. Udobni vož­nji je razmeroma dobro prilagojeno tudi vzmetenje, saj se le redko občuti, na primer predvsem na kratkih neravninah, ko se iz karoserije oglasi kakšen kovinski zvok, da je trafic v osnovi gospodarsko vozilo. Kakor se spodobi za dobro opremljeno izvedbo, ima testni primerek sedempalčni zaslon na dotik z vgrajenim multimedijskim sistemom R-link evolution in navigacijsko napravo ter spletno povezavo; k priboljškom uvrščam še samodejno klimatsko napravo in tempomat.

Zaradi vrtljivih sedežev imate lahko sejno sobo kar med vožnjo. FOTO: Gregor Pucelj
Zaradi vrtljivih sedežev imate lahko sejno sobo kar med vožnjo. FOTO: Gregor Pucelj


Srce pogonskega sklopa je presenetljivo majhen, a hkrati presenetljivo zmogljiv 1,6-litrski dizelski štirivaljnik, ki mu pomagata dva turbinska polnilnika. Pri 3500 vrt./min. razvije največjo moč 107 kW (145 KM). Za nekaj manj kot 2,35 tone suhe teže, k čemur dodajmo še nekaj več kot 500 kg potniške obremenitve, to ni posebno razkošje, a kljub vsemu trafic ni nikakršen počasne. Nekaj več prestavljanja šeststopenjskega ročnega menjalnika zahteva zgolj v strmejših klancih, povsem suveren pa je na avtocesti, saj zlahka in brez posebnega hrupa zmore hitrost okrog 140 km/h; zaradi solidne aerodinamike sicer lahko doseže največjo hitrost kar 177 km/h. Za tako veliko vozilo je tudi razmeroma varčen, saj sem med testnimi vožnjami (pretežno v voznem režimu ECO) dosegel povprečno porabo 8,6 l/100 km; ob tem mi je ugajala 80-litrska posoda za gorivo.

Zaradi vrtljivih sedežev imate lahko sejno sobo kar med vožnjo. FOTO: Gregor Pucelj
Zaradi vrtljivih sedežev imate lahko sejno sobo kar med vožnjo. FOTO: Gregor Pucelj


Prtljažni prostor poleg prostornosti odlikuje nizek nakladalni rob. FOTO: Gregor Pucelj
Prtljažni prostor poleg prostornosti odlikuje nizek nakladalni rob. FOTO: Gregor Pucelj

Komentarji: