»Ves prostor« za tiguana  

Allspace kot podaljšana izvedenka priljubljenega Volkswagovega športnega terenca. Družinski atributi.  

Objavljeno
12. februar 2020 06.00
Posodobljeno
12. februar 2020 11.08
Volkswagen tiguan allspace je nekoliko podaljšana različica sicer dobro znanega športnega terenca. FOTO: Blaž Kondža
Tiguan je na slovenskem prizorišču že vrsto let priljubljen športni terenec, tako v prvi kot zdaj že nekaj časa v drugi generaciji. So mu pa že pred časom dodali še podaljšano različico, ki nosi dodatno oznako allspace. Z njo je tiguan pridobil več praktičnosti – ni ravno touran –, a se le bolj spogleduje z družinsko vlogo.

Volkswagen tiguan allspace R-line 2.0 TDI 4MOTION avt. (110 KW)

Zastopnik: Porsche Slovenija, Ljubljana
Cena: 38.971 €
Euro NCAP (2016): *****
Izpust CO2: 146 g/km


V primeru allspacea so osnovnega tiguana podaljšali za 21 centimetrov na 4,7 metra. Ta izvedba ima za 11 centimetrov daljšo medosno razdaljo (288 cm) in je malo višja. Znotraj je v sprednjem delu seveda vse v znanem slogu, več drugačnosti je zadaj. Prostora je več predvsem za noge, tudi v tem primeru je druga klop vzdolžno pomična. Izpeljanka ima lahko še tretjo vrsto s šestim in sedmim sedežem, kar pa so v testniku izpustili in je bil toliko bolj pripraven za petčlansko posadko.

image
Notranjost je znana in ji v praksi nimamo kaj veliko oporekati. FOTO: Gašper Boncelj


Ni novo, a je treba znova pohvaliti, da je druga klop deljiva v koristnem razmerju 40/20/40, da se vse podira v povsem ravno dno, če hočemo povečati prtljažnik. Ta že v osnovi meri konkretnih 700 litrov ali 85 litrov več kot v osnovnem tiguanu. To bi bilo že blizu potreb potovanja ne prevelike družine, čeprav to še vedno niso prostorski atributi kakega danes »nemodernega« enoprostorca.

image
V drugi vrsti je res prostorno, prilagodljivost pa velika. FOTO: Gašper Boncelj


Allpace je za volanom tak, kot je tiguan, kar pomeni dobro in seveda nekoliko višje sedenje, dovolj širine za ramena, ustrezne materiale in njihovo izvedbo, zelo korektno, čeprav nerazburljivo ureditev armaturne plošče.

image
Koristna predalnika pod stropom. FOTO: Gašper Boncelj
Pod streho pa imate v vzdolžni sredinski liniji nameščena dva stropna predala, ki utegneta priti prav.

V pričujoči izvedbi so pogonsko izvedbo sestavljali dvolitrski dizelski štirivaljnik (moč 110 kW/150 KM), sedemstopenjski samodejni menjalnik z dvema sklopkama (DSG) ter prilagodljivi štirikolesni pogon.

image
Samodejni menjalnik, različni programi štirikolesne vožnje, zagon s pritiskom na gumb, stikali za elektronsko ročno zavoro in zadrževanje avtomobila po zaustavitvi ... FOTO: Gašper Boncelj
Gre za dobro kombinacijo; motor je ustrezno zmogljiv in kar dovolj miren, samodejni menjalnik prinaša višjo raven udobja v vožnji, s štirikolesnim pogonom pa ni skrbi pred morebitnih snegom in slabšimi voznimi podlagami. Poraba je ob umirjeni vožnji na testu znašala od šest do sedem litrov na sto kilometrov, kar se je zdelo glede na 1,8 tone težko vozilo kar solidno.

Vodljivost je pri volkswagnih vselej korektna, tako je tudi pri allspaecu, se mi je pa kljub podaljšani medosni razdalji zdelo, da avtomobil oziroma njegovo podvozje na neravninah deluje malce trdo; ne vem koliko, a verjetno je nekaj k temu prispevalo dejstvo, da je vozilo na precej velikih 19-palčnih kolesih in relativno nizkih pnevmatikah. Ki pa naj bi slogovno delovale bolje …

image
Prtljažnik zmore v osnovi sprejeti 700 litrov tovora, zadnja klop se dobro in na različne načine podira v ravno dno. FOTO: Gašper Boncelj