Veliki prostor v modrem ovalu

Ford grand tourneo connect 1.5 TDCi: Eden boljših, a tudi dražjih velikoprostorcev.  

Objavljeno
16. marec 2019 06.00
Posodobljeno
16. marec 2019 06.00
Ford grand tourneo connect je prostornež. ki zadosti potrebam velike družine. Foto Gašper Boncelj
Velikoprostorci so evropska zgodba, so nekakšno potniško poglavje vozil, ki so v veliki meri zasnovana  tudiu za gospodarske namene. To se jim ob nesporni pratkičnosti marsikdaj pozna v njihovih voznih lastnostih. Fordov primerek je pač eden tistih, ki mu v tem pogledu vendarle zapišemo kako točko več.

Tudi po nekaj letih novih imen tega dela Fordovega programa, se še vedno lovim in moram pomisliti, za kateri model točno gre, ko slišim oznako tourneo connect. Ko ga ugledam, je vse jasno, to je Fordov »berlingo«, ki je bil nedavno prenovljen in pričakovano prinaša  navzven spremenjeno masko, v kateri naj bi spoznali silhueto črke X. Sicer je njegova pojava takšna, kot jo narekuje zasnova velikoprostorskega izdelka: dokaj visoka in v primeru podaljšane izvedenke grand tudi dolga, vse skupaj pa na vendarle ne prevelikih kolesih.

Ford grand tourneo connect 1.5 ecoblue
Zastopnik: Summit Motors, Ljubljana
Cena: 30.070 evrov (33.040 evrov testni model)
Euro NCAP: ***** (2013)
Izpust CO2: 135 g/km
 


image
Za volanom ni kakih razburjenj, kar je po svoje dobro. Samodejni menjalnik je dobra stvar, njegova ročica priročna
Foto Gašper Boncelj


Grand tourneo connect je dolg v bistvu kar konkretnih 4,85 metra, za kar 40 cm več od običajne izvedenke. Tako podaljšan ima lahko pet ali sedem sedežev, kot jih je imel testni primerek. Sistem njihovega zlaganje zahteva nekaj več potez, kot bi si jih morda želeli, ampak po nekaj ponovitvah vse teče. Na morebitnem šestem in sedmem sedežu, do katerih se moramo sicer nekaj pomujati, se sedi preseneljivo solidno, po drugi strani ne sme biti preveliko presenečenje, da prtljažnika v tem primeru ni veliko. Ko teh ne potrebujemo, jih ne odstranjujemo, ampak zlagamo v dno, podiranje v dno je ugodno, ker iz avta ni treba nič odnašati, ampak vzame v nakladalnem prostoru nekaj višine.  

image
V drugi vrsti se sedi dobro, mizici sta pripravljeni bolje kot pri tekmecih
Foto Gašper Boncelj


Enako velja za drugo klop, ki pa se deli v razmerju 60/40, ni samostojnih treh sedal. No tam je prostora vseeno kar veliko, dostop pa zaradi drsnih vrat nadvse enostaven. Ta par se odpira precej gladko, tudi prtljažna vrata se pri zapiranju in odpiranju niso zdela težaška. V prtljažniku ni bilo roloja za prekritje prtljage, je pa res, da je imel zadaj zatemnjena stekla in si morebitni nepridiprav vsebine ne bi mogel ogledati.

image
Zlaganje sedežev ni najbolj intuitivno, zahteva nekaj vaje.
Foto Gašper Boncelj


V tourneu ne boste doživeli slogovnih atrakcij, je pa v  njem bolj ali manj vse pri roki, nič pa ni razburljivega ali posebej prefinjenega. Je pa izvedba dobra, celo večje površine plastike dajejo kvalitetnejši vtis kot pri uveljavljenih francoskih tekmecih. Podobno velja za vozne lastnosti. Seveda to niso občutki iz  focusa, a je vendarle vodljivost zelo korektna, lega na cesti pa tudi ob polni obremenjenosti potrjuje, da so na tem področju pri Fordu med boljšimi. Tukaj  tudi najnovejše tekmece pusti zadaj.

image
V tretji vrsti lahko sprejemljivo sedi tudi odrasli, seveda za kako krajšo vožnjo.
Foto Gašper Boncelj


Spet ta dizel? Da, v avtomobilih tega tipa še nismo vzeli kakega drugega poglavja. 1,5-litrski štirivaljnik z močjo 88 kW je to, kar človek v velikoprostorcu pričakuje: odziva se zadosti hitro in brez velikega naprezanja. V prvih minutah po zagonu bi bil lahko tišji, takrat je tudi načelom udobni osemstopenjski samodejni menjalnik včasih malce zastajal in se razburjal, preden je prestavil višje. Kasneje je to povsem izzvenelo in kombinacija je delovala neopazno. Poraba okoli 7 litrov se je zdela OK.
Tourneo je imel kar veliko takšne in drugačne opreme, tudi veliko asistenčnih dodatkov. O ceni pa le to, da ni najnižja in da so v tem delu trga kupci nanjo kar občutljivi.